startblokkering

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bouke

startblokkering

Bericht door bouke » 10 mar 2012, 12:05

Hallo allemaal,

even voorstellen,

ik ben Bouke uit Purmerend, en heb sinds kort ook een bmw.
een bmw 320i executive uitvoering van 1997.
er zit hier en daar wel wat werk in, maar ik heb gelukkig een goede gereedschapset ;) en ben handig genoeg om een hoop zelf op te lossen.

qua sleutelplan is het helaas niet zo makkelijk, contactslot schijnt een keer vervangen te zijn, en het kofferbakslot is recent ook vervangen.

alles werkt naar behoren, maar ik heb liever 1 sleutel voor alle portieren (en later zelfs met afstandsbediening in de sleutels)

men zegt dat de sleutels voor het contact ingelezen moeten worden, maar aan het model sleutel verwacht ik geen chippie.

als dit wel zo zou zijn, dan denk ik dat ik dat moet kunnen testen door middel van de start blokkering.

nu de vraag.

hoe test ik of mijn sleutel een chip heeft, en of mijn auto een startblokkering heeft?

ik heb al geprobeerd om mijn portier open te maken, contact te maken contact terug gezet, sleutel uit contact en vervolgens een minuut of 5 gewacht zonder de portieren op slot te doen, maar de auto start gewoon.

mvg Bouke

bouke

Re: startblokkering

Bericht door bouke » 10 mar 2012, 12:42

van links naar rechts op onderstaande foto

kofferbak | portieren | portieren reserve | contact.
Afbeelding

contactsleutel heeft inderdaad een chip intern verwerkt in de sleutel.

maar hoe test ik de startblokkering nou ?

edit stom natuurlijk, maar chippie eruit gehaald, en toen wou ie niet meer starten, dus hele vraag is voor niets geweest.

sorry.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”