electrisch mankementje
electrisch mankementje
mijn klokje in men middenconsole (analoge klok) geeft geen licht meer, ik dacht eerst van, zal wel zo horen... maar ben toch is gaan zoeken en dit blijkt wel te horen branden (toch??), nu kwam ik er laatst dus achter dat de sigaretaansteker ook geen stroom heeft.... zitten deze toevallig samen op een aparte groep?? dat het een kwestie is van de zekeringen nakijken? of zou er toch meer aan de hand zijn? storing/beschadiging in bedrading?
hoop dat iemand me wat helderheid zou kunne geven, dan weet ik waar ik moet beginnen!
hoop dat iemand me wat helderheid zou kunne geven, dan weet ik waar ik moet beginnen!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: electrisch mankementje
eerst maar is zekerings bekijken
daarna evt stekkertje bekijken... en daarna zal het doormeten worden, kan wezen dat het lampje is 
Kalm an... en rap wat..!
De lampjes in de E36 zijn heel vaak niet goed meer. Vaak s het een kwestie van de lampjes vervangen en het is weer oké.
maar dan blijf ik dus nog zitten met een aansteker die niet werkt!
anybody??
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
zekering mischien, en anders kijken of je wel spanning op de stekker van de sigaretten aanstekker hebt.
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
Druk er eens een navigatie in, als die wel oplaad weet je dat stroom goed is.
P.S. Hoe krijg je die console los? Lampje van mijn noodverlichting is overleden.
P.S. Hoe krijg je die console los? Lampje van mijn noodverlichting is overleden.
E36 316i Coupé (1994 - 308.000km Verkocht)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
Momenteel E46 320i sedan (1998 - 190.000km)
navigatie doet het ook niet, zo kwamen wij erachter dat hij defect was, want roken in de auto gebeurd bij mij echtniet 
>>>>Showroom E36's<<<<
- bimmer-jeroen
En hoe is je zekering van de sigaretten aansteker?
e36, 318IS M44 sedan, Montreal blauw, Bilstein B12 Pro kit. LPG G3, (individual uitvoering)
daar zal ik eens naar gaan kijken, neem aan dat deze gewoon bij de normale zekeringen zit of heeft de e36 ook meerdere locaties? (de ford van mn ouders had namelijk onder het dashboard een aparte zekeringkastje)
mocht deze goed zijn, weet dan iemand hoe ik zo makkelijk mogelijk de console los kan halen, om erachter een kijkje te nemen?
mocht deze goed zijn, weet dan iemand hoe ik zo makkelijk mogelijk de console los kan halen, om erachter een kijkje te nemen?
>>>>Showroom E36's<<<<
De E36 heeft 1 kast, vele auto's hebben inderdaad een aparte kast binnen voor interieurzaken. Weet zo niet welke zekering je moet hebben, maar als je een beetje Duits kunt kom je een heel eind met de beschrijving in de binnenkant van het deksel. Het klokje zelf is voorzien van een 3 polige stekker, en het lampje is als een dash lampje, gewoon het schroefje een kwartslag draaien en het komt los. De klok zelf haal je uit zijn houder door het naar je toe te trekken, steek je nagel tussen de naad waar het klokje iets schuin afloopt. Wat betreft de noodverlichting, zijkanten van de pookhoes indrukken waar het in je console vast zit en omhoog trekken, dan van onder de schakelaar omhoog drukken, komt er iets schuin uit vanwege bedrading, dan vervangen voor een nieuwe.
Voor jou is dit waarschijnlijk extra Danny, want naar verluid is je zekering gewoon kapot, succes!
Mats
Voor jou is dit waarschijnlijk extra Danny, want naar verluid is je zekering gewoon kapot, succes!
Mats
bedankt voor de info mats! zal eens gaan kijken, dat duits zal vast wel goedkomen! 
>>>>Showroom E36's<<<<