afmetingen kofferruimte BMW 3 sedan (2011/2012))

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
bertuz

afmetingen kofferruimte BMW 3 sedan (2011/2012))

Bericht door bertuz » 29 jan 2012, 17:42

Goedendag,

ik weet het, het is geen sexy onderwerp, maar ik ben benieuwd naar de afmetingen van de kofferruimte van de huidige/nieuwe 3 serie, sedan uitvoering. Ik weet dat het volume ca 460 liter is van de huidige 3, en dat het 480 liter wordt voor de nieuwe 3 sedan, enkel het volume zegt me niet zoveel. Ik ben benieuwd naar de harde afmetingen lengtexbreedtexhoogte zeg maar.

waarom? omdat ik momenteel een Audi A4 Avant rijdt (nieuwe model) met een respectabele kofferruimte van 103cm diep (op de bodem), 100cm breed en ca 40cm hoog tot aan het bagageafdekscherm. Volgens de specs van audi zou het 490liter moeten, zijn, ik kom op iets minder uit met de rolmaat.

Ik overweeg over te stappen op de nieuwe 2012 BMW 3 serie, sedanuitvoering, die ik nog voor 1 juli 2012 binnen de 20% bijtellingsregeling kan gaan rijden (zakelijk). Hierbij ben ik benieuwd hoeveel ik er qua kofferruimte op achteruit zou gaan, of dat het bijna niets uitmaakt.

Is er iemand die eventjes de maatvoering van zijn of haar bmw3 sedan (2011) wil opmeten met een rolmaat, helemaal mooi natuurlijk als iemand de 2012 sedan al heeft kunnen bekijken?

Bedankt voor de hulp. Wie o wie trekt deze Audi rijder over de streep?

Groet
Bertuz

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”