HULP NODIG!!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Sellie070

HULP NODIG!!!

Bericht door Sellie070 » 27 dec 2011, 23:55

Beste BMW liefhebbers,

Mijn E90 is al sinds 2 weken bij de BMW dealer voor een mankement! Namelijk hij Trilt en valt uit, uitlezen geeft hij telkens de nokkenas sensor en krukenassensor aan. Dit is inmiddels al vernieuwd.(inlaat, uitlaat nokkenas en de krukkenassensor). De probleem blijft zich voordoen en uitlezen geeft nog steeds de sensoren aan. De sensor zijn getest op een ander bmw en werken gewoon goed. De bedrading is goed alles is gecheckt en de dealer kwam met de oorzaak naar voren dat het aan de vanossensor lag. Dit is ook vernieuwd en ik heel blij mijn coupe ophalen maar 2 min later begon het weer en viel hij uit. BMW dealer heeft geen oplossing WAT KAN IK HIER AAN DOEN. Ik wil graag BMW blijven rijden maar ik ben(bijna was) van plan om een f10 te halen, maar als de BMW dealer mij niet eens kan helpen ben ik van neiging om geen bmw meer te rijden.

Wat kan ik tegen die jongens beginnen?? Ik heb gehoord dat Munchen verplicht is om je auto te reparen als dit niet in een andere vestiging niet lukt. Ik heb 30000 euro neergeteld voor mijn e92 dus ik wil ook graag service van BMW hebben. Wie o Wie kan mij hierbij helpen aub?? Weet niet wat ik moet doen. :yaw:

bkw38

Re: HULP NODIG!!!

Bericht door bkw38 » 28 dec 2011, 00:33

Er was een persoon die ze heeft aangeklaagd voor zijn e46 m3 in zijn carroserie zat een scheur ofzo.. Een ander verhaal natuurlijk maar die kan je vast wel helpen die man had Ook een eigen sebsite gebouwd. Ff google
E60 530D

thamoosio

Bericht door thamoosio » 11 jan 2012, 21:24

Ik zou eerst een trapje hoger gaan dan de dealer en bij BMW Nederland aankloppen, voordat je begint met een houding 'tegen ze'. Vaak hebben zij iets meer middelen (en belang) om dit soort uitzonderlijke problemen op te lossen.

dw70

Bericht door dw70 » 11 jan 2012, 22:47

staat de auto nog bij de dealer? Neem toch aan dat hij het niet meer doet.
Ik raad je aan geen meter meer met deze auto te rijden en vanaf nu een dagboek bij te houden en alle papieren die van deze bmw vestiging komen goed te bewaren.
Hiermee ga je naar BMW Nederland. Zij mogen best hun blik werpen over jouw automobiel. Maar een "ik weet het niet" kan niet. De vestiging weigert dieper onderzoek te plegen naar de oorzaak van deze storing. Iedere storing is op te lossen alleen willen zij zelf geen onkosten maken. Dat is eigenlijk het probleem.

En dat is aantoonbaar want van een BMW vestiging mag worden verwacht technische mankementen op te lossen OF tot een andere oplossing te komen. En daarin blijven zij duidelijk in gebreke.

Op naar BMW Nederland en geen woord meer verspillen bij de vestiging waar je geweest bent. Dat komt vanzelf nog wel.

Succes en houdt ons op de hoogte van dit bizarre verhaal.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

paulbrs

Bericht door paulbrs » 29 jan 2012, 20:33

Hallo Sellie070. Ben het helemaal eens met dw70 BMW Nederland in Rijswijk (070 4133222) direct bellen hierover. Vraag naar Evert de Vries, Directeur After Sales van BMW Nederland en leg hem mondeling of schriftelijk (vraag zijn e-mailadres!!) jouw probleem uit. BMW NL heeft zelf een service-afdeling, die klanten helpt die bij dealers 0 op request gekregen hebben. Evert zal zeggen dat hij alleen ingeschakeld kan worden op verzoek van de dealer zelf, maar vertel hem dan dat je die dealer van jou absoluut niet meer vertrouwt. Hij helpt je dan gegarandeerd. Ik zou het heel erg op prijs stellen als je mij op de hoogte houdt van de voortgang hiervan (mail: paulbaars@hotmail.nl). Heel veel succes.
Bimmer Nestor!

IQM

Bericht door IQM » 29 jan 2012, 22:17

Mijn BMW E61 had een soortgelijk probleem. Nokkenassensor gaf een melding. Men dacht dat de distributie van tijd af stond en weet ik al niet wat maar het bleek uiteindelijk een verstopt oliekanaaltje van het VANOS systeem in de cilinderkop te zijn. Achteraf gezien gaven alle sensors een logische melding maar voordat ze daar achter waren. Na 2 weken zoeken en BMW AG geraadpleegd te hebben waren ze er uit bij Dusseldorp Epse. Gelukkig was dit garantie maar ze hebben mij nooit willen vertellen wat dit geintje gekost heeft. Dus bedankt voor het noemen van het bedrag ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”