coulance ????

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
smartline

coulance ????

Bericht door smartline » 29 okt 2011, 12:22

Ik heb een 320 DA van 3-10-2009. Nu heb ik vanmorgen geconstateerd dat de keerring van de linker aandrijfas lekt.
4 weken geleden heb ik nog bij de BMW dealer een garantiecheck laten uitvoeren. Niets aan de hand! Alles was goed.
De olie sporen lijken oud. km stand = 90000.
De auto is bij de dealer gekocht.

Wat is jullie ervaring m.b.t. coulanceregelingen bij BMW?
Vervelend om te zeggen dat ik van Audi overgestapt ben naar BMW omdat mijn portemonnee leeg liep op onderhoud. Vlgs mij is het bij dit merk geen haar beter.

gr. Erwin

thamoosio

Re: coulance ????

Bericht door thamoosio » 30 okt 2011, 14:03

smartline schreef: Vervelend om te zeggen dat ik van Audi overgestapt ben naar BMW omdat mijn portemonnee leeg liep op onderhoud. Vlgs mij is het bij dit merk geen haar beter.
Haha.. dat is niet echt een handige zet geweest. Iedereen weet toch dat BMW een van de duurste merken is qua onderhoud als je puur naar de Euro's kijkt?

Maargoed, je zou de voorwaarden van die garantiecheck eens op moeten vragen. Waar controleren ze op, wat zijn de voorwaarden, etc? Als een bodeminspectie hier een onderdeel van is, dan mag je aannemen dat wanneer het lek aantoonbaar aanwezig was op dat moment (dus niet lekgeslagen maar door reguliere slijtage) ze dit hadden moeten constateren. Vervolgens zul je dan ook nog eens moeten nakijken wat er was gebeurd als ze het wél hadden geconstateerd. Was het dan volledig onder garantie gerepareerd? Etc.

ArnoldC

Re: coulance ????

Bericht door ArnoldC » 07 nov 2011, 19:20

Bij een garantiecheck moet je het hele voertuig volledig controleren, inclusief uitlezen van de foutcodes (zo gaat het bij ons dan). Dus ik weet niet wat ze gesjouwd hebben daar. En de keering hoort na 90k nog zeker niet lek te zijn, dus ik zou toch wel wat proberen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”