E90 problemen na APK

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Keanu

E90 problemen na APK

Bericht door Keanu » 27 aug 2011, 16:56

Oorzaak gezocht.

Kapotte startmotor, distributieketting e.d.
BMW 320i automaat 2005 75.000 km
Auto sinds 2007 in mijn bezit, gekocht met 33.000 km op teller.

4 jaar lang zonder problemen gereden, benodigde onderhoudsbeurten e.d. bij BMW dealer. Motor liep als een zonnetje.

Eind mei 2011 APK keuring. Problemen met leidingen stuurinrichting. Vacuümpomp vervangen, waarbij kleppendeksel is verwijderd.

Hierna problemen bij starten na korte ritten. Motor was af en toe ‘verzopen’ maar startte
na enkele seconden wel door. Dealer gebeld. Vertelde dat ik langs moest komen dan zouden ze ‘m uitlezen. Langs geweest, hadden echter geen tijd, moest maar afspraak maken. Zou ik na m’n vakantie doen. Na vakantie startte auto in 1 keer. Na paar dagen kort ritje gemaakt en daarna startte auto niet meer. ANWB erbij, motor was verzopen. Mbv ANWB auto geprobeerd te herstarten. Auto leek weer aan te slaan, echter startmotor ging defect. Volgens man ANWB had hij dat nog nooit meegemaakt. Wees mij ook op olielekkage bij kleppendeksel.

Auto naar dealer gesleept. Sartmotor vervangen, motor deed nog niets. Onderzoek. Ben erbij geweest. Geleider distributieketting was afgebroken,

Uiteindelijk moesten de volgende zaken worden vervangen:
startmotor
distributieketting
leiding van carterontluchting
kleppendeksel (zat scheur in)
versteleenheid nokkenas uitlaat en –inlaat
oliepomp uit- en inbouwen
kettingwiel

Ik kan het e.e.a. niet los zien van de handelingen bij de APK keuring waarbij het kleppendeksel is verwijderd. Alle zaken die nu gerepareerd zijn zitten volgens mij onder dit kleppendeksel.

Kan iemand mij informeren wat er in hemelsnaam kan zijn gebeurd ?

thamoosio

Re: E90 problemen na APK

Bericht door thamoosio » 28 aug 2011, 09:14

In ieder geval gelijk je dealer vragen om een officiële reactie (= op papier)
Als dit niet een positieve is, dan vragen om hun onafhankelijke klachtenprocedure/instantie en juridische contactpersoon.
Rechtsbijstandsverzekering inschakelen en hen het werk laten doen voordat je in een heel vervelende situatie terecht komt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”