Sloten van E91 werken niet

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
rogierhendriks

Sloten van E91 werken niet

Bericht door rogierhendriks » 02 aug 2011, 20:19

Hallo,

Mijn E91 (Alpina D3) touring heeft kuren met het slot.
Gisteren parkeerde ik mn auto en deed via de a.b. de deuren op slot.
Ik dacht al een ratelend geluid te horen, maar heb het genegeerd.
Bij terug komst zet ik boodschappen op de passagiers stoel en tot mn verbazing is die deur niet op slot.
Nu bleek dus dat de bestuurders deur wel op slot was...en ook niet meer open ging.. niet met de a.b. in elk geval.
Ben in de auto gekropen en probeerde de bestuurders deur van binnenuit open te krijgen.. dat gaat dus niet. Net als alle achter deuren...
Als ik de auto op slot doe via de a.b. dan knipperen de richting aanwijzers wel... maar er gebeurt niets.
De achterklep vergrendeld niet trouwens.
Erg lastig en gevaarlijk, omdat de deuren dus niet meer van binnenuit open gaan.
Ik zit in frankrijk en ga morgen huiswaards en het zal fijn zijn als alle deuren in elk geval geopend konden worden, ivm de veiligheid.

Iemand ideeen hoe dit ge-reset kan worden oid, zodat de deuren weer van binnenuit open gaan?

Dank bij voorbaat.

Rogier

thamoosio

Re: Sloten van E91 werken niet

Bericht door thamoosio » 10 aug 2011, 20:56

wtf? het is een virus!!

:gek:

Maargoed.. bijna hetzelfde verhaal. Ik ga boodschappen doen, kom terug en deur gaat niet open. De auto gaat wel van alarm. Blijkt dat de achterdeuren wel al open waren, maar dus ook nooit dicht zijn gegaan.

Net als bij mijn medeslachtoffer hierboven krijg ik de deur ook van binnenuit niet open. De knop op het dashboard voor ontgrendelen werkt ook niet.

Uiteindelijk met de sleutel de deur open gedaan en weggereden, geen probleem. Bij het op slot doen gaan de voordeuren weer dicht en achterdeuren niet. Ik heb deze met de hand dicht gedaan en werkt prima.

Nog even voor de record;
Als ik via de AB de unlock optie gebruik dan hoor ik wel dat hij "iets" doet. Alsof je de auto wil unlocken als deze al van slot is. Dit geldt ook voor het locken. Het geluid is hetzelfde als wanneer je de knop gebruikt terwijl deze al op slot is.

Ik kan me herinneren dat hier eerder een topic van geweest is, die ga ik nu even zoeken. Als iemand sneller wat weet; shoot..

thamoosio

Re: Sloten van E91 werken niet

Bericht door thamoosio » 14 aug 2011, 09:01

Simpeler dan gedacht zelf opgelost door het zekeringetje te vervangen. Ik dacht nr. 29 uit mijn hoofd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”