Ik rij een E36 320i bouwjaar 1998 met een km stand van op dit moment 148.XXX (dealeronderhouden)
Begin dit week stond de auto bij de garage vanwege wat trillingen op hoge snelheid en vanaf 120+ bij het remmen trekt de auto naar links. Volgens de garage zijn alle rubbers goed draagarmen/stabilisatorstangen etc.
Maar de stuurhuis blijkt lek te zijn en volgens hun zou de klachten hier niks mee te maken hebben????
Ook was er linksvoor speling. Hij gaf aan dat bij het vasthouden van het stuur ze de band konden schudden en ze hoorden het bonken, maar de speling was volgens hun niet meer dan 2mm????? (en dan toch dat gebonk kunnen horen)
Kosten hiervan gemid. 1000 euro maar oliepeil was goed dus geen kwaad om er nog ff mee te rijden en erover na te denken.
De garage zelf kende ik niet, maar omdat ze in de buurt zaten van mij leek het me geen probleem om ze te laten checken hoe wat en de waar.
Een vriend van me heeft ook heel wat kennis en hij heeft er ook naar gekeken waar ik zelf bij was en er blijkt helemaal geen speling te zijn. Wel is de stuurhuis superlek en helemaal naar de kl*te links als recht.
Hij checkte van onder de lekkage en de olie was superdun het leek net water en je ruikte amper iets.
Hij denkt dat de vorige eigenaar er remolie in heeft gedaan en dat hierdoor de stuurhuis naar de klote is.
En ook blijkt dat er amper vloeistof meer in zat dus die garage is alwel afgeschreven, maar zal dit de oorzaak zijn geweest?
Of is het normaal dat ze zo snel kapot gaan?
En dat getril en licht trekken naar links, heeft dat er wel of niet iets mee te maken?