Hallo Allemaal,
Inmiddels heb ik me kunnen voorstellen op het forum. Ook heb ik wat oplossingen gezocht voor het euvel wat ik heb op me BMW E90 320D 2006. Van de week ben ik wezen rijden en gegeven moment gaf de iDrive een melding dat de motor warm is geworden en dat ik me snelheid moest matigen in een file. Na 2 minuten kreeg ik weer een melding dat de motor overhit was en dat ik de motor direct moest uitzetten. Heb ik allemaal netjes gedaan en vervolgens de wegenwacht gebeld de melding was verdwenen.
Volgende dag heb ik mijn koelvloeistof gecontroleerd dat zat inderdaad onder het minimum. Heb wat koelvloeistof bij gegooid tot het maximum. Ben door een hidden menu in de E90 de temperatuur in de gaten gaan houden onder de optie 7 Current Coolant temperatuur dit steeg uit boven de 105C graden zonder een melding van de iDrive bij het rijden boven de 60KM Per uur viel de temperatuur na 5 min terug naar 90C.
Wat heel erg vreemd is en heb ook toen gemerkt dat de fan aan de voorkant nooit actief is geweest of actief wordt. Volgende dag naar de garage gereden een meneer heeft hem na gekeken en de temperatuur gemeten van het water met een laser gun die gaf 82C je kon zelf ook de rubbere buisje waar de vloeistof doorheen gaat met de hand vasthouden terwijl de auto 103C aangaf. Meneer van de garage gaf aan dat de fan pas aan gaat als de werkelijke temperatuur over de 95C graden zit en dat een BMW computer niet altijd even betrouwbaar is. Hij heeft hem van top tot teen nagekeken en een aantal testen gedaan via de diagnose apparaat ook geen foutmeldingen. Geen lekkages, geen vreemde luchtjes, Temperatuur apparaat in orde.
Zouden jullie mij kunnen adviseren wat ik nog kan checken onder de motorkap waar het eventueel aan kan liggen. Anders zit ik te denken om langs een BMW dealer te rijden en de hoofdprijs te betalen voor een oplossing.
Alvast allemaal bedankt en excuses voor de lange tekst.
Groetjes,
Zoran
[E90] Fan van de Radiator [Opgelost]
-
[E90] Fan van de Radiator [Opgelost]
Laatst gewijzigd door zoranjukic op 07 jul 2011, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: [E90] Fan van de Radiator
Inmiddels bij een andere garage geweest waar ik vaker wel kom die heeft mijn auto kunnen uitlezen. Die gaf gelijk aan dat er een FAN probleem was. De reparateur heeft mijn FAN direct op een 12V accu aangesloten blijkt dat het niet werkt heb een nieuwe motortje nodig voor de FAN Prijs Circa 450 euro motortje is behoorlijke duur. Ik ben blij de het opgelost is.
Damn wat een geld! Is zo'n motortje niet van de sloop te halen?
-
Ik ben uiteindelijk ook naar een hele grote auto sloop geweest heb dat motortje niet kunnen vinden en uiteindelijk dacht ik laat ik eens kijken op Ebay en HOPA bing ja hoor een nieuw motortje met een ventilator kompleet in doos en de product nummer kwam ook overheen. Voor maar 120 euro ik heb geen moment stil gestaan direct gebeld en snel vanuit Rotterdam naar Amsterdam gereden en het was geregeld. Voor 170 euro was ik klaar, owja Plus nog diesel van Rotterdam naar Amsterdam. Ik had wel toen de dag van me leven
Nog steeds happy en de temparatuur blijft netjes op 90 graden. Ben der helemaal blij mee
Nu kunnen we eindelijk veilig op vakantie zonder enkele problemen hoop ik 

-
Mooi dat het opgelost is.
Hoe werkt dat hidden menu in de i drive?
Hoe werkt dat hidden menu in de i drive?
-
Ja het is niet de iDrive het is de boordcomputer (scherm tussen je toerenteller en je snelheidsmeter.
1. Contact geven of motor aanzetten.
2. Linker knopje op je dashboard vasthouden 10 sec. Dit is de knopje die aan de linkerkant zit van je dashboard waar je toerenteller zit en dergelijke.
3. Zodra je een tekst ziet met vreemde hoofdletters dan zit je in het menu en dan kan je schakelen met de knop door 20 menu's heen ongeveer. Om alle menu's te unlocken ga je naar menu 19 en daar moet je een unlock code invoeren je unluck code is de laatste vijf cijfers van je chassisnummer bij elkaar op te tellen bijv 84321 = 8+4+3+2+1 = 15 dit is je unlock code.
4. Ga vervolgens dan naar Menu 7 en daar staat dan je watertemperatuur. Ik zal ook wel een link posten waar het allemaal uitgebreid is te vinden.
1. Contact geven of motor aanzetten.
2. Linker knopje op je dashboard vasthouden 10 sec. Dit is de knopje die aan de linkerkant zit van je dashboard waar je toerenteller zit en dergelijke.
3. Zodra je een tekst ziet met vreemde hoofdletters dan zit je in het menu en dan kan je schakelen met de knop door 20 menu's heen ongeveer. Om alle menu's te unlocken ga je naar menu 19 en daar moet je een unlock code invoeren je unluck code is de laatste vijf cijfers van je chassisnummer bij elkaar op te tellen bijv 84321 = 8+4+3+2+1 = 15 dit is je unlock code.
4. Ga vervolgens dan naar Menu 7 en daar staat dan je watertemperatuur. Ik zal ook wel een link posten waar het allemaal uitgebreid is te vinden.
- Spoiler: Laat zien