Hendel in nieren motorkap.
Hendel in nieren motorkap.
Hallo,
Heeft iemand voor mij een foto van het hendel mechanisme in de motorkap?
Het hendeltje dat uit de nieren komt, om je motorkap te openen, klapt niet automatisch terug.
Ik moet hem klem duwen achter een rib van de nier.
Volgens mij mist er iets zoals een veertje of iets derg.
Alvast bedankt(eventueel een explode view?)
Heeft iemand voor mij een foto van het hendel mechanisme in de motorkap?
Het hendeltje dat uit de nieren komt, om je motorkap te openen, klapt niet automatisch terug.
Ik moet hem klem duwen achter een rib van de nier.
Volgens mij mist er iets zoals een veertje of iets derg.
Alvast bedankt(eventueel een explode view?)
Re: Hendel in nieren motorkap.
Super bedankt voor de link, echter word ik van dit plaatje niet veel duidelijker, net iets te klein.Griffendahl schreef:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35
Iemand de toevallig een foto heeft of van kan maken
hier misschien wat duidelijker:

Volgens mij gewoon hele '14' vervangen:
512382213029 VANGHAAK 9,85 exc 11,43 incl

www. M3 register .nl
Hmm ja dit is niet geheel duidelijk, ik zie namelijk niet in waarom het hendeltje niet terug klapt, als ik de motorkap dicht doe.
Hij blijft bij mij gewoon uit de nieren steken.
Hij blijft bij mij gewoon uit de nieren steken.
Misschien alleen even de scharnier punten smeren (van het hendeltje) met een beetje wd40.
Kan zijn dat door water hij niet meer terug wil veren...
Kan zijn dat door water hij niet meer terug wil veren...
-
Guillfort
Deze site is wel verziekt met een virus, althans volgens mijn virus scanner!Griffendahl schreef:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35
Nee hoor, geen virus. Waarschijnlijk een zogenaamde "false positive".Guillfort schreef:Deze site is wel verziekt met een virus, althans volgens mijn virus scanner!Griffendahl schreef:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35
Welke virusscanner gebruik je?
-
Griffendahl
Virussen... ?? *Geeft zijn Macs nog een schouderklopje* :LGuillfort schreef:Deze site is wel verziekt met een virus, althans volgens mijn virus scanner!Griffendahl schreef:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=41&fg=35
Laatst gewijzigd door Griffendahl op 27 mar 2008, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou hij steekt er gewoon recht uit, hij klikt niet terug.330dM schreef:Lekker belangrijk :L
Dat hendeltje zit altijd vrij ver naar voren hoor.. Steekt het voorbij de nieren?
-
AlpinaDrachten
Volgens deze afbeeling lijkt het dat je het hele mechanisme los kan halen met 2 boutjes oid.BertusE46 schreef:hier misschien wat duidelijker:
Lijkt me dan alsje hem los hebt vrij makkelijk te beoordelen of ie nieuw moet of dat je hem ff moet reinigen en smeren..
edit,
ik kijk nog eens goed en je probleem kan ook heel goed in punt 16 zitten. Misschien is daar iets stuk of uitgesleten waardoor hij niet in de juiste positie komt bij het helemaal dichtmaken van de moterkap...
-
Couper
Reinigen/smeren kan ook helpen, heb zelf een keer gehad dat ik de kap niet open kreeg omdat het meganiek niet goed langs elkaar "schoof" beetje wd40 en het liep weer "gesmeerd"
Couper schreef:Reinigen/smeren kan ook helpen, heb zelf een keer gehad dat ik de kap niet open kreeg omdat het meganiek niet goed langs elkaar "schoof" beetje wd40 en het liep weer "gesmeerd"
Het loopt allemaal heel soepel, dus dat kan het niet zijn!
Ik heb die hendel, en daar steek overdwars een pinnetje uit, die in een geleider zit.
Ik denk dat er een kunstof hoesje om het pinnetje dient te zitten.
Het is onderdeel 14, maar ik zou eigenlijks de andere zijde moeten zien!Die ovale vorm waar hij doorheen beweegt.