km stand teruggedraait

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
roaddevil

km stand teruggedraait

Bericht door roaddevil » 22 mar 2008, 11:05

IK ben gister bij een garage geweest om de auto aan de computer de hangen. Had een beetje met de garagehouder gepraat en die vond het vreemd dat mijn auto zo weinig km´s had gelopen omdat de auto een paar dingen mankeerde en hij zei dat dat pas voor kwam bij 250dkm. Dus de auto aan de comp gehangen en bleek dat de werkelijke km stand 220000 was dus hij is 25000 km terug gezet. ;(

Wie heeft hier nog meer ervaring mee en is er nog iets te verhalen op de vorige eigenaar.
Het uitlezen was trouwens gratis :)

roaddevil

Re: km stand teruggedraait

Bericht door roaddevil » 22 mar 2008, 12:51

Ik heb de auto particulier gekocht en hij was van een goede kennis van een maat van mijn dus ik dacht het zal wel betrouwbaar zijn. Niet dus (|

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 22 mar 2008, 14:46

Komt vaak voor hoor. Sowieso, 185dkm verkoopt altijd beter dan 210dkm bijvoorbeeld.

Ik raad altijd aan, NAP op laten vragen. Kan gewoon bij de garagebedrijven die bij de NAP aangesloten zijn, vaak tegen een kleine vergoeding.
Bij verkoop gewoon laten doen, accepteert de verkoper dat niet dan weet je genoeg :P

Ik ben bang dat je niks kunt verhalen op de vorige eigenaar, immers is hij particulier verkocht dus zonder garantie etc. Bovendien zal er weinig bewijs zijn dat de auto daadwerkleijk met die kmstand verkocht is.
www. M3 register .nl

Zwaan

Bericht door Zwaan » 22 mar 2008, 20:25

Op vandaag kun je ook zelf Nap Controleren. Op http://www.nationaleautopas.nl kost wel 4,50euro geloof ik. Dan weet je het ook zeker.

roaddevil

Bericht door roaddevil » 23 mar 2008, 10:30

ik weet dat de vorige eigenaar de auto 4 jaar heeft gehad en als ik de nap heb en ik zie een dip in de kmstand miss dat ik er hem nog op aan kan spreken en hopelijk wat geld terug vragen. Wat ook een nadeel is dat de auto misschien wel onverkoopbaar is. Verkopen gaat miss nog wel maar wel tegen een hele lage prijs.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”