Probleem elektronica knipperlicht rechterzijde

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Touw2k10

Probleem elektronica knipperlicht rechterzijde

Bericht door Touw2k10 » 22 jan 2011, 17:52

hallo Allemaal,

Vanmiddag bezig geweest nieuwe depo knipperlichten voor te installeren (op mijn ’95 320i coupé). Toen ik ging testen deed links niets (bolletje bleek los te zitten) en bij rechts bleef het pijltje kort zachtjes branden waarna ik hem direct uit zette. Vervolgens bolletje links vast gezet en die kant geprobeerd en hetzelfde verhaal. Toen ik het daarna nog nogmaals probeerde na wat checkwerk knalde de zekering eruit, zekering nummer 34 (zie Warnblink- u. Blinkanlage uit schema) van 15A. Na deze vervangen te hebben door een gelijkwaardige knipperde links wel weer, maar versneld, zo zonder het nieuwe knipperlicht bij de koplamp.
Vervolgens heb ik de nieuwe fittingen van de depo’s verwijderd en vervangen door m’n oude. Toen deed links het weer. Blijkbaar zijn die nieuwe fittingen anders. :?

Maaarrrr rechts doet nog steeds niets. :( Ik kwam erachter dat op plek 23 een zekering zat met 7,5A in plaats van 5A zoals staat aangegeven op het schema. Kan het zijn dat doordat deze zekering de verkeerde ampère waarde heeft er iets is doorgebrand? Deze heb ik direct vervangen door een van 5A.
Verder heb ik heb verschillende opties geprobeerd en alles nagelopen, ik heb meerdere zekeringen gebruikt, ik heb de rechter knipperlicht voor er compleet afgehaald om te kijken of het daar aan lag, maar ik krijg geen teken van leven. Mogelijk is het relais stuk? (kwam ik achter na wat research)
Wie weet heeft iemand van jullie een suggestie, ik probeer morgen met daglicht te kijken of ik nog iets kan vinden. Wel kleine tegenvaller zo aan het begin van de zaterdagavond...

Dit is een schema van internet maar de genoemde nummers zijn het zelfde als op mijn schema.
Afbeelding

Mocht iemand wat weten.. :amen:

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”