Verschillen E36 320i cabrio en 328i cabrio
-
Griffendahl
Verschillen E36 320i cabrio en 328i cabrio
Naast de verschillen in vermogen ben ik eigenlijk benieuwd naar de technische verschillen tussen een 328i en een 320i.
Denk hierbij aan remmen, draagarmen, verstevigingen, wat dan ook... ??
Denk hierbij aan remmen, draagarmen, verstevigingen, wat dan ook... ??
-
Griffendahl
Re: Verschillen E36 320i cabrio en 328i cabrio
Niemand die dit kan vertellen... ??
Het enige wat ik weet is dat de 328 geventileerde remschijven heeft en de 320 niet, toch?
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
is de turbo kapot? |p
Differentieel, uitgaande assen is anders. Ophanging is hetzelfde.
Radiateur/koeling is hetzelfde
Uitlaatsysteem is anders.
Voorasdragers/dwarsarm is hetzelfde.
Stabilisator voor is hetzelfde.
Veerelement is anders.
Versnellingsbak is anders
Voertuigelektriciteit (ECU/DME) is anders
En nog veel meer
@ j0eyv: nee hoor, dezelfde ventilatieschijven. 286x22.
Differentieel, uitgaande assen is anders. Ophanging is hetzelfde.
Radiateur/koeling is hetzelfde
Uitlaatsysteem is anders.
Voorasdragers/dwarsarm is hetzelfde.
Stabilisator voor is hetzelfde.
Veerelement is anders.
Versnellingsbak is anders
Voertuigelektriciteit (ECU/DME) is anders
En nog veel meer
@ j0eyv: nee hoor, dezelfde ventilatieschijven. 286x22.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
Griffendahl
Nee hoor, diesels zijn heerlijk betrouwbaar, maar van het geld wat ik bespaar door te dieselen wil ik er een 328i bij kopen (h) Maar heb een heel fraaie 320i cabrio gezien en ik twijfel ff... Wellicht dat een blok conversie dan een optie is, maar dan - perfectionist als ik ben - zou ik wel alles mee willen pakken.dw70 schreef:is de turbo kapot? |p
(waarom zijn er geen 323i cabrio's geweest... *grmbl*)
325 caab geen optie dan?
-
Griffendahl
Heb liever een facelift, dan valt de 325i af...
aan perfectionisten zou ik aanraden: een originele 328i cabrio gaan zoeken. Het is immers de langst gemaakte e36 motorisering.
Omdat de omgebouwde 320i cabrio nooit 328i op zijn kentekenpapieren zal krijgen. En het wordt hopeloos bij verkoop in de toekomst.
Omdat de omgebouwde 320i cabrio nooit 328i op zijn kentekenpapieren zal krijgen. En het wordt hopeloos bij verkoop in de toekomst.
E36 320i Coupé 1994 verkocht
News from the new owner: the car is a total loss after a crash 
-
Griffendahl
Op je kentekenpapieren krijg je dat wel klaar hoor, heb veel gekkere dingen op kenteken gezien
Feit is wel dat een originele 328i zeker de voorkeur heeft.
-
Griffendahl
Liefst geen automaat, en idd niet dat geld... Mag overigens ook best wat meer gelopen hebben, ik vind dat niet noodzakelijk bezwaarlijk.
Als er eventueel nog wat werk aan zit is dat ook geen probleem, maar hij moet nog wel te redden zijn
Als er eventueel nog wat werk aan zit is dat ook geen probleem, maar hij moet nog wel te redden zijn
Grappig,
Ben zelf overgestapt van een 320 cabrio naar een 328 cabrio
Meeste technische verschillen zijn zover ik kan zien al genoemd.
Ik wilde mijn 320 eingelijk ook niet wegdoen en een 328 blok swappen, maar hier komt zoveel bij kijken dat het financieel niet interessant is. Daarbij vind ik het gewoon prettiger om een OEM 328 te rijden.
Persoonlijk zou ik altijd adviseren om voor een facelift te gaan. Als ik de perfectie in jouw E46 zie gaat dat op den duur toch knagen als je een pre-facelift neemt (denk ik)
Niet dat deze auto's slechter zijn, maar gewoon omdat een originele facelift net even wat "meer" in huis heeft.
Het zit hem net even in die kleine extra details die het toch weer een andere auto maken.
Kwam er achter dat zelfs de knipperlichtglaasjes naast de koplampen anders zijn dan de witte pre facelift glaasjes..
daarnaast:
- zijknippers zijn kleiner
- 3e remlicht in kofferklep
- nieren
- vol automatische softtop i.p.v. semi-automatisch
geloof dat de cabrio vanaf 1998 ook side airbags als optie had..
Maar was je niet op zoek naar een
cabrio?
Auto uit bovenstaande advertentie heeft aardig wat opties alleen jammer dat het een automaat is. Dat zie je overigens veel bij de 328. Handbak was ook voor mij een vereiste. Prijzen van een cabrio liggen nu redelijk gunstig. Vanaf april gaan die prijzen weer omhoog als de zon weer gaat schijnen
Ben benieuwd wat het gaat worden en hopelijk kunnen we hem IRL bewonderen op de Coast 2 Coast toerrit?
Gr. Richy
Ben zelf overgestapt van een 320 cabrio naar een 328 cabrio
Meeste technische verschillen zijn zover ik kan zien al genoemd.
Ik wilde mijn 320 eingelijk ook niet wegdoen en een 328 blok swappen, maar hier komt zoveel bij kijken dat het financieel niet interessant is. Daarbij vind ik het gewoon prettiger om een OEM 328 te rijden.
Persoonlijk zou ik altijd adviseren om voor een facelift te gaan. Als ik de perfectie in jouw E46 zie gaat dat op den duur toch knagen als je een pre-facelift neemt (denk ik)
Niet dat deze auto's slechter zijn, maar gewoon omdat een originele facelift net even wat "meer" in huis heeft.
Het zit hem net even in die kleine extra details die het toch weer een andere auto maken.
Kwam er achter dat zelfs de knipperlichtglaasjes naast de koplampen anders zijn dan de witte pre facelift glaasjes..
daarnaast:
- zijknippers zijn kleiner
- 3e remlicht in kofferklep
- nieren
- vol automatische softtop i.p.v. semi-automatisch
geloof dat de cabrio vanaf 1998 ook side airbags als optie had..
Maar was je niet op zoek naar een
Auto uit bovenstaande advertentie heeft aardig wat opties alleen jammer dat het een automaat is. Dat zie je overigens veel bij de 328. Handbak was ook voor mij een vereiste. Prijzen van een cabrio liggen nu redelijk gunstig. Vanaf april gaan die prijzen weer omhoog als de zon weer gaat schijnen
Ben benieuwd wat het gaat worden en hopelijk kunnen we hem IRL bewonderen op de Coast 2 Coast toerrit?
Gr. Richy
-
Griffendahl
Het plan om een M3 te kopen is van de tafel, omdat de E46 gewoon blijft 
Wow das inderdaad helemaal mooi
Daarbij scheelt een 328 vs.
ongeveer de helft in onderhoud 
Daarbij scheelt een 328 vs.