Gaspedaal

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
jefe90

Gaspedaal

Bericht door jefe90 » 16 jan 2011, 15:51

beste mensen.

Ik heb sinds een paar dagen problemen met het gaspedaal.
Het probleem bestaat hieruit,een beetje gas of vol gas(kickdown)daartussen reageert de auto niet op het gaspedaal,verbruiksmeter loopt dan heel rustig op in plaats van snel,wat kan dit zijn,het betreft een 335D touring uit 2006
Bij volgas,kickdown doet hij het wel,zodra je weer normaal wilt rijden lijkt het of de gaspedaal niet of nauwelijks reageert.
Weet iemend misschien wat dit kan zijn.

Dank jefee90.

thamoosio

Re: Gaspedaal

Bericht door thamoosio » 22 jan 2011, 22:18

Gaspedalen hebben een gaspedaalsensor, en ik denk dat die wel naar z'n grootje is. Althans, dat zou mijn eerste idee zijn. Er zijn verschillende soorten sensoren, en eigenlijk weet ik niet wat voor soort sensor erin zit. En al zo ik het wel weten, volgens mij kun je dat niet zelf controleren op defecten omdat zo'n sensor op basis van de stand van het pedaal meer of minder spanning doorgeeft.

jefe90

Bericht door jefe90 » 31 jan 2011, 06:30

bedankt voor je reactie,ondetussen bij de bmw dealer geweest,uit laten lezen,en er komt uit dat de kleine tirbo geen vuldruk genoeg krijgt,nadere inspectie wijst uit dat er 1 of meerdere slangentjes die boven de kleine turbo lopen en door vacuum de kleppen aansturen lek zijn.
deze worden eind deze week vervangen en dan moet het probleem opgelost zijn volgens de dealer.
ik houd jullie op de hoogte hiervan.

jefe90.

thamoosio

Bericht door thamoosio » 02 feb 2011, 21:40

Grappig.. een compleet andere oorzaak, maar klinkt wel logisch. Gelukkig geen zwaar mechanisch defect, liever een vacuum slangetje lek dan een turbo vervangen/reviseren!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”