[e36] roest bij skirts

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
benmaassen

[e36] roest bij skirts

Bericht door benmaassen » 16 jan 2011, 13:16

Hallo allemaal,

Vandaag een mooie dag om de auto te wassen.
Tot mijn schrik zag ik dat er onder de voorskirt roest zit.
Dit lijkt mooi weggewerkt door de verkoper omdat het lijkt dat er een film laag over heen is geplaatst.
Als je het indrukt merk je dat het rot is ;(
De skirt is volgens mij 1 geheel met het voor plaatwerk toch?

Afbeelding

Afbeelding

vragen:

Is dit een bekend probleem op deze plaats?
Hoe moeten we dit mooi oplossen?
Is er een plaatwerker/ spuiter hier op het forum die het betaalbaar wil maken?

grt, Ben&Es
BMW = Best Most Wanted
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

E36 325i cabrio,

dw70

Re: [e36] roest bij skirts

Bericht door dw70 » 16 jan 2011, 17:02

kijk maar eens naar de onderzijde van je stootrubber die je op de foto ziet. Daar begint het ook al.

Een e36 kwaal heb ik gemerkt. Vuil blijft achter de spatbordbeschermers zitten (binnenzijde, de zwarte kappen) en dan gaat het snel.

Dit bewerken of verhelpen is echt een tijdelijke oplossing. Als je er al niet zo doorheen gaat, bij de roestverwijdering. Het kost een paar centen, maar dit oplossen zou ik rigoreuzer doen. Dat hoeft natuurlijk niet nu, maar 2 nieuwe spatborden plaatsen en laten spuiten met de motorkap en voorkant. Voor de toekomst...

Voor nu vuil verwijderen achter de kappen met hoge druk en poesten en flink in de was zetten van de aangetaste delen. Kunnen ze nog wel even mee. Wax is een prima beschermingsmiddel. Natuurlijk niet voor eeuwig.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

328ihiob

Bericht door 328ihiob » 16 jan 2011, 18:54

Ik heb hetzelfde probleem gehad zal wel even een foto maken morgen dan kun je zien wat er achter het zijscherm zit wat dan hoogstwaarschijnlijk ook flink verroest zal zijn en je ook meteen moet behandelen.

Ik heb inderdaad zoals dw70 zeg twee nieuwe zijschermen gekocht want de onderkant was helemaal verroest kon je niks meer mee.

Wat achter het zijscherm zat heb ik zelf goed ontroest en opnieuw gespoten je zal morgen zien wat ik bedoel.

Ik het geluk dat ze bij mij bij een dealer ergens in het land lagen en heb ze toen voor een hele nette prijs kunnen kopen zal wel voor origineel gaan als ik jou was.

Groetjes

benmaassen

Bericht door benmaassen » 16 jan 2011, 20:09

Alvast bedankt voor de reactie,
ik zou graag willen weten wat ik achter het scherm
snel zelf moet ontroesten.
Wacht daarom op je foto s wat ik er achter kan verwachten.
Rechts heb ik gelukkig geen last, dus misschien maar 1 scherm nodig.

alvast bedankt
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

328ihiob

Bericht door 328ihiob » 16 jan 2011, 20:22

Hey Ben,

Je moet wel alles tegelijk doen.

Je hoeft het ook niet nu meteen te doen maar het wordt natuurlijk steeds erger.

Ik had ook aan een kant last maar bij het loshalen waren toch allebij de kanten best verroest.

Als je toch gaat spuiten zou ik in iedergeval even kijken het zou lullig zijn als je links hebt gedaan en een maand later zit het rechts.

Foto's maak ik morgen wel even hopelijk vergeet ik het niet.

Groetjes

benmaassen

Bericht door benmaassen » 17 jan 2011, 18:01

nu al met diverse schadebedrijven contact gehad en de meningen verschillen.
Ongeveer 50% van de bedrijven zegt: Voorscherm vervangen,
de andere helft zegt: Stuk inlassen.
Wie heeft hier ervaringen mee?
Een stuk inlassen is aanzienlijk goedkoper, maar blijft dit lang genoeg goed?
Prijs orgineel zijscherm is €163,- excl. BTW
Toch knap pittig he, en dan moet ie nog gespoten worden ook.
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

dw70

Bericht door dw70 » 17 jan 2011, 18:51

nou Ben, het is een sport om de goedkoopste offerte te krijgen. Wees er ook duidelijk in bij een telefoontje of bezoek (velen willen zien hoeveel werk het is) dat je meerdere bedrijven gaat benaderen.

Met stukken erin laten lassen ben je niet op lange termijn geholpen (erg bewerkelijke klus trouwens met al die rondingen). Het is een persoonlijke afweging (hoe lang wil jij deze auto nog rijden?).
Wil je van het roest gezeik aan de voorzijde af zijn, ga dan voor 2 nieuwe schermen inclusief spuitwerk en een tectyl binnencoating.

Maar ga dan ook je achterschermen inspecteren: e36's roesten daar heel graag tussen de schermen in. Binnenbekleding eraf en je hoofd in de wielkast duwen en kijken met een zaklamp) Misschien heb je geluk en zit er niks en kun je er nog een coatinglaag overheen zetten (TECTYL behandeling). Wil je dat doen, adviseer ik je dat op een gloeiend hete zomerdag te doen. Geeft het allerbeste resultaat.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Anoniem

Bericht door Anoniem » 17 jan 2011, 19:46

Stuk inlassen is beunwerk!

Erachter kom je nooit met verf of wat dan ook dus dat is gewoon simpelweg niet geconserveerd. Na een weekje zit er weer oppervlakteroest, na een 3 maand is het weer ingekankerd..

Aan jou de keus, maar dat plaatjes lassen gaat nergens over!

dw70

Bericht door dw70 » 17 jan 2011, 20:35

plaatjes inlassen kan wel goed gebeuren.
Het is alleen een ongebruikelijke plek.
Dacht je werkelijk dat als jij een fikse deuk in je linker achterscherm hebt, dat je een nieuw achterscherm krijgt Josbossie als dat met een plaat kan worden ingelast?

Bij een bepaalde leeftijd en de e36 hoort hier ook bij, gaat het of het nog rendabel is.
Weet je wat een nieuw achterscherm plaatsen en spuiten kost? Meer dan de hele auto waarschijnlijk waard is. Bij een schade achteren is de e36 zo totall loss verklaard. Behalve bij de M3. Daar wil men nog wel eens rekenen.

benmaassen

Bericht door benmaassen » 17 jan 2011, 21:24

Ga toch maar voor het nieuwe scherm, heb de auto nu 2 maanden en al weer een kleine 1000 euro verder x|
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

328ihiob

Bericht door 328ihiob » 17 jan 2011, 22:54

Je kan ook eens informeren bij de dealer of ze niet ergens courant liggen bij een dealer die geluk had ik ik had een linker en rechter zijscherm origineel voor 60euro per stuk. :)

Omdat een dealer het een keer besteld heeft en het nooit afgehaald is of terug gebracht is konden ze flink wat met de prijs doen.

Hierbij de foto's hoe het eruit ziet achter het zijscherm.

De tweede foto zie je het gedeelte wat zwart is dit was bij mij ook helemaal verroest dit helemaal roestvrij gemaakt en behandeld ook de koker zat vol met bladeren en troep ook hier zat roest in dit zou je ook meteen moeten meepakken als je het goed wil doen weet je zeker dat je daar voorlopig geen last meer hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een foto van de koker waar ook vuil in blijft staan wat er voor zorgt dat er ook vocht blijft staan wat resulteert in roest op de duur.

Afbeelding

benmaassen

Bericht door benmaassen » 18 jan 2011, 00:12

Hey bedankt voor de duidelijke uitleg,
dit gaat mijn nieuwe projectje worden.
Kan nu niet meer misgaan met de foto's!
BMW = Best Most Wanted

E36 325i cabrio,

328ihiob