Stuurhuislek? E36

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Patron75

Stuurhuislek? E36

Bericht door Patron75 » 01 jan 2011, 19:21

Beste E36 liefhebbers,

Afgelopen donderdag was ik bezig met het vervangen van mijn rubbers. Ook die van mijn stuurhuis wilde ik vervangen omdat er een klein scheurtje in zat. ik haalde de rubber eruit en er kwam heleboel olie op de vloer.

Naar mijn weten hoort een stuurhuis droog te zijn. Wat ik wil vragen is: Is dit een stuurhuislek? Ik heb er zelf nooit van gehoord, zou het graag willen weten.

Zijn er mensen met ervaring hiermee,

Groeten,

Patron75

Patron75

Re: Stuurhuislek? E36

Bericht door Patron75 » 05 jan 2011, 17:47

Niemand???

BMWE39FREAK

Bericht door BMWE39FREAK » 06 jan 2011, 08:32

Hallo..
Hierbij antwoorden op je vragen..

Naar mijn weten hoort een stuurhuis droog te zijn. Klopt helemaal..
Wat ik wil vragen is: Is dit een stuurhuislek? ja deze is lek want hoesjes zijn voor bescherming van vuil
zou het graag willen weten. bij deze weet je het nu en is het of een revisie setje kopen en laten reviseren of een andere kopen..

Let op .. revisie kun je niet zomaar zelf doen als je niet technisch bent en het gereedschap niet hebt..
Dus ga er niet mee stunten want als het misgaat gaat het ook flink mis..

En de zoek naar een gebruikte moet je laten weten of je er 1 voor een 4 of 6 cillinder zoekt..

Greetz 8)
BMW L.A.CarParts
Voor diverse E34 ,E36,Z3,E39 en E46 Onderdelen

Beens1

Bericht door Beens1 » 06 jan 2011, 09:37

Bij m'n e30 had ik dat probleem ook.
Je stuurhuis moet inderdaad droog zijn. Bij mij was het reservoir van de stuurbekrachtigingsolie binnen de korste keren leeg, door de lekkage.
Ik heb toen ongeveer alle slopen gehad in de omgeving hier om een tweedehands goed exemplaar te verkrijgen. Paar keer een kapotte mee gehad, welke ik weer kon ruilen. Uiteindelijk een goede gevonden en toen erop gezet.

Let op: wanneer je een verandering aanbrengt bij het stuurhuis, moet je de wagen opnieuw (laten) richten!

Patron75

Bericht door Patron75 » 14 jan 2011, 21:06

Heel erg bedankt voor de reacties.

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe stuurhuis. Inderdaad loopt mijn stuurbekrachtigingsolie in de kortste keren leeg.

Laat jullie nog horen.

Patron75

Bericht door Patron75 » 24 jan 2011, 21:57

Beste liefhebbers,

Ben hard opzoek naar een 2e handse stuurhuis. Maar nog geen enkel goede kunnen vinden.

Kent er iemand een adres hiervoor? Of heeft iemand nog een goede liggen. auto betreft E36 3.25is coupé.

Alvast bedankt...

The Patron

U-car

Bericht door U-car » 25 jan 2011, 20:49

Zou gewoon op een sloop kijken of een oproep achterlaten op de onderdelenlijn. Marktplaats en Ebay zijn ook opties.

Zoek en gij zult vinden :)

Succes!
Huidig: E46 330Ci cabriolet / S1000R

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”