etwaarde velgen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
bmwfrankbe

etwaarde velgen

Bericht door bmwfrankbe » 24 dec 2010, 17:06

hey ik zit met een vraag. ik heb onlangs lombartho velgen gekocht van iemand die zei dat hij ze op zijn e60 had gestoken maar ze niet mooi vond maar nu blijkt dat de etwaarde 45 is en dat ik ze niet kan plaatsen want ze komen tegen mijn veren. hoe kan ik dit het beste oplossen ze terug proberen verkopen of spoorverbreders plaatsen en als ik spoorverbreders plaats van hoeveel mm dan per kant?

mvg frank

Frank535

Re: etwaarde velgen

Bericht door Frank535 » 24 dec 2010, 23:01

Hi Frank, dan komen ze waarschijnlijk van een 5-serie X model (4-wielaandrijving) want die hebben minimaal ET35.
Het ligt eraan welke breedte je velgen hebben; als het 4 dezelfde wielen zijn dan zit je rondom met een ET waarde tussen de 15 en 20 goed. Dat verschil moet je dus opvangen met een spoorverbreder. (hogere ET waarde brengt het wiel dieper naar binnen)
Voor een breedset (voor 8,5J en achter 9,5J breed) houdt BMW zelf ET waarden van 18 (voor) en 32 (achter) aan.

De vraag is dus eerst; welke velgmaten heb je nu gekocht ? :)
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Styling”