180.000 hoge kilometerstand voor 323ci of niet?
180.000 hoge kilometerstand voor 323ci of niet?
hoi,
ik ben al enige tijd op zoek naar een leuke en mooie bmw.
nu al een paar keer naar het een en ander wisten kijken en tot nu toe nog niet de juiste naar mijn zin kunnen vinden.
nu deze week heb ik weer een leuke bmw gezien en is in nette staat en alles geen krasjes deukjes en dergelijke.
maar hij heeft wel een kilometerstand van 180000 km het gaat hier om een 323 ci van bouwjaar 06/2000.
nu heb ik dan zelf zoiets van oke rijdt zelf 15 tot 20 duizend km per jaar en wil er een tijdje mee doen eigenlijk maar is dat over een aantal jaar dan nog verkoopbaar en gaan er bij deze kilometerstanden veel onderhoudskosten komen.
is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen maar misschien hier mensen met ervaringen ben benieuwd.
alvst bedankt
michel
ik ben al enige tijd op zoek naar een leuke en mooie bmw.
nu al een paar keer naar het een en ander wisten kijken en tot nu toe nog niet de juiste naar mijn zin kunnen vinden.
nu deze week heb ik weer een leuke bmw gezien en is in nette staat en alles geen krasjes deukjes en dergelijke.
maar hij heeft wel een kilometerstand van 180000 km het gaat hier om een 323 ci van bouwjaar 06/2000.
nu heb ik dan zelf zoiets van oke rijdt zelf 15 tot 20 duizend km per jaar en wil er een tijdje mee doen eigenlijk maar is dat over een aantal jaar dan nog verkoopbaar en gaan er bij deze kilometerstanden veel onderhoudskosten komen.
is natuurlijk altijd moeilijk te zeggen maar misschien hier mensen met ervaringen ben benieuwd.
alvst bedankt
michel
-
Griffendahl
Re: 180.000 hoge kilometerstand voor 323ci of niet?
Het nadeel zou ik vinden dat je bij inruil na 3 jaar echt ruim over de 2 ton zit... Echt lekker voor je inruilwaarde is dat niet bepaald.
Kan je er 1 vinden met rond de 120.000 bijvoorbeeld kan je over 3 jaar een auto met 180.000 inruilen, dan heb je een veel hogere inruilwaarde.
Kan je er 1 vinden met rond de 120.000 bijvoorbeeld kan je over 3 jaar een auto met 180.000 inruilen, dan heb je een veel hogere inruilwaarde.
- Dutch Delight
Je begint net pas met rijden man! gaat zo met goed onderhoud 4-5 ton mee!

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
-
baars
op zich maakt de km stand voor een 2.5 6 cyl niet zo veel uit die motoren zijn echt goed, let wel op de onderhouds history die is wel belangrijk.
over de restwaarde, dat is moeilijk te zeggen, een coupe blijft altijd wel gewild maar het is maar net wat je er nu voor moet betalen.
de gemiddelde vraagprijs voor zo.n coupe uit 2000 met 180.000km is, als hij mooi is, toch nog wel rond 14000 euro
over de restwaarde, dat is moeilijk te zeggen, een coupe blijft altijd wel gewild maar het is maar net wat je er nu voor moet betalen.
de gemiddelde vraagprijs voor zo.n coupe uit 2000 met 180.000km is, als hij mooi is, toch nog wel rond 14000 euro
Ik denk ook niet dat de motor het probleem zal zijn. Ik denk dat het meer de overige onderdelen zijn waar de kilomters zijn tol op gaan eisen.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
zoals wat moet ik dan op gaan letten wil van de week een keer gaan kijken dus als jullie tips hebben waar op te letten met deze kilometerstand hoor ik ze graag.
alvast bedankt

alvast bedankt
-
Martijn M3
180.000km is technisch gezien echt geen probleem als er goed mee om is gegaan en er altijd tijdig nieuwe olie op is gekomen. Zelf zou ik absoluut nooit een dergelijke auto kopen met zo'n km stand, tenzij ie echt heel goedkoop is.
Als je hem inderdaad over 2 jaar wegdoet met dik over de 2 ton dan struikeld iedereen direct over de km stand wat resulteerd in een zeer slechte prijs die je er dan voor zult krijgen.
Ik zou zeker gaan kijken voor een exemplaar met minder km. Er staan er ontzettend veel, zeker als je ook in Duitsland gaat kijken.
Mijn mening !!
Als je hem inderdaad over 2 jaar wegdoet met dik over de 2 ton dan struikeld iedereen direct over de km stand wat resulteerd in een zeer slechte prijs die je er dan voor zult krijgen.
Ik zou zeker gaan kijken voor een exemplaar met minder km. Er staan er ontzettend veel, zeker als je ook in Duitsland gaat kijken.
Mijn mening !!