Hallo mensen,
Ik heb het volgende prob, m'n brandstofmeter geeft geen waarde meer aan de auto is vol afgetankt maar volgens de meter is hij leeg en brand de tank lampje ook :?
De garage heeft hem uitgelezen en kreeg een melding ( error pomp 2 ).
Wie kan mij verder helpen.
Hoor graag van jullie.
Pieter
Brandstofmeter
Re: Brandstofmeter
Ik snap niet helemaal wat error pomp 2 betekend. Het zou kunnen dat er een pomp niet goed werkt maar dat heeft niets met je indicatie te maken zover ik weet. (kan altijd natuurlijk) Misschien heb je een draadbreuk of heb je een kapot element in je tank hangen.
Ik ga even kijken of ik het WDM kan openen om te zien of je ergens iets kan meten.
Ik ga even kijken of ik het WDM kan openen om te zien of je ergens iets kan meten.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat pomp twee betekend. Maar het zou iets met tank 2 kunnen zijn. Ik heb wel iets voor je waar je mee aan de slag kan!
Je moet je kilometerteller los halen en de grote stekker achterop ook los halen. Dan moet je gaan meten op de pennen:
16 en 23 van de stekker en op 12 en 7. Daar moet je bepaalde waardes uit halen, geen idee wat ze moeten zijn maar als je een oneindige weerstand hebt dan weet je in ieder geval dat je een kabel breuk hebt of een kapot element. Je kan dan natuurlijk ook even meter op de tankaansluiting zelf ook.
Hier ook nog een tekening voor je ter verduidelijking.
Je moet je kilometerteller los halen en de grote stekker achterop ook los halen. Dan moet je gaan meten op de pennen:
16 en 23 van de stekker en op 12 en 7. Daar moet je bepaalde waardes uit halen, geen idee wat ze moeten zijn maar als je een oneindige weerstand hebt dan weet je in ieder geval dat je een kabel breuk hebt of een kapot element. Je kan dan natuurlijk ook even meter op de tankaansluiting zelf ook.
Hier ook nog een tekening voor je ter verduidelijking.

BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Mario TT bedankt voor je reactie,
De meter gaaf eerst halfvol aan, vervolgens liep hij terug ( dit is vrij normaal als je er mee rijdt ) toen hij bijna leeg was ben ik gaan tanken en hij is op leeg blijven staan.
M'n gevoel zegt dat de vlotter (s) bijft hangen geen idee of dit mogelijk is ??
Ik heb me laten vertellen dat er 2 brandstof pompen in m'n auto zitten, is er misschien 1 stuk ( pomp 2 ).
Als de auto op contact staat hoor ik duidelijk een zoemend geluid van de brandstofpomp.
Een kabelbreuk is niet het eerste waar ik aan denk, maar is natuurlijk mogelijk.

De meter gaaf eerst halfvol aan, vervolgens liep hij terug ( dit is vrij normaal als je er mee rijdt ) toen hij bijna leeg was ben ik gaan tanken en hij is op leeg blijven staan.
M'n gevoel zegt dat de vlotter (s) bijft hangen geen idee of dit mogelijk is ??
Ik heb me laten vertellen dat er 2 brandstof pompen in m'n auto zitten, is er misschien 1 stuk ( pomp 2 ).
Als de auto op contact staat hoor ik duidelijk een zoemend geluid van de brandstofpomp.
Een kabelbreuk is niet het eerste waar ik aan denk, maar is natuurlijk mogelijk.
Raar maar waar :?
Ik starte de auto vanmorgen en de brandstofmeter doet het weer ???
Nu m'n navi nog
Ik starte de auto vanmorgen en de brandstofmeter doet het weer ???
Nu m'n navi nog