320i blok in een 318is
320i blok in een 318is
nou kan ik voor zeer goedkoop een compleet blok kopen, 320i blok, maar nou vroeg ik mij af, in hoeverre past dit in mijn auto? de verkoper zegt dat het blok waarschijnlijk wel op mijn bak past, en dat ik hem er dus zo in kan lepelen, maar past dit ook echt? ik heb nu een m42 blok en wil er dan een 320i 150pk blok in leggen.
Re: 320i blok in een 318is
Waarom zou je dit willen wisselen? Is je huidige blok kapot?
Met een 318is ben je namelijk sneller dan een 320i ondanks dat deze iets meer vermogen heeft.
Een 318is is lichter, en daardoor lichtvoetiger. Hij is zuiniger. Blijft alleen het zescilinder geluid over als reden om over te stappen.
Met een 318is ben je namelijk sneller dan een 320i ondanks dat deze iets meer vermogen heeft.
Een 318is is lichter, en daardoor lichtvoetiger. Hij is zuiniger. Blijft alleen het zescilinder geluid over als reden om over te stappen.
het geluid idd, plus dat ik nu 207.000 km heb, het blok verbruikt ong. 0,5 L olie per 1000 km, hij tikt alstie koud is, hij fluit ontzettend.en het 320 blok kan ik voor heel weinig krijgen en heeft maar 130,000 ongeveer gelopen. dat is de grootste reden
in theorie heb ik begrepen dat de montage van de bakken altijd hetzelfde is bij de e36... maar dit heb ik in de praktijk nog nooit uitgeprobeerd
-- Houdoe wanne --
-
bmwjuanmontoya
Zou hem met bak en al kopen heb ik ooit bij mijn eerste Bmw gedaan maar als je naar zes cilinder gaat eerst je remmen en diff vervangen je ben echt niet zomaar klaar met een zes cilinder komt een hoop bij kijken en de kabelboom en de computer er ook bij nemen.
waarom zou ik mijn remmen en diff moeten vervangen? ik heb toch een sportonderstel met 4 schijven e.d., dan hoeft dit toch niet?
Wat betreft de remmen: volgens mij hoeft dit niet omdat je al een 318is hebt. Die heeft geloof ik al dezelfde schijven van een 320i.
Reken er wel op dat je onder de kap de kabelboom en computer zoals gezegd wel moet vervangen.
Reken er wel op dat je onder de kap de kabelboom en computer zoals gezegd wel moet vervangen.
-
BMWstefan
de remmerij van een 320 is iets grooter door de massa van de auto maar dat maakt niet veel uit want als je hem laat keuren naar een 320 moet hij als het goed is 5 tot 8 meter per seconde afremmen oftewel haal je makkelijk
maar een bak van een 320 is volgens mij anders (andere bout gaten etc.)
de flensen van de aandrijfass is volgens mij ook het zelfde
De diff van een 320 is de overbrengingsverhouding net iets anders maar dat zou je allemaal kunnen opzoeken denk ik of ff na de dealer en vragen .
Maar waarom 320 ?
je weegt meer je trekt minder snel op je verbruikt meer alleen je hebt een 6-cilinder geluid.
dan zou ik voor een 323 of 325 op zijn minst gaan
maar een bak van een 320 is volgens mij anders (andere bout gaten etc.)
de flensen van de aandrijfass is volgens mij ook het zelfde
De diff van een 320 is de overbrengingsverhouding net iets anders maar dat zou je allemaal kunnen opzoeken denk ik of ff na de dealer en vragen .
Maar waarom 320 ?
je weegt meer je trekt minder snel op je verbruikt meer alleen je hebt een 6-cilinder geluid.
dan zou ik voor een 323 of 325 op zijn minst gaan