Verstandig omgaan auto/prive gegevens online
Re: Verstandig omgaan auto/prive gegevens online
Geen kentekens op je eigen foto's laten staan, natuurlijk dat is altijd een goed begin. Je hebt dan in ieder geval zelf er alles aan gedaan om je auto enigzins incognito te houden.
Je moet dan alleen niet op deze of soortgelijke sites terecht komen omdat spotters jouw auto toevallig helemaal het einde vinden. Kijk maar eens voor de gein in je eigen woonplaats hoeveel auto's je bekend voorkomen. Mijn auto zag ik gelukkig nog niet staan maar ik telde er bij mij in de beurt zowieso al 2 en die staan er met platen en al op.
Even carspotten en je weet alles, dit horen en zien we tenslotte ook op radio en tv ... dus ja het word je ook wel makkelijk gemaakt als je iets van plan bent.
Je moet dan alleen niet op deze of soortgelijke sites terecht komen omdat spotters jouw auto toevallig helemaal het einde vinden. Kijk maar eens voor de gein in je eigen woonplaats hoeveel auto's je bekend voorkomen. Mijn auto zag ik gelukkig nog niet staan maar ik telde er bij mij in de beurt zowieso al 2 en die staan er met platen en al op.
Even carspotten en je weet alles, dit horen en zien we tenslotte ook op radio en tv ... dus ja het word je ook wel makkelijk gemaakt als je iets van plan bent.
- largeproject
- Contacteer:
Heb net ff op die site zitten kijken bij mijn woonplaats,staan er 5 op,maar 3 daar van kommen zeker niet uit mijn woonplaats,dus dat zegd niet alles,als iemand toevallig in mijn woonplaats op visiten is,wil nog niet zegen dat ie daar woont.
Maar ik snap wel je piont.
Maar ik snap wel je piont.
Mocht je daar niet op willen staan:
Vraag: Mijn auto is gespot en staat met kenteken en al op de site! Ik wil dit weg hebben! Wat nu? Antwoord: Stuur een mailtje naar info[@]autogespot.com met de link van de spot en het verzoek om het kenteken te verwijderen. Wij zullen het kenteken dan verwijderen.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Dit blijft een probleem in deze tijd nu alles via internet gaat.
Wat ik zelf het meest linke vind is een auto particulier verkopen, want je weet immers nooit wie je aan de deur krijgt .
En willen ze je auto perse hebben dan komen ze er waarschijnlijk toch wel aan.
Iedereen verkoopt bijna weleens wat hier toch? ik bedoel als iemand kwaad wil die maakt een afspraak met je om iets op te komen halen en ze hebben je gegevens.
Of je moet perse ergens anders afspreken e.d. maar dat vind ik dan wel weer ver gaan ( maar misschien tegenwoordig ook niet).
Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat ik van de week ook even google gebruike om mijn achternaam te googlen en daar kwam 1 site naar boven die als je je achternaam intypt alle woonplaatsen incl straten geeft waar die families wonen.
Nu is dat voor iemand die de Boer of de Vries heet niet zo een probleem maar ik heb dus een achternaam die zelden voorkomt ( hooguit 4 a 5 families ) en mijn woonplaats + straat ( en ik ben ook nog de enige die in friesland woont ) staat ook gewoon bij de andere 4 resultaten .
Wat ik zelf het meest linke vind is een auto particulier verkopen, want je weet immers nooit wie je aan de deur krijgt .
En willen ze je auto perse hebben dan komen ze er waarschijnlijk toch wel aan.
Iedereen verkoopt bijna weleens wat hier toch? ik bedoel als iemand kwaad wil die maakt een afspraak met je om iets op te komen halen en ze hebben je gegevens.
Of je moet perse ergens anders afspreken e.d. maar dat vind ik dan wel weer ver gaan ( maar misschien tegenwoordig ook niet).
Wat ik wel een kwalijke zaak vind is dat ik van de week ook even google gebruike om mijn achternaam te googlen en daar kwam 1 site naar boven die als je je achternaam intypt alle woonplaatsen incl straten geeft waar die families wonen.
Nu is dat voor iemand die de Boer of de Vries heet niet zo een probleem maar ik heb dus een achternaam die zelden voorkomt ( hooguit 4 a 5 families ) en mijn woonplaats + straat ( en ik ben ook nog de enige die in friesland woont ) staat ook gewoon bij de andere 4 resultaten .
Nee, daar sta ik niet inMini schreef:En die site heet "Telefoongids"?Mike schreef:daar kwam 1 site naar boven

de kans dat je auto door een lokaal persoon wordt weggenomen is 1000 maal groter dan dat ze dat via dit forum doen imo...
Dat kan allemaal wel zo zijn, 't is goed om er af en toe ff over na te denken... En daar kan je je eigen conclusies uit trekken. Iedereen geeft hier zijn eigen invulling aan, en in principe respecteer ik elke. 

He allen om te kijken of/en waar je geregistreerd bent zonder of met auto kan je even kijken op wieowie.nl
Hier struint een crawler het internot af met jouw gegevens.
Staat wel even los van de discussie of je auto wordt ontvreemd. Hier kan je in iedergeval even kijken of je ergens veel voorkomt.
Doe er je voordeel mee
Laterz
Hier struint een crawler het internot af met jouw gegevens.
Staat wel even los van de discussie of je auto wordt ontvreemd. Hier kan je in iedergeval even kijken of je ergens veel voorkomt.
Doe er je voordeel mee
Laterz