"Nieuwe" F11 avonturen!

Show je BMW F07 / F10 / F11. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Keesjan

"Nieuwe" F11 avonturen!

Bericht door Keesjan » 21 feb 2026, 11:43

Waarde leden en lezers van dit prachtige forum,

Na een tijdje afwezig geweest te zijn op het forum wil en kan ik weer het een en ander gaan bijdragen.

Mijn avonturen met mijn heerlijke E61 525D zijn een paar jaar geleden ten einde gekomen (zie mijn eerdere posts). Er zaten zulke grote kosten aan te komen, waaronder een roetfilter (het omkopen van de APK man is natuurlijk maar beperkt houdbaar), en een nieuwe voorruit (deze was letterlijk gezandstraald toen ik tijdens de perfect storm van jaren geleden bedacht dat ik wel even naar het strand wilde), in combinatie met een boete omdat ik Antwerpen inreed zonder dieselvergunning (wist ik veel) en ik aanmerkelijk minder kilometers hoefde te rijden. Met 480k op de teller heb ik afscheid genomen en ingeruild voor een E91 320 met 444k op de teller. Laten we het erop houden dat ik graag een beetje sleutel aan mijn auto's...

Maar ik heb nooit een liefdesverhouding gehad met deze bolide. En ik heb écht mijn best gedaan om de relatie levend te houden, bergen TLC gegeven, maar een scheiding was toch onvermijdelijk. Laten we zeggen dat we in goede verstandhouding afscheid hebben genomen van elkaar. Er waren geen kinderen en alimentatie was niet aan de orde dus het liep vlotjes en soepel...

Toegegeven, ik had mijn oog al laten vallen op een nieuwe potentiele partner. Een F11, bj 2012, N20 motor, en voor de 285k echt in uitstekende staat, nauwelijks gebruikssporen aan de buitenkant en de juiste extra's aan de binnenkant om mij hopenlijk de komende jaren weer soeverein over 's Heeren Weegen te laten cruisen.

Mijn partners zijn altijd hoog in de km's geweest en ik reserveer dan ook altijd wat financiele middelen die meestal in de eerste periode opgaan aan achterstallig en preventief onderhoud. Het sleutelen doe ik zelf, waar nodig met een beetje hulp. Op die manier spaar ik kosten en leer ik de partner van binnen en buiten goed kennen. In het begin "high maintanance" maar daarna de gebruikelijke aandacht om haar lief, mooi en betrouwbaar te houden....

Eigenlijk vrij snel had ik een storing op het electrische systeem. Wellicht een nieuwe accu dacht ik, maar naarmate ik er meer mee reed is die storing nooit meer terug gekomen. Wellicht te lang stil gestaan, van een oud vrouwtje geweest, al tijden binnen gestaan, jullie kennen dat wel....

Nu sinds kort, af en toe melding van noodloop, als ik een tijdje een beetje loop te sukkelen tussen bebouwde kom en provinciale wegen. Merk dan ook meteen dat het motortje zonder turbo duidelijk minder pit heeft. Forum even doorgelezen, ketting gecontroleerd en deze staat strak en is al een keer vervangen kan ik zien. Ik vermoed VANOS e/o injectoren dus dat wordt nog een dingetje. Verder onderkant nat maar heb al een nieuwe carterpan met pakking....

I'll keep you informed as things develop.

Vandaag even nieuwe bobines en bougies erin proppen en eens kijken....

Cheers!

Langekies

Re: "Nieuwe" F11 avonturen!

Bericht door Langekies » 23 feb 2026, 18:56

Mooi verteld! Succes met de nieuwe aanwinst!
BMW F11 520 2014
BMW E60 530 2004
BMW E46 318 2002

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Showroom”