Bmw E93 probleem dak

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Vgdaniel

Bmw E93 probleem dak

Bericht door Vgdaniel » 09 mar 2021, 03:20

Beste,

Ik heb mijn probleem opgezocht maar in de meeste berichten gaat het over dat het niet open of dicht kan en dat er een fout melding op scherm komt. Maar mijn E93 gaat wel open en dicht maar wanneer het dak in de kofferruimte ligt dus aan het einde van de procedure geeft hij aan dat het dak niet op slot is en gaat alarm af wanneer ik gas geef en ik moet zelf moet controleren of ik verder kan rijden moet ik bevestigen met nog eens op de knop van het dakbediening te drukken wat al zeker niet helpt dus is de vraag weet er iemand wat ik kan doen?

Mvg

Daniel

ehombie

Re: Bmw E93 probleem dak

Bericht door ehombie » 09 mar 2021, 08:00

misschieneen microswitch defect...(dit zijn er een aantal snel gezien). Als je de betere programma's hebt kun je zien welke er afwijkt. obv de input status.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Source

Bericht door Source » 09 mar 2021, 13:15

Je kan naar een garage gaan en dan kunnen ze de auto uitlezen. Denk zelf ook een microswitch die defect is.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Vgdaniel

Bericht door Vgdaniel » 11 mar 2021, 10:16

Hallo,

Kan er iemand mij vertellen welke hardware dit is (zie foto)?

Afbeelding

Afbeelding

Of is er een obd2 adapter en software die dat ook kan?

Eerst nog eens zelf bekijken anders garage.

Groetjes

Daniel

ehombie

Bericht door ehombie » 11 mar 2021, 11:49

Binnen ista moet je zoeken naar een document wat de readstatus is van een gesloten/open kap van die lijst die jij laat zien. Even kijken welke er afwijkt...(om te beginnen)
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Vgdaniel

Bericht door Vgdaniel » 21 mei 2021, 07:06

Ik ben naar een bmw garage geweest ze hebben alle microswitch en bedrading nagekeken maar ze vinden niets. Toch iemand die er iets vanaf weet? Of is er in provincie Antwerpen een bmw garage die meer ervaring heeft met bmw cabrio?
Het probleem is dus zo de alarm gaat tijdens het rijden als het dak in het koffer ligt dat komt omdat het vergrendelingsysteem niet werkt als hij in koffer ligt maar dit systeem werkt wel als dak dicht gaat. Iemand?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”