Dorco - E91 320d LCI 2008

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Dorco

Dorco - E91 320d LCI 2008

Bericht door Dorco » 30 nov 2020, 15:07

Hallo Allemaal,

Ik ben Remco, ik heb altijd al een voorliefde gehad voor Auto's en motoren.
Sinds een jaar of 2 heb ik een BMW E90 320D LCI onder mijn kont uit eind 2008. Heerlijke auto! Daarvoor heb ik een Peugeot 206 gereden en deze compleet verbouwd, verlichting, audio, vleugeldeuren... noem het maar op :gek:
Na het aanschaffen van de BMW heb ik alle niet functionerende of lelijke onderdelen vervangen voor nieuwe, zodat de auto weer volledig functioneel is, en er tip top uit ziet!
Direct zijn de standaard stalen velgen vervangen voor M3 velgen, want velgen maken de auto! :love:

Helaas een jaar geleden een hoop gezeur gehad met de auto. Door onbekende reden heeft de motor het ineens begeven. Na diagnose bleek er een gat tussen 2 cilinder kamers te zitten, en de stalen koppakking was compleet doorgeslagen
op diezelfde plek. Al met al heeft de auto 6 maanden bij de garage gestaan, en ben ik behoorlijk wat centen lichter. In deze zelfde periode is ook de accu vervangen van AGM voor een normale lood accu. Sindsdien treden er ook wat storingen op. Ik begin steeds meer twijfels te krijgen of ik wel echt blij ben met de BMW, gezien alle problemen... Mede om die reden heb ik mij hier aangemeld om te kijken of ik met behulp van het forum, en de kennis van de mensen die zich op het forum bevinden wat onderzoek aan de auto kan doen. Ik heb al de Carly module en een abbo aangeschaft, dus kan nu ook zelf de foutcodes uitlezen/resetten.

Hierbij een plaatje van het beestje!

Afbeelding

MartinpH

Re: Dorco - E91 320d LCI 2008

Bericht door MartinpH » 01 dec 2020, 15:55

Hallo Dorco

Welkom :zwaai:
mooie zwarte touring :duim:

Leen
BimmerPortal Team

Bericht door Leen » 02 dec 2020, 11:15

Welkom hier :duim:
Lexus RX450h President Line

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 11 dec 2020, 20:05

Welkom Remco,

Succes met het oplossen van je storingen :hug:
Er zijn genoeg ervaringsdeskundigen, dus ik denk dat het wel goed komt hier ;)

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E91 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gaten voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”