koelvloeistof probleem

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Remco 320I

Re: koelvloeistof probleem

Bericht door Remco 320I » 23 feb 2020, 10:05

Updattje:

Van de week een aantal onderdelen binnengekomen die ik besteld had bij autodoc :amen:
Ik weet dat tussen orginele onderdelen en imitatie onderdelen een hoop verschil kan zitten.
Qua prijs verschilt het nog al bv ridex veren (achter) 14,50 euro p/st, Bosch ruitenwissers set 21,50euro :)

Afbeelding

Gisteren mocht ik van een brug gebruik maken van een kennis :duimen:
Het viel mij direct op dat er speling zit op de oude koelvloeistof dop.
Als ik het schroefdraad vastpak en het ronde gedeelte voel ik erg veel speling :s

Is dat normaal omdat er op de nieuwe geen speling op zit??? :roll:

Weet iemand: wat betekend precies ''as of wielgeleidingselement ondeugdelijk bevestigd''

Direct ff snel gekeken naar de olie lekkage en de carterpan pakking is niet de oorzaak,de koppakking (omdat ik geen ''sluts'' meer onder de olie dop heb en ook niet en ook niet de kleppendeksel denk ik

Edward

Bericht door Edward » 23 feb 2020, 13:38

Wielgeleidingselement is draagarm.

Daarnaast: Ridex veren €14,50 per stuk kan toch nooit goed zijn (persoonlijke mening). Het is wel je onderstel hè...

Remco 320I

Bericht door Remco 320I » 26 feb 2020, 14:23

Thx! :duim:

Zelf heb ik ook mijn twijfels over de veren :whistle:
Omdat zij aardig (nog) dweilt/zweverig doet als ik bij ongv 100km op de snelweg rij en bv een vrachtwagen inhaal en als ik over deksel in de weg rijd hoor ik af en toe een ''kloenk'' geluid.
Is het staalsoort sterk genoeg en qua dikte en lengte is er ook een verschil.
De bovenkant is even dik als het midden en de openingen boven en onder zijn het zelfde,bij de oude niet.
Iets te snel gekocht denk ik :gek:
Zelf zit ik ook te denken aan de draagarm rubbers :roll:

Welke draagarm rubbers,veren en schokdempers(achter) zijn goed voor mijn auto qua merk?
Ik hoor namelijk dat er verschillende merken worden gebruikt voor elk onderdeel :roll:
Heb ook al een beetje gekeken naar oem nummers enz en daar uit blijkt ook dat er verschillende soorten merken als advies krijgt.

Heb btw een standaard onderstel
Bedankt voor het mee denken alvast!! :duimen:
Laatst gewijzigd door Bart70 op 26 feb 2020, 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is onnodig en niet toegestaan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”