Verlichting middenconsole en CCC dimt regelmatig
Verlichting middenconsole en CCC dimt regelmatig
De verlichting van de knoppen van de middenconsole en het CCC scherm dimmen regelmatig. Het is meer een soort knipperen naar een lagere lichtintensiteit. Soms ook een seconde of 2 naar lagere intensiteit en dan weer normaal.
De cockpit heeft hier geen last van, de verlichting van de lichtschakelaar blijft ook gewoon normaal branden.
Iemand hier ervaring mee? Waar wordt de lichtintensiteit van de middenconsole/CCC geregeld?
De cockpit heeft hier geen last van, de verlichting van de lichtschakelaar blijft ook gewoon normaal branden.
Iemand hier ervaring mee? Waar wordt de lichtintensiteit van de middenconsole/CCC geregeld?
Re: Verlichting middenconsole en CCC dimt regelmatig
De sensor hiervoor zit op je lichtschakelaar. Het puntje helemaal links naast de automatische stand. Als je je vinger erop houdt dan zie je de verlichting feller branden. Schijn je er licht op dan word de verlichting gedimd.
Das toch een ledje dat aan gaat als ik de schakelaar op auto zet?
En dan zou ik ook verwachten dat de cockpit hetzelfde probleem heeft. Die brand echter wel constant.
En dan zou ik ook verwachten dat de cockpit hetzelfde probleem heeft. Die brand echter wel constant.
Lexo, je hebt gelijk dat is een groene ledje. Omdat het bij de E46 wel een sensor is gokte ik erop dat het bij de E90 ook zo was. Misschien dat de sensor dan ergens anders op het dashboard zit of dat deze achter de achteruitkijkspiegel zit.
Bij de E46 is de verlichting van het instrumentarium apart met een wieltje te regelen, onafhankelijk van de radio en CC verlichting.
Bij de E46 is de verlichting van het instrumentarium apart met een wieltje te regelen, onafhankelijk van de radio en CC verlichting.
Dat ledje is voor adaptieve koplampen en is later komen te vervallen.
Voor de rest is er geen sensor oid die dit regelt. Zit er apparatuur op aangesloten?
Voor de rest is er geen sensor oid die dit regelt. Zit er apparatuur op aangesloten?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Wat bedoel je met apparatuur? Iets in een 12v stopcontact? Nee momenteel niet.
De auto heeft inderdaad wel adaptieve koplampen.
De auto heeft inderdaad wel adaptieve koplampen.
Ik bedoel aftermarket spul.
Het zou aan een relais kunnen liggen, dynamo of accu.
Het zou aan een relais kunnen liggen, dynamo of accu.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Nee alles origineel. Iets regelt toch de helderheid van die verlichting? Denk dat het daar in zit.
De verlichting van de cockpit en in het hemeltje doen het gewoon prima.
De verlichting van de cockpit en in het hemeltje doen het gewoon prima.
Bij CCC zit een sensor onder het beeld. Die regelt helderheid.
De helderheid van de knoppen gaat toch via boordcomputer? Linkerhendel en schuifje naar boven/beneden en selecteren...
De helderheid van de knoppen gaat toch via boordcomputer? Linkerhendel en schuifje naar boven/beneden en selecteren...
Die sensor ga ik eens opzoeken, bedankt voor de info!
De boordcomputer bediend de helderheid van de cockpit inderdaad. De knoppen op de middenconsole en van de radio/climate control gaan mee met de CCC.
De boordcomputer bediend de helderheid van de cockpit inderdaad. De knoppen op de middenconsole en van de radio/climate control gaan mee met de CCC.

Moet ik toch eens kijken, want de gehele helderheid gaat volgens mij via de BC-hendel (die heb ik 1 streepje onder het midden) en de helderheid vanaf dat punt (donkerder of helderder) gaat via sensor.
Dankjewel!
Wat je zegt klinkt heel logisch. Ik verwacht dat er toch ergens iets tussen de helderheidregeling middels de boordcomputer (hendel) zit en de middenconsole/CCC.
Bij mij blijft de cockpit dus prima op helderheid, maar alles in de middenconsole/climate control en CCC knipperen naar een lagere helderheid.
Wat je zegt klinkt heel logisch. Ik verwacht dat er toch ergens iets tussen de helderheidregeling middels de boordcomputer (hendel) zit en de middenconsole/CCC.
Bij mij blijft de cockpit dus prima op helderheid, maar alles in de middenconsole/climate control en CCC knipperen naar een lagere helderheid.
Ik heb vandaag wat meer getest.
Overdag blijft de verlichting gewoon maximaal aan. Pas als er gedimd moet worden doet het probleem zich voor.
Zowel de CCC als de middenconsole/climatecontrol verlichting varieren kwa lichtsterkte. Maar, als ik de sensor onderin het CCC scherm verlicht met een zaklamp wordt het display mooi helder en dus ook constant verlicht, maar de middenconsole/climatecontrol blijven zacht branden en variëren. Er zijn dus 2 mechanismes lijkt het..
Overdag blijft de verlichting gewoon maximaal aan. Pas als er gedimd moet worden doet het probleem zich voor.
Zowel de CCC als de middenconsole/climatecontrol verlichting varieren kwa lichtsterkte. Maar, als ik de sensor onderin het CCC scherm verlicht met een zaklamp wordt het display mooi helder en dus ook constant verlicht, maar de middenconsole/climatecontrol blijven zacht branden en variëren. Er zijn dus 2 mechanismes lijkt het..
wat je (ter test) eens kan proberen is een stukje zwarte tape over voorruit plakken ter hoogte van de lichtsensor (zit in de binnenspiegel). ik herrinner me dat ik ook zoiets had met mijn Z4 en dat bleek uiteindelijk geloof ik gewoon straatverlichting te zijn