De afgelopen maanden hier veel gelezen ivm aanschaf youngtimer stationwagen: BMW 3 of 5 serie, 4 of 6 cilinder, maar ook getwijfeld over audi a4/a6 en volvo v40/v50. Dit i.v.m. 2 dochters (peuter en baby) en een hatchback die hier te klein voor werd.
Sinds juli 2019 rij ik in een E46 touring 318i (4 cil - 1995 cc) uit 2003. Ik vind 'm mooi met zijn 'klassieke' uiterlijk: donkerblauw met een paar chromen sierstrips en zwart leder. Nu 113.650 op de teller en ziet er van binnen en buiten nog keurig uit. Ouderwetse cassettedeck e.d is vervangen voor een touchscreen met bluetooth (android).
Naast algemene praat en meningen ook e.e.a. gelezen over motorolie, koelvloeistof, chippen, gewichtsbesparing, winter- zomer- en all weatherbanden, accessoires.. uitkomsten:
- litertje 5w30 olie en blauwe SP11 kv in de achterbak voor het geval dat ooit nodig is,
- chippen heeft niet heel veel zin,,
- gewichtsbesparing is niet relevant voor mij,
- gekocht met Nexen all wheater (M-S en sneeuwvlok) met genoeg profiel voor nog een zomer of twee, nu op a-merk winterbanden gezet.
- nieuwe middenconsole mét cupholders en Sonniboy zonneschermpjes erin gezet
Ik rij zo'n 25.000 km per jaar, woon-werk-werk-werk-woon. Paar vakanties die we normaal met het vliegtuig deden gaan we nu meer met de auto doen. Rijstijl? Niet asociaal, maar wel doorrijden svp. Sinds juli zo'n 8k mee gereden en moet zeggen dat ik voor het eerst, stiekem, snap waarom mensen het überhaupt over hun auto hebben in een gesprek.
Natuurlijk met een foto (op de brug voor winterbanden, vandaag):