ABS error

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
ThomasK

ABS error

Bericht door ThomasK » 23 sep 2019, 20:24

Hallo allemaal,

Kunnen jullie met deze gegevens het defecte onderdeel vinden?
Een paar maanden geleden kreeg ik af en toe een ABS lichtje bij langere tijd rijden. Een tweetal maanden geleden moesten de versleten achterwiellagers worden vervangen, waarna de ABS error vrijwel direct opkwam. Hierop heb ik in deze volgorder vervangen (wielsnelheids detectie error achter):
- ABS sensoren (goedkoopste)
- ABS module laten doormeten
- ABS module vervangen inclusief pomp
- Achterwiellagers wederom vervangen omdat sommige geen goede ABS ring blijken te hebben.
Alles zonder echt resultaat, waarbij na het vervangen van de laatste lagers de melding bij het rijden op de snelweg weg blijft. Langzaam bochten (bv. binnen bebouwde kom) error terug. De wielsensoren hebben echter een goede en gelijke snelheidsregistratie (doorgemeten en geregistreerd met grafieken).

ISTA+:
009408 SGM-SIM: ECO converter 324648 yes
002821 DME: Variable intake system - temperature warning threshold 324664 No
002820 DME: Variable intake system - plausibility 324664 No
006142 AL: ECO valve in SGM 324656 No
005E5C DSC: Wheel-speed sensor, direction-of-rotation detection 324648 No

- Ik lees enkele berichten over de yaw-sensor en rotatiesensor. Zou dat het probleem kunnen zijn?
- Ik heb een nieuwe AFS module gemonteerd en gecodeerd (werkt). Zou deze opnieuw gekalibreerd moeten worden?
- Andere ideeën?

martindebelitos

Re: ABS error

Bericht door martindebelitos » 05 okt 2019, 11:31

originele abs sensoren van bmw monteren

ehombie

Re: ABS error

Bericht door ehombie » 05 okt 2019, 12:29

Doe eerst een calibratie van dsc module. Gezien het feit dat je module hebt vervangen...en kijk dan verder.
Bekijk eens hoe die dsc is opgebouwd...genoeg info over te vinden in ista en newtis wat evt van toepassing i# voor jouw modeljaar

Ben voorzichtig met goedkoop sensorspul en verwerkt scan data. Hierin kun je spikesjes niet zien...verwacht echter niet dat dit het probleem is anders had je wel een specifieke code van bijv links achter signal implausible..
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”