Tiemen - E46 318D

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Spades

Tiemen - E46 318D

Bericht door Spades » 13 jun 2019, 09:21

Ik zal mijzelf hier ook nog even voorstellen.

Ik ben Tiemen, 29 jaar en ik woon in Amsterdam. Voorheen reed ik een Ford Focus uit 2005 met een 100pk 1.6 met automaat. Zoveel geld gekost die auto.. Daarna 2,5 jaar in een Mercedes C klasse 180k met 143 pk uit 2004 gereden, heerlijke auto die ik eigenlijk niet weg wilde doen. Maar verhuizen naar Amsterdam (waar ik geen parkeervergunning meer krijg en waar je eigenlijk geen auto nodig hebt) deden mij besluiten om hem te verkopen. Een collega rijdt er nu mee naar volle tevredenheid. Dat ding heeft mij in 2,5 jaar alleen een nieuwe dynamo gekost die ik preventief heb laten vervangen.

Dit jaar had ik plannen om met een auto richting Denemarken en Zweden te gaan voor de vakantie. Dan kan je een saaie Peugeot 208 huren (automaat) voor 1000 euro en beperkte kilometers, een oude Volvo via Snappcar voor hetzelfde geld, een auto lenen van ouders of broertje (waren beiden niet onverdeeld enthousiast haha) of zelf een auto kopen.

Na wat rekenwerk kwam er toch wel uit dat een diesel voor 2 maanden en 4000 kilometers goedkoper zou zijn dan een benzine, dus inmiddels met nog 40 dagen te gaan voor we gaan een BMW 318D (115pk) met 313.000 kilometers op de kop getikt. Fijne auto, haalt het qua comfort niet bij mijn oude Mercedes (Vloeken in de kerk hier..) maar ik kan het nu eenmaal weten :). Desalniettemin, een fijne auto die goed loopt, nieuwe remmerij in december geplaatst (inclusief uitlijnen) en met bijna nieuwe banden achter en voldoende profiel voor. Hiermee durf ik wel 4k kilometers te maken naar Denemarken en Zweden.

Hier gekomen door een probleempje met de ruitenwisser, ik klus redelijk veel zelf aan auto's met de hulp van Google. Maar soms heb je wat extra input nodig.

Het is de bedoeling dat de BMW weg gaat na de vakantie, maar als er teveel herinneringen aan gaan kleven en hij lekker blijft rijden kan het ook zomaar zijn dat ik hem voor de wintermaanden schors en stal, en volgend jaar hetzelfde grapje opnieuw ga doen :)

Terug naar “Stel jezelf voor”