Bericht
door AdE39 » 27 jun 2018, 09:57
Goede morgen VanDrankel,
Zo, dat is even goed schrikken, als alles ineens gaat branden.
Maar heeft u de oude storing wel laten wissen, anders kan het dus wel eens zijn, dat dit de oude storingen zijn die u parten spelen.
Ik had bij het kopen van mijn E39 ook last van hele oude storing van het veiligheid systeem.
Ik heb bij het naar huis rijden niets waargenomen, zo ook de eerste maanden ook niet.
Maar ineens ging het rode airbag lampje branden.
Ik heb de BMW laten uitlezen bij de BMW dealer Zwarte Poorten in Roosendaal.
Zij troffen daar 9 hele oude meldingen aan van de airbags.
Deze hebben zij gewist, en zijn niet meer terug gekomen. Koste slechts € 38,00, en dat voor een BMW dealer!
Tot begin dit jaar, 10 jaar later, even laten uitlezen en gewist, niets meer vernomen van deze storing.
Ik zou voor het zekere even laten uitlezen, dat is altijd erg verstandig na een storing, ook al lijkt de storing opgelost.
De storing blijft echter wel in het geheugen staan, en kan later wel weer een storing melding gaan zorgen.
Maar u zegt dus dat het storing lampje ging werken, en de alarmlichten!
Bedoelt u daar mee de richtingaanwijzers links en rechts?
Als u dit bedoelt, dan moet het echt wel zeer ernstig geweest zijn, deze storing melding.
Maar het kan natuurlijk ook een foute melding geweest zijn, maar voldoende ernstig, om tot het uitlezen te gaan.
Wat ik u nog wil vertellen!
Wanneer u aan het veiligheid systeem gaat werken, dan dient u beter eerst de massa kabel los te halen van de accu.
Daarna een twintigtal minuten te wachten met stekkers los te nemen, of aan het systeem te gaan werken.
Dit kan voorkomen dat de airbags afgaan.
Let ook altijd op, dat bepaalde delen van de boord electronica beter niet met een universeelmeter doorgemeten kan worden.
Dit kan veel schade besparen, doordat sommige electronica delen defect kunnen gaan.
Pas daar altijd goed voor op!!
Het is altijd het beste om uit eerst te gaan lezen.
Maar ik zeg u er wel bij, door de wispelturigheid en de complexiteit van de electronica, dat er wel eens een fout niet uitgelezen kan worden.
Dat komt dus ook wel eens voor, pas daar goed voor op!
Zo komen er ook wel eens fake meldingen voor, die echt niets om het lijf hebben, maar het is dan ook echt beter om deze toch te bekijken door het uitlezen.
Neem nooit geen risico's met dit soort apparatuur.
Ik hoop er op, dat het de oude meldingen zijn, dat zou erg mooi zijn.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad