oranje motorlampje

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
louisbmw

oranje motorlampje

Bericht door louisbmw » 24 feb 2018, 20:28

bij mijn ging gister het oranje motorlampje branden volgens het boekje verslechtering van de emissiewaarden, vandaag de auto laten uitlezen maar er was niets aan de hand, alles weer gereset en het lampje was weer uit, na een aantal kilometers te hebben gereden ging het lampje weer aan.
de auto rijd prima en de motor loopt ook gewoon goed.
weet iemand wat dit kan zijn en hoe ik het verhelpen kan?
Louis

Robin
BimmerPortal Team

Re: oranje motorlampje

Bericht door Robin » 25 feb 2018, 11:59

Als de codes nog niet gereset waren op het moment dat je hem uit hebt laten lezen, zou de foutcode er nog in moeten staan. Wellicht is het handig om deze code eens te Googlen, dan weet je precies wat er aan de hand is.

Wat ik zelf een mooie vond, een suggestie van iemand op een ander (buitenlands) forum: hij had getankt en had waarschijnlijk de tankdop niet goed aangedraaid. Dit gecheckt en het lampje ging daarna weer uit. Of het hier daadwerkelijk iets mee te maken had lijkt mij heel sterk, maar je weet het niet. Is het proberen waard.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom

Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw

louisbmw

Bericht door louisbmw » 25 feb 2018, 15:10

bij het uitlezen van de auto bleek het de lambdasonde te zijn maar volgens de monteur lijkt die goed te werken want die heeft hij getest.

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 26 feb 2018, 10:11

Dat is het lastige met BMW's, ze geven een fout aan maar het kan aan een ander onderdeel liggen.

Jouw verhaal komt me bekend voor met de X5, zelfde probleem, zelfde foutcode, bleek de luchtmassameter te zijn.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

louisbmw

Bericht door louisbmw » 26 feb 2018, 17:00

al zou het aan de luchtmassameter liggen dan zou hij niet goed rijden en optrekken en zo maar hij doet alles prima, het is wel raar dus.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 26 feb 2018, 17:11

Rijd je veel korte stukjes met jouw E39? Wellicht is het één en ander vervuilt en dan kan een lange rit waarbij de motor goed warm wordt wel eens kunnen helpen. Mijn E46 gaf van de week na lang stationair lopen na een lange tijd stilstaan ook een motorlampje. Ik heb daarna de wagen even goed warm gereden en het kwam niet terug.

Ook kan niet alle universele uitleesapparatuur foutcodes lezen die niet meer actief zijn. Wellicht moet je een ander uitleesapparaat gebruiken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”