Ook even voorstellen dan
Na 5 jaar Golf V gereden te hebben werd een grotere auto toch echt nodig, vooral met ons dochtertje. Eigenlijk wilde ik een Audi A4. Had een hele mooie gezien, ook uit 2010 (niet te veel km's, 160 pk, S-line binnen en buiten) maar mijn vrouw heeft geen klik met Audi. Uiteindelijk haar toch kunnen overtuigen om te gaan kijken. Het was een klein uurtje rijden voor we er waren, maar bij binnenkomst viel de Audi ook voor mij af. Reden was dat er een een BMW 320 naast stond uit 2005 (jawel, 2005). En deze BMW zag er zo veel mooier er stoerder uit dan die Audi (heel rond), dat de speurtocht verder ging...
Voorkeur ging uit naar een 3-touring vanaf 2009. Moest wel een 320 of sterker zijn ivm de pk's. Ineens kwam ik een F10 tegen met 'maar' 95.000 km en die sprak me ook erg aan. Had niet lang geleden 2,5 uur in een F10 gezeten als taxi, wist al een beetje hoe het zit zeg maar.
Wezen kijken en we waren allebei gelijk verliefd. Heerlijk, die 3.0 6 cilinder! En een automaat die super is!
Auto is verder best basic, maar het nodige zit er op. Enige wat er een beetje uit springt zijn de active cruisecontrol (grappig) en de electrische trekhaak.
Heb de auto nu zo'n 2 weken. Eerst andere veren onder laten leggen (Eibach Pro) met andere veerschotels voor. Het staat de auto super en ik vind 'm beter sturen ook (voor zover ik dat kan vergelijken in de korte periode dat we 'm hebben)!
Morgen zijn de spoilerlip van RDX en de M side skirts klaar bij de spuiter, die gaan er dan ook gelijk onder. Het is net dat beetje wat 'm wat mooier maakt als je geen M-pakket hebt.
Verder een kleine 'to do list'
- Glas voordeuren iets meer laten tinten.
- Zo graag inklapbare spiegels hebben met stoeprandfunctie (had die Golf wel, was makkelijk).
- Ambiant light proberen te installeren! Al is het maar 1 strip per portier. Zag laatst een X1 die dat had, super gaaf.
- Waarschijnlijk navigatie vervangen voor zo'n Android systeem. Deze auto heeft helaas het kleine scherm.
- Het een en ander coderen, maar dat heeft geen haast. Weet niet wat allemaal mogelijk is, maar dat sportdisplay met pk's en Nm's vind ik wel gaaf.
- Mocht ik tegen een mooie set 19'' of 20'' aanlopen doe ik dat mss ook. Vind de 18'' net te klein (245 voor en 275 achter), hoewel het na het verlagen ook beter tot zijn recht komt.
Dus als iemand voor het bovenstaande tips heeft, hoor het graag.
Tot slot nog een foto (na de verlaging)....