Beste sleutelaars,
Ik heb eeb BMW 523 uit 1997 (E39). Benzine en schakelauto.
Sinds vanmiddag branden de waarschuwingslampjes ASC en ABS. Kan iemand mij zeggen wat ik kan doen om deze storing op te lossen. Kan ik dat zelf of moet ik toch naar de dealer/ garage ?
Is het toevallig dat beide lampjes tegelijkertijd zijn gaan branden of kan het zo zijn dat een van de twee lampjes is gaan branden als gevolg van feit dat het andere lampje gaat branden.
Graag jullie reactie.
Groeten en bedankt,
Hans
lampje ASC en ABS branden sinds vanmiddag
- LarsBrugman
Re: lampje ASC en ABS branden sinds vanmiddag
Hoi Hans,
Dat deze lampjes samen aan gaan komt vaker voor. Dit kan vaak twee dingen betekenen. Eerste zou een probleem met een van de 4 individuele wielsensoren kunnen zijn, of een probleem met de ABS module. Lastig te zeggen welke het precies is, omdat de symptomen vaak hetzelfde zijn. (ASC en ABS lampjes aan) Is de ABS module ooit vervangen?
Dat deze lampjes samen aan gaan komt vaker voor. Dit kan vaak twee dingen betekenen. Eerste zou een probleem met een van de 4 individuele wielsensoren kunnen zijn, of een probleem met de ABS module. Lastig te zeggen welke het precies is, omdat de symptomen vaak hetzelfde zijn. (ASC en ABS lampjes aan) Is de ABS module ooit vervangen?
dank je voor de reactie.
Dan moet ik dus verder met een van de sensoren of de abs-module.
Ik weet niet of de module al eens vervangen is ?? IK heb de auto pas een jaar.
Bedankt voor de reactie.
Dan moet ik dus verder met een van de sensoren of de abs-module.
Ik weet niet of de module al eens vervangen is ?? IK heb de auto pas een jaar.
Bedankt voor de reactie.
-
beste hans. jekan de auto het beste effe uit laten lezen. hy zal dan vermoedelyk sensor links voor storing aangeven.wissel de sensor mer rechtvoor effe om.als hy dan nog storing linksvoor aangeeft is het je module.zo heb ik het met myn bmw 530i gedaan.by my was de module kapot.succes.martin
Hey Hans,
Als de lampjes beide gaan branden, is het een probleem met de ABS. Kan inderdaad heel erg meevallen mocht het inderdaad alleen een van de sensoren zijn. Even laten uitlezen en je weet het. Mocht hij de ABS module nou helemaal niet vinden, dan heb je wat minder geluk en is je module zelf kapot.
Waar je nog meer aan kan merken dat je ABS module zelf de geest aan het geven is, en dat is zeker met dit koude weer goed te merken, is dat de lampjes pas gaan branden wanneer de auto op temperatuur begint te komen.
Mocht je toch uitkomen bij de module zelf, kan ik je ECU Repair in Helmond aanraden. Heb hier zelf een aantal weken geleden mijn ABS module laten reviseren middels een spoedreparatie. Op zaterdagochtend heen gereden, anderhalf uur wachten en hopsa, gereviseerde module geïnstalleerd en de storing was weg! Moest uiteindelijk €275 aftikken. Gewone reparatie kostte volgensmij €240.
Als de lampjes beide gaan branden, is het een probleem met de ABS. Kan inderdaad heel erg meevallen mocht het inderdaad alleen een van de sensoren zijn. Even laten uitlezen en je weet het. Mocht hij de ABS module nou helemaal niet vinden, dan heb je wat minder geluk en is je module zelf kapot.
Waar je nog meer aan kan merken dat je ABS module zelf de geest aan het geven is, en dat is zeker met dit koude weer goed te merken, is dat de lampjes pas gaan branden wanneer de auto op temperatuur begint te komen.
Mocht je toch uitkomen bij de module zelf, kan ik je ECU Repair in Helmond aanraden. Heb hier zelf een aantal weken geleden mijn ABS module laten reviseren middels een spoedreparatie. Op zaterdagochtend heen gereden, anderhalf uur wachten en hopsa, gereviseerde module geïnstalleerd en de storing was weg! Moest uiteindelijk €275 aftikken. Gewone reparatie kostte volgensmij €240.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
hoi ik kreeg sinds een paar dagen geleden ook deze melding mijn automaat ging niet meer schakelen ik dacht wat nou weer ik ging hem uit laten lezen bleek de abs sensor bij het rechtervoor wiel de boosdoender te zijn deze vandaag vervangen en alle meldingen weer verdwenen
ik advieseer beste heren laat de bmw eerst even uitlezen voor dat je onnodig geld uitgeeft heb mijn grote les al wel geleerd