E91 beide keyfob werken niet meer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
SranangBMW

E91 beide keyfob werken niet meer

Bericht door SranangBMW » 08 jan 2018, 22:02

Beste Forumleden,

Vanmiddag na het inladen v.d boodschappen wilde ik de auto op slot doen.Helaas werkte de keyfob niet.Thuis aangekomen werkte de reserve ook niet.Na wat speur werk via internet kan dit probleem diverse oorzaken zijn:
1.kapotte zekering
2.kabelbreuk
3.defecte keyfob
4.defecte diversity antenne.
Ik denk dat de laatste bij mij het probleem is of toch kabel breuk,want ik heb gelezen dat de besturing voor de keyfob ook hierin zit.
Kapotte zekering denk ik niet,want ik kan de deuren met de reserve sleutel open en op slot doen en ook via de centrale vergrendelings knop op de dashboard.
Alléén gaat de alarm af als ik de deur open doe en kan ik de alarm uitschakelen door de keyfob i.d contact te stoppen.Ga morgen de zekeringen na meten maar vrees dat het toch aan de diversity antenne ligt.
Zijn er ook andere forumleden die dit probleem hebben gehad?
Blijkt dat dit een bekende probleem is voor de touring.

Source

Re: E91 beide keyfob werken niet meer

Bericht door Source » 09 jan 2018, 08:37

Dat laatste komt vaker voor maar om nu te zeggen dat het een kwaal is nou nee.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

SranangBMW

Bericht door SranangBMW » 15 jan 2018, 21:15

Van de week het probleem zelf opgelost.
Zekeringen na gemeten en die waren allemaal in orde.
Dus kon het aan de diversity antenne zijn of draadbreuk.
Aangezien ik de laatste keer de auto niet meer met de keyfob kon sluiten nadat ik de achterklep had gesloten had ik een sterke vermoeden dat het een kabel breuk kon zijn.Dus eerst aan de bedrading gekeken en zag gelijk dat er 3 stuks v.d bedrading stuk zijn gegaan.Alle 3 kabels opnieuw verbonden en beide keyfobs werken weer.

Afbeelding

Ben blij dat ik weer op de normale manier mn auto kan openen zonder dat de alarm af gaat.

Masterpdiddy

Bericht door Masterpdiddy » 16 mei 2021, 10:33

Ik heb dus sinds gisteren ook dit probleem net spoiler eraf gemonteerd met multi meter gemeten diversity antenne krijgt spanning dus kan 2 kanten op 1 kabel breuk of antenne defect zie jou foto erbij maar dat zit rechts van de auto neem ik aan

Gr nico

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”