Lemon1985 e39 540i

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Lemon1985

Lemon1985 e39 540i

Bericht door Lemon1985 » 09 nov 2017, 09:44

Hallo,

Ik ben Lemon, 32 jaar, woonachtig in Rijkevoort en in het bezit van en E39 540i van 1999.
Eerder eigenaar mogen zijn van een E34 520i

Deze E39 ben ik toevallig tegengekomen toen een oud-bekende hem naar de sloop wilde brengen.
Omdat ik zelf werkzaam ben op een Auto-demontage/sloop bedrijf kon ik het niet laten om deze wagen voor een habbekrats over te nemen en er wat tijd in te steken om er weer leven in te blazen.
Nu enkele weken verder na veel gesleutel, snij en spuitwerk mag ik zeggen dat de E39 weer een plaatsje op de weg verdiend! sterker nog, hij mag er wezen! kenners draaien vaak toch even om wanneer ze het subtiele gebrom van een V8 voorbij horen komen.

Ik ben hier regelmatig via Google op het forum terechtgekomen wanneer ik even met mijn handen in het haar zat en wat 'virtuele ondersteuning' nodig had. En het heeft me ook vaak geholpen! Aangezien ik jullie technische kennis erg op prijs stel en het waarschijnlijk nog vaak kan gebruiken, dacht ik dat het me gepast leek dat ik me hier op dit forum zou registreren. Mochten jullie ooit een onderdeel zoeken voor een BMW, dan zou ik jullie misschien ook van dienst kunnen zijn tegen een vriendenprijsje!

De notenhouten lijstjes heb ik vervangen door hoogglans zwarte (wel originele) omdat alles in mijn interieur zwart is. Dus deurpanelen, stoelen, hemel. echt alles is zwart nu! dat kijkt in mijn ogen toch een stuk strakker.
De auto is bovendien op het panorama dak na, Full options. Electrische stoelen, hoofdsteunen, electrisch stuurkolom, stoelverwarming en ook de zonnenscherm van het achterraam is aanwezig
Ook de boordcomputer/navi heb ik (tijdelijk) vervangen (ivm strepen op het scherm) door een universele Pioneer, die dan wel weer mooi mee-kleurt met de oranje interieur verlichting, Ik heb niets veranderd/geknipt aan de bekabeling en alles origineel gelaten en de gestripte delen bewaard voor de eventuele volgende eigenaar die de auto wellicht weer fabrieksorigineel wil maken. Alleen de ISO-kabel van de Pioneer naar de radio achter heb ik wel moeten leggen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Leen op 18 feb 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.

Sandokan

Re: Lemon1985 e39 540i

Bericht door Sandokan » 09 nov 2017, 15:59

Welkom kerel! Mooie bimmer heb je daar :duim: heb je toevallig nog meer foto's, ben benieuwd naar de neus van de wagen en die kan ik net niet zien! ;)

Lemon1985

Bericht door Lemon1985 » 09 nov 2017, 16:43

Dank je wel!

Ik heb hier een foto van toen die nog op de brug stond. Hier is de vers gespoten bumper goed te zien, de rest ziet er wel nog wat rommelig uit, vooral mijn schuur ;)

Ik zal hem eens wassen en een keer wat fatsoenlijke foto's maken. Ik ben er nog steeds veel mee bezig dus ben nog eigenlijk meer bezig met afwerken dan met showen. komt allemaal met de tijd!

EDIT: Heb er nog ééntje gevonden op m'n telefoon!

Groetjes
Laatst gewijzigd door Leen op 18 feb 2020, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: niet werkende link(s) verwijderd.

Martijn van Tilburg

Bericht door Martijn van Tilburg » 10 nov 2017, 13:11

Welkom Lemon.

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 13 nov 2017, 18:35

Welkom Lemon,

DANKJE VOOR HET REDDEN VAN DEZE WAGEN :amen:
Zonder gekheid, complimenten dat je het aandurfde om deze wagen van sloopwaardig op te gaan knappen.

Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E39 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Toink

Bericht door Toink » 14 nov 2017, 06:46

Leuk verhaal, lekker rijdend houden zo'n e39. Het zijn heerlijke wagens.

Er zijn wat bedrijfjes die voor een nette prijs zo'n display kunnen vervangen. Dan blijft alles mooi origineel.

Jos535i

Bericht door Jos535i » 19 nov 2017, 09:35

Heel mooi verhaal en leuk dat er iemand is die er veel tijd in steekt om hem weer levend te krijgen. Het lijkt wel een 'Wheeler Dealers' uitzending maar dan op het forum. Het zijn fijne wagens, ik heb er 4 gehad van 520 tot 540. Heel veel plezier ermee! :driving: :duimen:
Jos :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”