E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
-
MarcelMattie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:09
E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Hallo Forum leden,
Ik ben momenteel zo’n 3 jaar in bezit van een BMW E46 320i (170pk) sedan van 2002 (km stand toen ik de auto kocht 160.000). Auto rijdt echt super maar de afgelopen 3 jaar heb ik toch aardig wat klachten gehad (en nog steeds een zeer hardnekkig probleem) die ik graag met mede E46 rijders wil delen.
Ik probeer mijn klachten/onderhoud zo goed mogelijk te beschrijven en op chronologische volgorde.
Aankoop E46
2 maanden mee rond gereden zonder problemen voordat deze naar de APK moest.
1e keer APK (171.735 km)
Inspectie II bij Martinistad Groningen (icl. € 580,-)
Afgekeurd op kapotte wiellager LA, losse accu en handremleiding.
Overige adviespunten: remleidingen achter, handremsegmenten, handremkabel, rem-schoenen/indicatoren/blokken/schijven en remslangen. (Volledig remsysteem). Ruitesproeierpomp.
Aangezien het remsysteem nogal essentieel is besloten alle adviespunten + APK punten te vervangen: €1430,-
Tussendoor een keer bij Martinistad geweest voor nieuwe ruitenwissers en een BMW-embleem voor de motorkap. (Embleem is €30,- en ruitenwissers €70)
Bijna jaar later Alarm keuring laten doen (€25,-) i.v.m. 2x dronken fietser tegen me auto aan gezeten en het alarm niet afgaat. Zijkant van me auto laten uitdeuken en spuiten.
2e keer APK (191.692 km)
Olieservicebeurt + APK bij BMW Dijker (vindt Martinistad te druk en Dijker is 5 min rijden van me werk) € 320,-
Afgekeurd op: gebroken achterveer, Stabilisatorstang, dwarsdraagarm
Advies punten: multiriem van de airco, portiervanger (deur blijft niet open staan)
Eigen punten: Kleppendeksel pakkingen, een of andere pakking bij oliefilter ivm hoog olie verbruik. (1L op 1500km)
Alles laten repareren/vervangen € 1245,-
1 a 2 weken later teruggegaan i.v.m. verkeerde achterveer (auto stond scheef, vorige eigenaar had verlaagde veren eronder gezet. In overleg met BMW Dijker M3 veren laten plaatsen)
Vanaf hier beginnen de bijzondere klachten met mijn auto! ( 200.000 km)
Water lekkage! Eerst vanuit het bakje boven aan de spiegel waar je de lampjes (L en R ) aan kan doen. Raam laten vervangen bij Autotaalglas.
Ongeveer een week later. Natte voeten! Bestuurderskant. Afspraak gemaakt bij BMW Dijker. Garage constateerde dat mijn voorraam lekte. (Ondanks dat deze net nieuw was). Ik terug naar Autotaalglas en idd mijn voorraam lekte nog steeds. Raam nogmaals vervangen en samen met autotaalglas nog gezocht naar andere mogelijke lekkage aangezien de hoeveelheid water nogal veel was voor een kleine lekkage van het voorraam. Niks kunnen vinden.
Weer een week later net nadat me vloer weer droog was, weer natte voeten. Ik weer naar Autotaalglas. Niks kunnen vinden, nogmaals van alles bekeken samen met autotaalglas ook geen resultaat. (Prima service trouwens van de mensen van autotaalglas)
Afspraak gemaakt bij BMW Dijker, en ja hoor. Kapotte deurfolie zorgde ervoor dat het water naar binnenkwam i.p.v. van naar buiten. €120,-
210.665 km (kan gebeuren maar vind het toch wat snel)
Kapotte stuurbekrachtigingspomp. € 545,-
3e keer APK (214.739 km)
Goedgekeurd! (Dit keer alleen apk gedaan i.p.v. Inspectie 1 doordat ik vanaf het moment van de stuurbekrachtiginspomp eigenlijk al opzoek ben naar een Diesel)
Tevens nog wel de koelvloeistof sensor laten vervangen. Lampje ging steeds aan terwijl niveau goed was en een achterbumper steun rechts. (zat wat los door de knal van de dronken fietser) € 120,-
221.115 km DYNAMA KAPOT!?? (kan gebeuren maar zo snel al?)
Laten vervangen bij de ANWB aangezien ik de ANWB nodig had om thuis te komen en gebruikt had gemaakt van hun externe accu. € 370,-
221.744 km
Zeer vreemd gedrag van de auto bij het intrappen van de koppeling. Zodra ik bij een warme motor de koppeling intrap om te schakelen schiet de toerenteller eerst 500-1000rpm omhoog en daarna gaat hij pas weer langzaam naar beneden. (Beetje beginnende bestuurdersgedrag die gas blijft geven tijdens het schakelen). Ik terug naar de ANWB want ik dacht dit kwam door de dynamo of ze hebben misschien iets geraakt tijdens het vervangen van de dynamo. Samen met ANWB-monteur nagelopen niks vreemds kunnen vinden, tevens bij uitlezen kwam bij de ANWB niks uit.
Vervolgens naar Dijker geweest. Dit constateerde bij het uitlezen dat mijn Koppelingsmodule (Sensor) kapot/afwijkt. € 105,-
223.988 km
Motormanagement stroring. Uitlezen bij garage. Cilinderontsteking fout. Bobines omgewisseld om te achterhalen of het de bobines of bougies zijn. Blijkt bougie te zijn. 6x bougies laten vervangen € 220,-
Tijdje rondgereden en merkte toch dat er iets niet goed was aan de auto. Ik probeer het probleem zo goed mogelijk te beschrijven.
HUIDIGE SYMPTOOM
Bij een koude motor (dus na een nacht laten staan) Auto start zonder problemen, stationair draait de motor wat hoger in toeren (is normaal) op het moment dat de auto naar 600 rpm gaat voor normaal stationair draaien begint de auto te schudden (alsof de auto op 5 poten loopt). Dit is alleen bij een koude motor.
Daarnaast is het bij zowel een warm als koude motor af en toe in dip in toerental. Zodra ik op een kruispunt/verkeerlicht af kom en de koppeling intrap om tot stilstand te komen valt de toerenteller af en toe onder zijn stationair punt (350-400 rpm). Hierbij trilt de auto ook kort totdat de auto zich herstelt naar 600rpm
226.622 km (motorstoring, ik zelf vermoede de bobine)
Stationair regelklep + ventiel werken niet naar behoren
DISA-klep werkt niet
€ 730,-
Dure grap maar gezien de symptomen een logische verklaring. Een week later weer motorstoring. Cilinderfout. Na een keer verwisselen van locatie bobine. Bobine laten vervangen € 56,-
Week later weer motorstoring. BMW Dijker heeft toen een aantal vacuümslangen vervangen. *fout melding was te veel lucht in het mengsel
227.171 km
Weer motorstoring. Mengsel probleem te veel lucht; Luchtmassameter uitgewisseld bij Dijker. Symptomen zijn nog aanwezig.
Na een aantal bezoeken en zoekwerk van de garage besloten om de benzinefilter te laten vervangen (was nog de originele benzinefilter). € 180,-
*AUTO RIJDT ZEER SOEPEL! Maar het probleem dat de auto onder z’n stationair punt valt is nog aanwezig.
230.350 km
Door het hobbel gedrag van de auto bij koude motor besloten om alle bobines te laten vervangen. € 310,-
Week later weer motorstoring. BMW Dijker besloot om de inlaatspruitstuk pakking te vervangen en de secundaire luchtpomp pakkingen te vervangen.
Dag later weer motorstoring. Auto blijft aangeven te veel lucht in het mengsel.
Op dit punt zijn zowel BMW Dijker als ikzelf er helemaal klaar mee. Dijker heeft ongelofelijk veel manuren er al inzitten (die ik niet hoef te betalen) en ik veel geld aan onderhoud uitgegeven terwijl mijn auto dat allang niet meer waard is. (Ben nog steeds opzoek naar een 320/25D of 520/25D).
Is er iemand op dit forum die dezelfde klachten heeft gehad? En eventueel een oplossing heeft? En niet meteen zeggen de LAMBDA-sensoren. Die krengen worden 9 van de 10x vervangen terwijl dit niet nodig is en deze zijn meerdere keren gecontroleerd bij de garage.
Gr,
Marcel Dijker (ja zelfde als de garage, krijg helaas geen korting maar wel een kentekenplaat met mijn naam erop ;p)
Ik ben momenteel zo’n 3 jaar in bezit van een BMW E46 320i (170pk) sedan van 2002 (km stand toen ik de auto kocht 160.000). Auto rijdt echt super maar de afgelopen 3 jaar heb ik toch aardig wat klachten gehad (en nog steeds een zeer hardnekkig probleem) die ik graag met mede E46 rijders wil delen.
Ik probeer mijn klachten/onderhoud zo goed mogelijk te beschrijven en op chronologische volgorde.
Aankoop E46
2 maanden mee rond gereden zonder problemen voordat deze naar de APK moest.
1e keer APK (171.735 km)
Inspectie II bij Martinistad Groningen (icl. € 580,-)
Afgekeurd op kapotte wiellager LA, losse accu en handremleiding.
Overige adviespunten: remleidingen achter, handremsegmenten, handremkabel, rem-schoenen/indicatoren/blokken/schijven en remslangen. (Volledig remsysteem). Ruitesproeierpomp.
Aangezien het remsysteem nogal essentieel is besloten alle adviespunten + APK punten te vervangen: €1430,-
Tussendoor een keer bij Martinistad geweest voor nieuwe ruitenwissers en een BMW-embleem voor de motorkap. (Embleem is €30,- en ruitenwissers €70)
Bijna jaar later Alarm keuring laten doen (€25,-) i.v.m. 2x dronken fietser tegen me auto aan gezeten en het alarm niet afgaat. Zijkant van me auto laten uitdeuken en spuiten.
2e keer APK (191.692 km)
Olieservicebeurt + APK bij BMW Dijker (vindt Martinistad te druk en Dijker is 5 min rijden van me werk) € 320,-
Afgekeurd op: gebroken achterveer, Stabilisatorstang, dwarsdraagarm
Advies punten: multiriem van de airco, portiervanger (deur blijft niet open staan)
Eigen punten: Kleppendeksel pakkingen, een of andere pakking bij oliefilter ivm hoog olie verbruik. (1L op 1500km)
Alles laten repareren/vervangen € 1245,-
1 a 2 weken later teruggegaan i.v.m. verkeerde achterveer (auto stond scheef, vorige eigenaar had verlaagde veren eronder gezet. In overleg met BMW Dijker M3 veren laten plaatsen)
Vanaf hier beginnen de bijzondere klachten met mijn auto! ( 200.000 km)
Water lekkage! Eerst vanuit het bakje boven aan de spiegel waar je de lampjes (L en R ) aan kan doen. Raam laten vervangen bij Autotaalglas.
Ongeveer een week later. Natte voeten! Bestuurderskant. Afspraak gemaakt bij BMW Dijker. Garage constateerde dat mijn voorraam lekte. (Ondanks dat deze net nieuw was). Ik terug naar Autotaalglas en idd mijn voorraam lekte nog steeds. Raam nogmaals vervangen en samen met autotaalglas nog gezocht naar andere mogelijke lekkage aangezien de hoeveelheid water nogal veel was voor een kleine lekkage van het voorraam. Niks kunnen vinden.
Weer een week later net nadat me vloer weer droog was, weer natte voeten. Ik weer naar Autotaalglas. Niks kunnen vinden, nogmaals van alles bekeken samen met autotaalglas ook geen resultaat. (Prima service trouwens van de mensen van autotaalglas)
Afspraak gemaakt bij BMW Dijker, en ja hoor. Kapotte deurfolie zorgde ervoor dat het water naar binnenkwam i.p.v. van naar buiten. €120,-
210.665 km (kan gebeuren maar vind het toch wat snel)
Kapotte stuurbekrachtigingspomp. € 545,-
3e keer APK (214.739 km)
Goedgekeurd! (Dit keer alleen apk gedaan i.p.v. Inspectie 1 doordat ik vanaf het moment van de stuurbekrachtiginspomp eigenlijk al opzoek ben naar een Diesel)
Tevens nog wel de koelvloeistof sensor laten vervangen. Lampje ging steeds aan terwijl niveau goed was en een achterbumper steun rechts. (zat wat los door de knal van de dronken fietser) € 120,-
221.115 km DYNAMA KAPOT!?? (kan gebeuren maar zo snel al?)
Laten vervangen bij de ANWB aangezien ik de ANWB nodig had om thuis te komen en gebruikt had gemaakt van hun externe accu. € 370,-
221.744 km
Zeer vreemd gedrag van de auto bij het intrappen van de koppeling. Zodra ik bij een warme motor de koppeling intrap om te schakelen schiet de toerenteller eerst 500-1000rpm omhoog en daarna gaat hij pas weer langzaam naar beneden. (Beetje beginnende bestuurdersgedrag die gas blijft geven tijdens het schakelen). Ik terug naar de ANWB want ik dacht dit kwam door de dynamo of ze hebben misschien iets geraakt tijdens het vervangen van de dynamo. Samen met ANWB-monteur nagelopen niks vreemds kunnen vinden, tevens bij uitlezen kwam bij de ANWB niks uit.
Vervolgens naar Dijker geweest. Dit constateerde bij het uitlezen dat mijn Koppelingsmodule (Sensor) kapot/afwijkt. € 105,-
223.988 km
Motormanagement stroring. Uitlezen bij garage. Cilinderontsteking fout. Bobines omgewisseld om te achterhalen of het de bobines of bougies zijn. Blijkt bougie te zijn. 6x bougies laten vervangen € 220,-
Tijdje rondgereden en merkte toch dat er iets niet goed was aan de auto. Ik probeer het probleem zo goed mogelijk te beschrijven.
HUIDIGE SYMPTOOM
Bij een koude motor (dus na een nacht laten staan) Auto start zonder problemen, stationair draait de motor wat hoger in toeren (is normaal) op het moment dat de auto naar 600 rpm gaat voor normaal stationair draaien begint de auto te schudden (alsof de auto op 5 poten loopt). Dit is alleen bij een koude motor.
Daarnaast is het bij zowel een warm als koude motor af en toe in dip in toerental. Zodra ik op een kruispunt/verkeerlicht af kom en de koppeling intrap om tot stilstand te komen valt de toerenteller af en toe onder zijn stationair punt (350-400 rpm). Hierbij trilt de auto ook kort totdat de auto zich herstelt naar 600rpm
226.622 km (motorstoring, ik zelf vermoede de bobine)
Stationair regelklep + ventiel werken niet naar behoren
DISA-klep werkt niet
€ 730,-
Dure grap maar gezien de symptomen een logische verklaring. Een week later weer motorstoring. Cilinderfout. Na een keer verwisselen van locatie bobine. Bobine laten vervangen € 56,-
Week later weer motorstoring. BMW Dijker heeft toen een aantal vacuümslangen vervangen. *fout melding was te veel lucht in het mengsel
227.171 km
Weer motorstoring. Mengsel probleem te veel lucht; Luchtmassameter uitgewisseld bij Dijker. Symptomen zijn nog aanwezig.
Na een aantal bezoeken en zoekwerk van de garage besloten om de benzinefilter te laten vervangen (was nog de originele benzinefilter). € 180,-
*AUTO RIJDT ZEER SOEPEL! Maar het probleem dat de auto onder z’n stationair punt valt is nog aanwezig.
230.350 km
Door het hobbel gedrag van de auto bij koude motor besloten om alle bobines te laten vervangen. € 310,-
Week later weer motorstoring. BMW Dijker besloot om de inlaatspruitstuk pakking te vervangen en de secundaire luchtpomp pakkingen te vervangen.
Dag later weer motorstoring. Auto blijft aangeven te veel lucht in het mengsel.
Op dit punt zijn zowel BMW Dijker als ikzelf er helemaal klaar mee. Dijker heeft ongelofelijk veel manuren er al inzitten (die ik niet hoef te betalen) en ik veel geld aan onderhoud uitgegeven terwijl mijn auto dat allang niet meer waard is. (Ben nog steeds opzoek naar een 320/25D of 520/25D).
Is er iemand op dit forum die dezelfde klachten heeft gehad? En eventueel een oplossing heeft? En niet meteen zeggen de LAMBDA-sensoren. Die krengen worden 9 van de 10x vervangen terwijl dit niet nodig is en deze zijn meerdere keren gecontroleerd bij de garage.
Gr,
Marcel Dijker (ja zelfde als de garage, krijg helaas geen korting maar wel een kentekenplaat met mijn naam erop ;p)
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Carter ventilatie al vervangen?
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Carter ventilatie is een bekend euvel inderdaad, en jij sluit de lambda-sensoren uit, maar hoe zijn deze gecontroleerd? is die aan de computer geweest om de waardes uit te lezen?
Daarnaast vraag ik me af of "teveel lucht in mengsel", niet inhoudt dat er juist te weinig brandstof in mengsel is, door bijvoorbeeld een zwakke brandstofpomp of vuile injectoren.
Ook de LMM is gewisseld, komt deze van een andere auto af? is het een nieuwe? zo ja, een originele of een immitatie?
Je zegt heel vaak dat er na een tijdje weer een motorstoring terug komt, wat geeft deze storing aan bij het uitlezen? is het constant dezelfde code? (Je geeft de ene keer aan dat er na een dag weer storing is, vervolgens weer na een week, dit houdt in ieder geval in dat dat probleem niet constant aanwezig is)
Sta ook wel te kijken van je prijzen, zijn erg duur terwijl je zelf aangeeft geen manuren te hoeven betalen (€70 voor ruitenwissers? seriously?)
Daarnaast vraag ik me af of "teveel lucht in mengsel", niet inhoudt dat er juist te weinig brandstof in mengsel is, door bijvoorbeeld een zwakke brandstofpomp of vuile injectoren.
Ook de LMM is gewisseld, komt deze van een andere auto af? is het een nieuwe? zo ja, een originele of een immitatie?
Je zegt heel vaak dat er na een tijdje weer een motorstoring terug komt, wat geeft deze storing aan bij het uitlezen? is het constant dezelfde code? (Je geeft de ene keer aan dat er na een dag weer storing is, vervolgens weer na een week, dit houdt in ieder geval in dat dat probleem niet constant aanwezig is)
Sta ook wel te kijken van je prijzen, zijn erg duur terwijl je zelf aangeeft geen manuren te hoeven betalen (€70 voor ruitenwissers? seriously?)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
MarcelMattie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:09
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
De carter ventilatie is nog niet vervangen, meerdere keren gecontroleerd. Wel een pakking of slang hebben ze vervangen
Te weinig brandstof zou nog kunnen. ik heb toen de brandstoffilter laten vervangen op de gok. (merkte wel verschil in rijgedrag hierna) brandstofpomp en injectoren zijn nog niet volledig uitgesloten. ' ik zal dit bespreken volgende keer bij de garage.
LMM is uitgewisseld met een orginele uit een e46 met 120.000 op de teller. (zijn ze een dag mee bezig geweest om alle waardes te vergelijken. tevens is toen de standen van gasklep etc gecontroleerd. beide auto's hingen aan de computer toen ze dit controleerde). hierbij zijn ook de lambda-sensoren met elkaar vergeleken.
fout code is steeds dezelfde code. (sinds bobine's en bougies zijn vervangen steeds melding te veel lucht in het mengsel. voorheen kreeg ik cilinder fout melding en mengsel bank 1 en 2)
die ruitenwissesr zijn idd duur. (geval 1x en nooit weer)
Mijn auto is in onderhoud bij BMW Dijker, hij hangt bij elke storing aan de computer. zodra de garage iets van een pakking of slang vervangt wordt hij vervolgens weer aan de computer gezet om de waarden te controleren.
Ander puntje is misschien, mijn motorstoring gaat telkens aan zodra ik vrijwel een constante snelheid rij. bijv 80 weg of 100 weg. niet bij het optrekken/afremmen.
Marcel
Te weinig brandstof zou nog kunnen. ik heb toen de brandstoffilter laten vervangen op de gok. (merkte wel verschil in rijgedrag hierna) brandstofpomp en injectoren zijn nog niet volledig uitgesloten. ' ik zal dit bespreken volgende keer bij de garage.
LMM is uitgewisseld met een orginele uit een e46 met 120.000 op de teller. (zijn ze een dag mee bezig geweest om alle waardes te vergelijken. tevens is toen de standen van gasklep etc gecontroleerd. beide auto's hingen aan de computer toen ze dit controleerde). hierbij zijn ook de lambda-sensoren met elkaar vergeleken.
fout code is steeds dezelfde code. (sinds bobine's en bougies zijn vervangen steeds melding te veel lucht in het mengsel. voorheen kreeg ik cilinder fout melding en mengsel bank 1 en 2)
die ruitenwissesr zijn idd duur. (geval 1x en nooit weer)
Mijn auto is in onderhoud bij BMW Dijker, hij hangt bij elke storing aan de computer. zodra de garage iets van een pakking of slang vervangt wordt hij vervolgens weer aan de computer gezet om de waarden te controleren.
Ander puntje is misschien, mijn motorstoring gaat telkens aan zodra ik vrijwel een constante snelheid rij. bijv 80 weg of 100 weg. niet bij het optrekken/afremmen.
Marcel
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Te veel lucht in het mengsel is dit op beide banken.
Als dat zo is, denk ik dat je toch ergens een vacuum lek hebt.
Te veel lucht in het mengsel is een arm mengsel.
Controleer de short feultrim en long feultrim maar eens.
Deze zullen waarschijnlijk ergens rond of boven de 10 staan.
Als dat zo is, denk ik dat je toch ergens een vacuum lek hebt.
Te veel lucht in het mengsel is een arm mengsel.
Controleer de short feultrim en long feultrim maar eens.
Deze zullen waarschijnlijk ergens rond of boven de 10 staan.
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Bij deze leeftijd en kilometerstand is zo'n beetje alles dat lucht moet tegenhouden verdacht Daarnaast ook de carterventilatie. Het kan er allemaal goed uitzien, maar het wordt allemaal poreus.
Daarnaast is het ook goed om de exacte code te krijgen, want volgens mij bestaat de code "teveel lucht" niet. Lees de auto eens uit met INPA of DIS.
Een arm mengsel kan namelijk zijn dat er teveel lucht is, maar ook door een tekort aan brandstof. En dat kan weer val alles zijn, zoals uitgedroogde rubbers bij de injectoren of een defecte drukregelaar of verstopt brandstoffilter. Dat laatste is ook zo'n ding dat nooit wordt vervangen door BMW....
Succes met zoeken.
Groet,
Rob
Daarnaast is het ook goed om de exacte code te krijgen, want volgens mij bestaat de code "teveel lucht" niet. Lees de auto eens uit met INPA of DIS.
Een arm mengsel kan namelijk zijn dat er teveel lucht is, maar ook door een tekort aan brandstof. En dat kan weer val alles zijn, zoals uitgedroogde rubbers bij de injectoren of een defecte drukregelaar of verstopt brandstoffilter. Dat laatste is ook zo'n ding dat nooit wordt vervangen door BMW....
Succes met zoeken.
Groet,
Rob
-
MarcelMattie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:09
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
@ stefans: Ja op beide banken. BMW garage vermoedt ook ergens een vacuum lek. meeste vacuumslangen zijn al vervangen, pakkingen ook. De short/long feultrim zal ik even bespreken bij de garage.
@ rob: Exacte fout melding zou ik na moeten vragen. Nogmaals, mijn auto is sinds mijn bezit bij BMW Dijker in onderhoudt. ik doe er zelf niks aan (behalve betalen en af en toe meekijken).
Bij het plaatsen van de nieuwe brandstoffilter is de brandstofdrukregelaar ook vervangen (227d km) of bedoel je de brandstoffilter in de tank? Injectoren is net als het filter dat bijna nooit door BMW wordt vervangen; zal wel als laatste gecontroleerd worden denk ik.
Ter info over de motorstoring. Zodra deze aangaat gaat het lampje ook niet meer uit tenzij BMW hem reset.
gr,
Marcel
@ rob: Exacte fout melding zou ik na moeten vragen. Nogmaals, mijn auto is sinds mijn bezit bij BMW Dijker in onderhoudt. ik doe er zelf niks aan (behalve betalen en af en toe meekijken).
Bij het plaatsen van de nieuwe brandstoffilter is de brandstofdrukregelaar ook vervangen (227d km) of bedoel je de brandstoffilter in de tank? Injectoren is net als het filter dat bijna nooit door BMW wordt vervangen; zal wel als laatste gecontroleerd worden denk ik.
Ter info over de motorstoring. Zodra deze aangaat gaat het lampje ook niet meer uit tenzij BMW hem reset.
gr,
Marcel
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Dus bijna zeker een vacuum lek.
Zou eens een rook test laten uitvoeren.
Dan weet je het zeker.
Zou eens een rook test laten uitvoeren.
Dan weet je het zeker.
-
MarcelMattie
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 21 apr 2014, 10:09
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
@stefans: De BMW garage heeft al meerdere keren een rooktest gedaan, zonder resultaat. en idd vacuum lek klinkt het meest logische. Hierdoor zijn er door de garage ook een aantal pakkingen (inlaatspruitstuk, secundaire luchtpomp etc) vervangen die misschien bij een warme motor net genoeg uitzetten waardoor je het nauwelijks merkt.
Re: E46 320i Zeer bijzondere motorstoring
Wat mij opvalt is dat de dealer niet echt een goede diagnose stelt, maar gaat vervangen als ze denken dat het euvel is.
Ik zou toch een keer naar een bmw specialist gaan. Die hebben veel meer ervaring met de wat "oudere" bmw's. Bij dealer is t toch meer gericht op de nieuwere modellen en de lease. Dan wordt er minder gedacht in oplossingen, maar dan is vervangen toch gemakkelijker.
En dan nog t uur tarief. Bij de dealer zit je op t dubbele van een specialist.
Ik zou toch een keer naar een bmw specialist gaan. Die hebben veel meer ervaring met de wat "oudere" bmw's. Bij dealer is t toch meer gericht op de nieuwere modellen en de lease. Dan wordt er minder gedacht in oplossingen, maar dan is vervangen toch gemakkelijker.
En dan nog t uur tarief. Bij de dealer zit je op t dubbele van een specialist.




