BMW E39, 30pk meer door een tuningbox?
-
BMW E39, 30pk meer door een tuningbox?
Ik kwam deze advertentie tegen op mp
Verhaal klinkt leuk maar is dat ook zo?
plug & play +30pk! 320 323 328 520 523 528 e36 e39 M52
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m1150333239? ... ialbuttons
Ben benieuwd naar de reacties
Mvg simon oomen
Verhaal klinkt leuk maar is dat ook zo?
plug & play +30pk! 320 323 328 520 523 528 e36 e39 M52
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m1150333239? ... ialbuttons
Ben benieuwd naar de reacties
Mvg simon oomen
Re: 30pk meer?
klopt helemaal, heb er hier ook een liggen en deze is bedoeld voor de 528.
is een koopje, voor de extra pk's.
Maar ...... Een automatische bak kan eigenlijk het meerdere vermogen niet goed aan en gaat dus kapot !
is een koopje, voor de extra pk's.
Maar ...... Een automatische bak kan eigenlijk het meerdere vermogen niet goed aan en gaat dus kapot !
Laatst gewijzigd door inco plan op 07 mei 2017, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Goede morgen/nacht beste Simon,
Ik weet helaas niet welke motor en welk type E39 5er u heeft.
Maar als ik mijn E39 met de M54 b25 motor er een super charger laat monteren.
Dan gaat het vermogen van mijn E39 omhoog van 192 PK naar de 500 PK!
Dan moet er natuurlijk wel een super charger set gemonteerd worden.
Waar stelt men de grens met het vermogen?
Ik vind het vermogen mooi genoeg van mijn E39!
Ik trek er ook een aardige caravan mee, en ik moet u echt vertellen, dat er dan nog, als ik de caravan achter de E39 met de 192 PK rijdt, dat er nog genoeg auto's zijn, die lekker in het stof bijten!
Dus, wat moet dat worden met een super charger????
U raadt het denk ik wel, ik houd vast aan het vermogen wat ik n u tot de beschikking heb.
Dat is echt meer dan voldoende!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik weet helaas niet welke motor en welk type E39 5er u heeft.
Maar als ik mijn E39 met de M54 b25 motor er een super charger laat monteren.
Dan gaat het vermogen van mijn E39 omhoog van 192 PK naar de 500 PK!
Dan moet er natuurlijk wel een super charger set gemonteerd worden.
Waar stelt men de grens met het vermogen?
Ik vind het vermogen mooi genoeg van mijn E39!
Ik trek er ook een aardige caravan mee, en ik moet u echt vertellen, dat er dan nog, als ik de caravan achter de E39 met de 192 PK rijdt, dat er nog genoeg auto's zijn, die lekker in het stof bijten!
Dus, wat moet dat worden met een super charger????
U raadt het denk ik wel, ik houd vast aan het vermogen wat ik n u tot de beschikking heb.
Dat is echt meer dan voldoende!
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
-
Oke bedankt,ja als de bak het vermogen niet aankan dan is het snel klaar natuurlijk,een kapotte bak wil je niet....
Is de bak van een 528 zoveel anders dan bijv een 530? (Ivm meer vermogen)
Mvg simon oomen
Is de bak van een 528 zoveel anders dan bijv een 530? (Ivm meer vermogen)
Mvg simon oomen
Goede morgen beste Simon,
Ja dat is leuk die 30 PK!
Maar al die powerboxjes, die kunnen ook wel eens flink averechts werken.
En dan heb ik het over de vele storingen en een nukkig rijdende auto!
Er zijn wel andere middelen, om er iets meer power bij te zetten.
De beste auto's waar dat mee gedaan kan worden, dat zij die auto's die een turbo bezitten!
Daar kan men soms hele mooie resultaten mee boeken, met het tunen.
Maar denk er om, het kost ook best aardig wat!
En dan heeft men niet eens een powerbox nodig zelfs!
Dan gaat men bij de tuner diverse parameters veranderen, en daar mee het vermogen verhogen.
Ik heb jaren Audi gereden.
Op het forum waren er diverse S3 eigenaren die deze 180 Pk sterke 1.8 liter motor met turbo hebben laten opkietelen. Dit is dan wel het standaard vermogen van deze 1.8 motor.
Bij de tuner in Alkmaar, die ook lid was van het forum, die haalde zonder het monteren van andere electronica er een hele mooie 350 PK uit dezelfde 1.8 turbo motor!
Dit is enkel gesitueerd door de parameters te veranderen.
En deze motor kunnen het dus wel hebben.
Maar ik zeg er wel bij, wat heeft het voor zin?
We mogen op sommige wegen 130 km/h. rijden, maar ook erg veel slechts 100 km./h.
Erg vaak is het te druk en te onverstandig om even flink gas te geven, om het vermogen even te kunnen voelen.
Men zou dan al naar een circuit moeten gaan, om even lekker te kunnen genieten van een dergelijk vermogen van deze auto's.
Je moet natuurlijk altijd eerst de motor fatsoenlijk warm rijden.
Doe het warm rijden altijd langer dan 20 minuten, want de temperatuur van de koelvloeistof is niet de warmte van het hart van de motor!
Net daar waar de motor enkel gekoeld en gesmeerd word door de motor olie, dus een hele goede motor olie temperatuurmeter is dan misschien ook wel een vereiste!
Daarna kan men gas gaan geven.
Maar ik zou het niet eens doen, voor die 30 PK, en een powerbox in mijn auto.
Ik houd het wel bij het standaard vermogen, en zonder al die rompslomp die er soms bij komt kijken.
Maar een ieder moet het allemaal zelf weten, wat hij/zij met de auto doet.
Ik wens u een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja dat is leuk die 30 PK!
Maar al die powerboxjes, die kunnen ook wel eens flink averechts werken.
En dan heb ik het over de vele storingen en een nukkig rijdende auto!
Er zijn wel andere middelen, om er iets meer power bij te zetten.
De beste auto's waar dat mee gedaan kan worden, dat zij die auto's die een turbo bezitten!
Daar kan men soms hele mooie resultaten mee boeken, met het tunen.
Maar denk er om, het kost ook best aardig wat!
En dan heeft men niet eens een powerbox nodig zelfs!
Dan gaat men bij de tuner diverse parameters veranderen, en daar mee het vermogen verhogen.
Ik heb jaren Audi gereden.
Op het forum waren er diverse S3 eigenaren die deze 180 Pk sterke 1.8 liter motor met turbo hebben laten opkietelen. Dit is dan wel het standaard vermogen van deze 1.8 motor.
Bij de tuner in Alkmaar, die ook lid was van het forum, die haalde zonder het monteren van andere electronica er een hele mooie 350 PK uit dezelfde 1.8 turbo motor!
Dit is enkel gesitueerd door de parameters te veranderen.
En deze motor kunnen het dus wel hebben.
Maar ik zeg er wel bij, wat heeft het voor zin?
We mogen op sommige wegen 130 km/h. rijden, maar ook erg veel slechts 100 km./h.
Erg vaak is het te druk en te onverstandig om even flink gas te geven, om het vermogen even te kunnen voelen.
Men zou dan al naar een circuit moeten gaan, om even lekker te kunnen genieten van een dergelijk vermogen van deze auto's.
Je moet natuurlijk altijd eerst de motor fatsoenlijk warm rijden.
Doe het warm rijden altijd langer dan 20 minuten, want de temperatuur van de koelvloeistof is niet de warmte van het hart van de motor!
Net daar waar de motor enkel gekoeld en gesmeerd word door de motor olie, dus een hele goede motor olie temperatuurmeter is dan misschien ook wel een vereiste!
Daarna kan men gas gaan geven.
Maar ik zou het niet eens doen, voor die 30 PK, en een powerbox in mijn auto.
Ik houd het wel bij het standaard vermogen, en zonder al die rompslomp die er soms bij komt kijken.
Maar een ieder moet het allemaal zelf weten, wat hij/zij met de auto doet.
Ik wens u een hele fijne dag toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Beste Ad, heel goed dat je meedenkt en reageert! Maar even de link aanklikken die in het 1e bericht staat, had je veel tijd kunnen besparen.
Nogmaals (en serieus), goed dat je meedenkt hoor.
En ik wens u ook een fijne dag toe!
Nogmaals (en serieus), goed dat je meedenkt hoor.
En ik wens u ook een fijne dag toe!
F10 (520i) met Essing tuning (235PK-325NM)
Goede avond beste MrPaulus,
Dat heb ik ook gedaan, maar helaas werkt die link dus niet!
Het is best allemaal heel erg leuk allemaal, die links te vermelden.
Maar als het niet werkt, dan hebben we er ook niets aan.
Daarbij vraagt Simon om reacties, en dan word er gereageerd.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat heb ik ook gedaan, maar helaas werkt die link dus niet!

Daarbij vraagt Simon om reacties, en dan word er gereageerd.

Met vriendelijke groet,
Ad
De link werkt anders perfect bij mij...
OT:
Paulus, neem eens contact op met pmotorsport die doet dit soort dingen al jaren en kan het resultaat bewijzen aan de hand van voorgaande klanten en dyno charts etc.
OT:
Paulus, neem eens contact op met pmotorsport die doet dit soort dingen al jaren en kan het resultaat bewijzen aan de hand van voorgaande klanten en dyno charts etc.
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Goede avond beste Bart,
Ja, Patrick is echt wel de aangewezen vakman.
Kijk maar naar zijn BMW, daar zit power voldoende in.
De montage in Patrick zijn BMW is wel een hele mooie upgrade.
Als ik meer power in de BMW zou willen hebben, nou dan wist ik het wel.
Dan liet ik Patrick zijn gang gaan.
Dan kwam er geen powerbox in mijn BMW.
Ik heb al heel wat verfijnde tuning projecten gezien, waar menige mond van open valt.
Niet alleen bij de BMW, maar ook bij de Audi en de MB's.
Maar laat het altijd over aan een echte vakman, en dan ben je bij Patrick aan het goede adres.
Ik wens u allen een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, Patrick is echt wel de aangewezen vakman.
Kijk maar naar zijn BMW, daar zit power voldoende in.
De montage in Patrick zijn BMW is wel een hele mooie upgrade.
Als ik meer power in de BMW zou willen hebben, nou dan wist ik het wel.
Dan liet ik Patrick zijn gang gaan.
Dan kwam er geen powerbox in mijn BMW.
Ik heb al heel wat verfijnde tuning projecten gezien, waar menige mond van open valt.
Niet alleen bij de BMW, maar ook bij de Audi en de MB's.
Maar laat het altijd over aan een echte vakman, en dan ben je bij Patrick aan het goede adres.
Ik wens u allen een hele fijne avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ad,AdE39 schreef:Goede avond beste MrPaulus,
Dat heb ik ook gedaan, maar helaas werkt die link dus niet!![]()
Daarbij vraagt Simon om reacties, en dan word er gereageerd.![]()
Met vriendelijke groet,
Ad
De link verwijst naar een aangepast inlaatspruitstuk. Plug & Play zegt men. Geen powerboxen en dergelijke, waar jij in je reactie over spreekt. Misverstandje zullen we maar zeggen.
Hier de tekst van de advertentie:
Beschrijving
bij deze bied ik een aangepast M50 inlaatspruitstuk/aanzuigbrug aan. Door de grotere diameter van de luchtaanzuigkanalen ten opzichte van het standaard 2.0, 2.3(2.5L) of 2.8 M52 spruitstuk verbetert de airflow met bijna 50%. Wat direct resulteert in meer vermogen.
Vanwege het belastingsstelsel in duitsland waarbij je bij een hoger vermogen meer belasting betaald, is er op de 2.5 liter uit de 523 en 323 en op de 2.8 liter uit de 328 528 en 728 een smaller inlaatspruitstuk geplaatst om onder bepaalde normen te vallen.
Wanneer je hier dus een breder spruitstuk op plaatst stijgt het vermogen van een 323 en 523 van 170pk naar circa 194 pk. En bij een 328, 528, 728 van 193pk naar circa 223pk. Werkt ook bij de 320 en 520 van 1995-1999(wel de variant met het nieuwere type motor), maar dan win je tot 15pk. Twijfel je of het past, als U een foto stuurt van uw motor kan ik U zeker vertellen of het het nieuwere type motor is.
Oftewel met een kleine wijziging veel meer vermogen.
De voordelen:
Betere loop van je motor, tot aan de toerenbegrenzer blijft het mogelijk voor de motor om vrij te ademen.
Meer vermogen, oftewel bij een gelijkblijvende rijstijl een lager verbruik, maar wanneer nodig meer vermogen beschikbaar.
Het spruitstuk is een M50 spruitstuk aangepast zodat deze op een M52 motor past en daar dit positieve effect levert. Met deze aanpassingen aan het spruitstuk zitten alle sensoraansluitingen en schroefgaten op dezelfde positie als bij uw huidige spruitstuk waardoor alles 1 op 1 over te zetten is.
De spruitstukken zijn op dit moment uitverkocht maar als u zelf een M50 2.5L spruitstuk aan zou leveren kan deze voor 150€ worden omgebouwd!
Dus als je hier een mening over hebt, dan weet ik zeker dat die gewaardeerd gaat worden.

Goede avond beste Peerke,
Mijn E39 heeft dus een M54 B25 motor, met 192 PK.
En dat is gewoon een heel mooi vermogen.
Om daar met een spruitstuk een vermogen tussen de 15 en de 25 PK bij te sleutelen.
Wat dan ook nog € 150,00 gaat kosten, dan laat ik dit vermogen zo als het is.
Deze motor draait al zo mooi rond.
IK heb in het verleden al meer motoren meer vermogen gegeven, soms met veel succes, en soms met tegenvallers.
Dat ligt aan het merk en het type auto.
Maar om eerlijk te zeggen, deze BMW van mij, die is echt goed genoeg, en behoeft geen extra vermogen.
IK kan er heel erg goed mee uit de voeten, wat de trekkracht betreft met de caravan er achter.
Ik ben zeer tevreden met deze E39 touring.
Hij doet precies wat ik verwacht, is zeer betrouwbaar, trekt als een lier, wat wil men dan nog meer.
Ik wil gewoon een hele prettig rijdende BMW, met heel veel betrouwbaarheid, en zeer veel comfort!
Wel, dit geeft deze E39 ons.
Dus waarom het geheel veranderen, met misschien een hoop ellende.
Want niemand kan mij garanderen, dat als ik het geheel gaat veranderen, dat het nog een prettig rijdende auto is!
Elke verandering is niet per definitie een verbetering!
Maar dat is mijn mening, ik heb al erg veel gezien, en meegemaakt met alle merken auto's.
Degene die zich geroepen voelt voor de verandering van de techniek, en het inlaat traject, die mag het van mij veranderen.
Ik ga dan liever voor de zekerheid, zonder al die veranderingen.
Ik rijd al haast 6½ jaar zonder problemen rond met deze BMW, ik vind het een geweldenaar, zonder al die aanpassingen.
Het enige wat ik zou aanpassen aan deze M54 motor, dat zou de carter ontluchting/olie afscheiding zijn.
Maar ook dit probleem heeft zich zelf netjes opgelost!
Want sinds de nieuwe carter ventilatie/olie afscheider is gemonteerd, gebruikte deze M54 olie.
Maar dat is nu ook ineens verleden tijd, dus de aanpassing van dit geheel blijft nu ook zoals het op dit moment is.
Het olie verbruik heeft zich zelf netjes opgelost.
Als deze BMW zo probleemloos blijft rijden, dan zal ik er zeker nog jaren van gaan genieten, net wat ik dus nu ook al doe!
Als ik gaat kijken, wat ik heb uitgegeven, dan is het gewoon het reguliere onderhoud, geen gekke dingen dus.
Geen storingen, geen onnodige reparaties.
Deze E39 krijgt zeer veel aandacht van mij, en ik krijg dat terug betaald van deze BMW als zijnde het rijgenot, en de betrouwbaarheid.
U mag het gerust weten van mij, ik heb wel eens zitten lonken naar een F11, de 535i touring.
En ik heb ook eens zitten kijken naar wat soms de risico's zijn van een nieuwer type 5 serie.
Dan zie ik vaak rare dingen vermeld staan.
Waarbij ik zit te denken, waarom heeft men de M54 motor, dat een hele goede motor is.
Dat men dan alsnog een nieuwere motor gaat construeren/ontwikkelen!
Ik zie genoeg narigheid, en als die trend zich door zet, dan vrees ik een hoop narigheid.
En dat is nu net wat ik echt niet wil beleven.
De toekomst zal het leren.
Met vriendelijke groet,
Ad
Mijn E39 heeft dus een M54 B25 motor, met 192 PK.
En dat is gewoon een heel mooi vermogen.
Om daar met een spruitstuk een vermogen tussen de 15 en de 25 PK bij te sleutelen.
Wat dan ook nog € 150,00 gaat kosten, dan laat ik dit vermogen zo als het is.
Deze motor draait al zo mooi rond.
IK heb in het verleden al meer motoren meer vermogen gegeven, soms met veel succes, en soms met tegenvallers.
Dat ligt aan het merk en het type auto.
Maar om eerlijk te zeggen, deze BMW van mij, die is echt goed genoeg, en behoeft geen extra vermogen.
IK kan er heel erg goed mee uit de voeten, wat de trekkracht betreft met de caravan er achter.
Ik ben zeer tevreden met deze E39 touring.
Hij doet precies wat ik verwacht, is zeer betrouwbaar, trekt als een lier, wat wil men dan nog meer.
Ik wil gewoon een hele prettig rijdende BMW, met heel veel betrouwbaarheid, en zeer veel comfort!
Wel, dit geeft deze E39 ons.
Dus waarom het geheel veranderen, met misschien een hoop ellende.
Want niemand kan mij garanderen, dat als ik het geheel gaat veranderen, dat het nog een prettig rijdende auto is!
Elke verandering is niet per definitie een verbetering!
Maar dat is mijn mening, ik heb al erg veel gezien, en meegemaakt met alle merken auto's.
Degene die zich geroepen voelt voor de verandering van de techniek, en het inlaat traject, die mag het van mij veranderen.
Ik ga dan liever voor de zekerheid, zonder al die veranderingen.
Ik rijd al haast 6½ jaar zonder problemen rond met deze BMW, ik vind het een geweldenaar, zonder al die aanpassingen.
Het enige wat ik zou aanpassen aan deze M54 motor, dat zou de carter ontluchting/olie afscheiding zijn.
Maar ook dit probleem heeft zich zelf netjes opgelost!
Want sinds de nieuwe carter ventilatie/olie afscheider is gemonteerd, gebruikte deze M54 olie.
Maar dat is nu ook ineens verleden tijd, dus de aanpassing van dit geheel blijft nu ook zoals het op dit moment is.
Het olie verbruik heeft zich zelf netjes opgelost.
Als deze BMW zo probleemloos blijft rijden, dan zal ik er zeker nog jaren van gaan genieten, net wat ik dus nu ook al doe!
Als ik gaat kijken, wat ik heb uitgegeven, dan is het gewoon het reguliere onderhoud, geen gekke dingen dus.
Geen storingen, geen onnodige reparaties.
Deze E39 krijgt zeer veel aandacht van mij, en ik krijg dat terug betaald van deze BMW als zijnde het rijgenot, en de betrouwbaarheid.
U mag het gerust weten van mij, ik heb wel eens zitten lonken naar een F11, de 535i touring.
En ik heb ook eens zitten kijken naar wat soms de risico's zijn van een nieuwer type 5 serie.
Dan zie ik vaak rare dingen vermeld staan.
Waarbij ik zit te denken, waarom heeft men de M54 motor, dat een hele goede motor is.
Dat men dan alsnog een nieuwere motor gaat construeren/ontwikkelen!
Ik zie genoeg narigheid, en als die trend zich door zet, dan vrees ik een hoop narigheid.
En dat is nu net wat ik echt niet wil beleven.
De toekomst zal het leren.
Met vriendelijke groet,
Ad
- Marcel RSD
Ik heb inderdaad gehoord dat er voor de 520 en 523 een aangepast spruitstuk is om het vermogen te "knijpen". maar ik dacht dat de 525 en 528 al het normale spruitstuk hadden. Kan natuurlijk zijn dat deze inwendig bewerkt is waardoor er zeker een toename van vermogen zal zijn. Alleen zal deze op de 525 en 528 een stuk lager uitpakken.
Er wordt ook gesproken over het duitse belastingstelsel. Dus daar kan de 525 en 528 ook "geknepen" zijn.
Er wordt ook gesproken over het duitse belastingstelsel. Dus daar kan de 525 en 528 ook "geknepen" zijn.
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
viewtopic.php?f=104&t=26506
Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats
Ga naar een tuner waar je wagen ook echt op een vermogensbank komt te staan zodat je kan zien wat de vermogenstoename is.