NaviRem BMW 5, wel/niet doen?

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
svdm

NaviRem BMW 5, wel/niet doen?

Bericht door svdm » 31 dec 2016, 14:49

Ik heb onlangs een BMW F11 (520d Touring) aangeschaft en zit er, in verband met de diefstalgevoeligheid van het navigatiesysteem, aan te denken om een NaviRem (http://navirem.nl) in te laten bouwen à 325 euro, incl. professionele montage.

Wie heeft hier ervaring mee, specifiek met de BMW 5? Is het überhaupt aan te raden? Mijn F11 is gebouwd in 8-2013, dat is al mét de 2014 facelift. Ik weet niet of dit laatste verschil maakt.

Reden van mijn vraag is omdat er in mijn straat (nette buurt overigens) 4 BMW's staan waar er afgelopen zomer bij 3 ervan is ingebroken (zelfs bij één BMW met Klasse 3 alarm).

montana81

Re: NaviRem BMW 5, wel/niet doen?

Bericht door montana81 » 31 dec 2016, 14:54

Ik werk bij een BMW dealer en doe vaak de inbraakschades herstellen. Auto's met een navi rem wordt minder slachtoffer van de inbraak echter moet dit wel goed aangegeven staan aan de buitenkant, stickers etc. De enkele keren dat er een inbraak was met een navi rem leverde dit zeer veel schade op omdat de inbreker " boos" was geworden en vervolgens de gehele auto met een stanleymes bewerkt had.... dus wat er beter is durf ik niet te zeggen.

Ik weet niet of je auto een Comfort acces systeem heeft, dit maakt de auto zeer gevoelig voor inbraken zelfs als je auto verder weg staat. Er zijn signaal verlengers ze vangen het signaal van je sleutel thuis op en je auto staat aan het eind van de straat en ze kunnen hem vervolgens gewoon openen.

Groet Tony

svdm

Re: NaviRem BMW 5, wel/niet doen?

Bericht door svdm » 02 jan 2017, 23:05

Hoi Tony,

Mijn BWM heeft inderdaad 'Comfort Access'. Zitten dus zowel voor- als nadelen aan.

Als het goed is, worden direct bij/na het installeren van de NaviRem driehoekige stickers op de 4 zijruiten geplaatst om aan te geven dat de NaviRem is ingebouwd en dat stelen (of een poging daartoe) zinloos is.

Mijn gevoel zegt op dit moment dat ik het de 325 euro wel waard vind om het er in te laten bouwen. Ik hoop op nog wat meer reacties hier.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”