EBC Remmen (blokken + schijven)

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Sanders88

EBC Remmen (blokken + schijven)

Bericht door Sanders88 » 26 jul 2016, 18:08

Beste mede-fans,

Ik wil graag de remmerij van mijn E90 (2005) wat aanpakken, de achterkant is sowieso nu aan vernieuwing toe dus dan gelijk maar goed.
Mijn oog is gevallen op een EBC set, zijn hier mensen met ervaring hiermee?
Het gaat er vooral om dat het wat leuker uitziet, dus daarom een grooved schijf. Betere prestaties zijn mooi mee genomen maar het is geen straatracer dus niet heel belangrijk.

Deze schijf zou dan de correcte moeten zijn? Ik zie zoveel voorbij komen dat ik het niet meer weet af en toe... :gek:
De standaard maat schijf is 300mm?
Daarbij passen deze Greenstuff blokken?

Moet de slijtage-meter dan ook van EBC zijn of zal een nieuwe OEM ook passen?
En zal een garage het ok vinden om zelf bestelde spullen te monteren? Of zou dit zelf makkelijk te doen zijn?

Hopelijk kunnen jullie me een beetje helpen :amen:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan

BrianGT

Re: EBC Remmen (blokken + schijven)

Bericht door BrianGT » 26 jul 2016, 21:20

Ik heb een maand of 3 geleden een goede set gemonteerd van EBC onder mijn E30 en vond het echt een flinke upgrade. Vaak rekenen bedrijven wel iets extra's als je de spullen niet bij hun koop. Bij een doe het zelf garage valt zo iets wel zelf te doen als je een beetje sleutel ervaring heb. Anders zeker eens iemand vragen die het al vaker heeft gedaan.
Afbeelding

firenza

Bericht door firenza » 26 jul 2016, 22:39

Ik heb juist vandaag een EBC set op de voorzijde laten monteren bij SPBA ,, ebc ultimax schijven en yellowstuf blokken.. ik kan er nog niet veel over zeggen aangezien ik nog in de inrij/inrem periode zit. Maar het geeft wel een goed gevoel als je het spul ziet en zover ik rustig heb kunnen remmen remt het al beter..

Ik ben zelf voor een EBC sensor gegaan omdat ik er zeker van wou zijn dat hiervan de pasvorm ook perfect was. . (je weet maar nooit of de ene sensor een groefje extra of minder heeft , en voor de prijs hoef je het niet te laten)
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe

hj2

Bericht door hj2 » 27 jul 2016, 07:48

Ik had onlangs (met de Lotus) dat de wagen bij het remmen als een mallenaar rechts trok.
Bij troubleshooten kwam naar voren dat op de achteras een EBC greenstuff remblok compleet was gedelamineerd en het blok in stukken was gebroken en zo de remklauw volledig blokkeerde :jack: Ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als dat op de vooras was gebeurt!

Voor mij dus geen greenstuff meer. :nee: Van de Yelowstuff hoor ik betere verhalen, maar als je een gewone rijder bent zou ik blokken nemen die vanaf koud al lekker remmen. Ferodo DS2500 denk ik dan, al stoffen die wel een beetje.
If you always do what you always did, you always get what you always got!

Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8

Sanders88

Bericht door Sanders88 » 27 jul 2016, 11:35

Na je nogal extreme problemen met EBC heb ik verder gegoogled, ook hoe ze tegenover de DS2500 staan.
Inderdaad een boel negatieve berichten, over zowel groen rood en geel.
Maar tegelijkertijd ook héél positieve reacties. Valt vooral op dat het allemaal om track-racen gaat.
Voor mij is deze auto puur normaal dagelijks gebruik, maakt het dan veel uit? :s

Ik denk overigens dat ik het geheel laat inbouwen door een garage, ik kan wel overweg met sleutelen en gereedschap.
Maar dit is allemaal nieuw voor me en heb veel specifieke materialen niet eens voorhanden.
Daarnaast zal de boordcomputer ook bewerkt moeten worden na het onderhoud, toch?

Edit: Er kunnen natuurlijk ook nog OEM of oerdegelijke Bosch pads op de Ultimax schijven gemonteerd worden natuurlijk. Optie?
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Performance en tuning”