Na lange tijd eindelijk even een paar (gare) pics van mijn nieuwe aanwinst. Als opvolger van mijn F30 320i (wat een heerlijke wagen was dat...snik). Veel meer ruimte en een heerlijke 6-pitter diesel. Rijden maar

Panoramadak
Navi Prof
Af-fabriek opties op de E61 (vanuit VIN decoder):
Color Black Sapphire Metallic - 475
Upholstery Leder Dakota/schwarz - LCSW
Production Plant DINGOLFING
Production Date 25-1-2007
2RA Lt/aly Wheels Trapeze Styling 134
4AL Interior Trim Finish. Titanium Dark
205 Automatic Transmission
320 Model Designation, Deletion
386 Roof Rail
402 Panorama Glass Roof
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
5AC Autom. High-beam Headlights Control
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
6AA Bmw Teleservices
609 Navigation System Professional
612 Bmw Assist
616 Bmw Online
620 Voice Input System
633 Prep.mob. Ph. Business Bluet.interf.
672 Cd Changer Bmw For 6 Cds
7RP Advantage Package
8SA Country Spec. Release Of Navigation
9AA External Skin Protection
To-do lijstje:
1. hoofdthermostaat + EGR thermostaat; merk dat de temp nu bijna niet boven de 80-85gr komt --> DONE
2. 6 bougies vervangen; 5 vd 6 zijn niet helemaal 100% meer. --> DONE
3. swirlflaps vervangen door afdekplaatjes; aangezien het inlaatspruitstuk er voor de bougies af moet, dan maar meteen meenemen. --> DONE
4. EGR ook maar meteen schoonmaken. --> DONE
5. olie verversen. Ik weet namelijk niet wat voor kwaliteit olie de vorige eigenaar erin heeft laten doen. Liever zekerheid en goede olie + schoon filtertje. --> DONE, Castrol Edge Titanium 5W30 C3 (BMW LL04)
6. Als de DPF aan z'n einde is (geeft nu aan nog 34000km) dan wellicht de DPF leeghalen en wegschrijven, maar daar moet ik nog wat meer over inlezen. --> DONE; DPF laten reinigen bij Filtermaster-DPF (zie aparte topic).
7. Panoramadak mod ivm veel voorkomend issue --> DONE; mod uitgevoerd. dak werkt prima en achterste gedeelte blijft nu gewoon lekker dicht. Zeefjes van de afwatering zijn overigens al verwijderd door de vorige eigenaar.
8. rubbers Panoramadak vervangen ivm windgeruis
9. leder behandelen met Gliptone; merk dat het leer wat droog is.
Voor de langere termijn zou ik graag een M-pakketbumpers/skirts erop willen en andere zomerwielen. Heb er nu 17" wielen onder met zomerbandjes en heb een set nieuwe winterbanden zonder velg liggen. die zouden dan op de 17" kunnen. Voorkeur gaat op dit moment uit naar style 172M of 166M. Zeker icm een Mpakket vind ik dit een van de mooiste wielen voor deze auto.