Ik ben Martijn, woon in het zuiden des lands en ben overdag werkzaam als testingenieur bij FEV GmbH te Aken.
een jaar of 4 geleden leek het me wel eens tijd worden om een auto te kopen ipv me te vervoeren met mijn trouwe vespa of de bus, en dit werd gelijk goed aangepakt: een e30 316.
een lekker lomp 8 kleppertje wat niet veel daar had, maar de auto zag er prachtig uit en reed heerlijk.
Na het upgraden van het geluidsysteem, plaatsen van een leren sportinterieur, 15" BBS en een b12 onderstel was de tijd rijp om een andere motor te plaatsen.
aangezien ik voor werk (stage dertijds) meer dan 600km per week maakte, was een 6 pitter niet te betalen.
en omdat een 4 cilinder toch beter een bocht om wil viel de keuze gelijk op een m42.
Uiteindelijk een blokje gevonden met dik 3 ton op de teller, bij de koper de nokkenassen bekeken welke nagenoeg geen schade hadden, en het blok mee naar huis genomen voor een prikkie.
Na het blok te hebben gerevizeerd is dit in de e30 gehangen en een uitermate heerlijke auto was geboren.
Uiteindelijk ook nog een achteras met schijven en 25% sper geplaatst, en de auto was zogoed als "af".
Helaas hier maar enkele weken plezier van gehad, een auto over de kop gezien en het avontuur e30 was helaas afgelopen.
Omdat ik 2 weken na het ongeluk voor werk naar de VS ging (waar ik nog tot eind sept ben) werd de auto halsoverkop verkocht aan een kennis van me waar de achteras vandaan kwam.
Ondertussen ben ik dus op zoek naar een nieuwe wagen, en ook al zou ik o zo graag wederom een e30 kopen, heb ik mijn zinnen voor nu gezet op een mooie e90 of e92 diesel.
Ik hoop hier de komende jaren lekker zuinig mee te gaan rijden zodat ik zsm weer een e30 op de stoep kan zetten.
Eerlijk gezegd heb ik me niet aangemeld op dit forum om het bovenstaande k*t verhaal te typen, maar meer met de vraag of jullie mij wegwijs kunnen helpen in de wereld van de nieuwe BMW´s en wellicht of iemand van jullie nog een dieseltje te koop heeft staan
Mvg,
Martijn