Ik ben bezig met het installeren van de elektrische klapraampjes in mijn 320i coupe van juli 1997.
De bedoeling is om deze zo origineel mogelijk aan te sluiten zodat ik de raampjes ook dicht kan doen met de sleutel van buitenaf, de comfortsluiting.
Omdat ik een facelift heb heb ik geen aparte comfortrelais meer, de zogenaamde k114, mijn ZKE zou moeten zorgen voor de 12volt spanning naar de power vent window relais, de zogenaamde k113, maar mijn ZKE geeft op pin 18 en 19 van de meest rechtse stekker, X13254 maar 0,5 volt spanning, dat is te weinig om mijn raammotoren aan te drijven.
De ZKE reageert wel op het contact en als ik de sleutel in de deur doe om de ramen van buitenaf dicht te doen reageert ie ook op dat signaal alleen met te weinig voltage om mijn motors aan te drijven.

Mijn ZKE heeft aan de voorkant een zwarte, een gele en een groene ingang voor de stekkers.
Mijn auto zelf heeft een zwarte stekker, een paarse en een groene, de paarse stekker zin in de gele ingang.

Op de achterkant staat GMIV LOW, als ik er een HIGH in zet, kan die dan wel 12volt uit pin 18 en 19 halen of is mijn ZKE die ik nu heb gewoon kapot?
Het stroomschema bij het verhaal
- Spoiler: Laat zien