Hallo allemaal,
Ik ben aan het uitzoeken hoe ik een automaat naar een handbak swap kan doen.
Nu kom ik op realoem 3 type versnellingsbak tegen.
GETRAG S5D 250G TBHD
GETRAG S5D 250G TATJ
GETRAG S5D 320Z
Ik weet inmiddels dat de TBHD onder de 316 en 318 zit. De TATJ onder de 320 en 325 en de 320Z onder de 323 en 328. Zelf heb ik een 325i en bij realoem staat dat je de 250g TATJ of de 320Z onder de 325 gehangen kan worden.
Nu wil ik voor deze swap een donor auto kopen. De 316 en 318 zijn prijs technisch goed aan te komen. Nu mijn vraag:
Kan een TBHD bak ook samen met een 325i?
Alvast bedankt!
Versnellingsbaktypes
- woutervandriel
- Ramon 325 Vanos
Re: Versnellingsbaktypes
Ik zou zowiezo een 325 kopen dan.
Ten eerst is dat een bak van een 316 of 318 minder koppel aan kan.
Als je pech heb en je rijdt een sportief ben je een versnelling kwijt of meerdere
En je moet ook een 325 donor hebben voor de rest.
Vliegwiel
Cardanas
motorkabelboom maybe
DME
enz.....
Misschien het Diff voor een andere overbrenging.
En 325 en 328 zijn niet het zelfde.
325 is appart
328 en m3 5 bak zijn dezelfde
Ten eerst is dat een bak van een 316 of 318 minder koppel aan kan.
Als je pech heb en je rijdt een sportief ben je een versnelling kwijt of meerdere
En je moet ook een 325 donor hebben voor de rest.
Vliegwiel
Cardanas
motorkabelboom maybe
DME
enz.....
Misschien het Diff voor een andere overbrenging.
En 325 en 328 zijn niet het zelfde.
325 is appart
328 en m3 5 bak zijn dezelfde
- woutervandriel
Bedankt Ramon voor je snelle reactie.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de verschillen tussen de versnellingsbakken.
Ik bedankt voor de info over cardanassen. Ik dacht zelf dat ze allemaal het zelfde waren tot de 328i maar ik was in de war met de aandrijfassen..
Vliegwiel ben ik van plan om nieuw te kopen samen met koppelingsset zodat dit meteen goed voor elkaar is.
Voor de swap heb ik nodig:
- bak met hydraulische pomp
- Schakelmechanisme
- Pedalenset
- cardanas (hoeft niet perse aan de donor auto te zitten)
- 325i diff (hoeft niet perse aan de donor auto te zitten)
De kabelboom heb je niet nodig, de automaatcomputer kun je laten zitten en uitschakelen dmv een chip te verwijderen uit de computer.
Ik wil de donor auto puur voor de bak en de aanbouwdelen. Je kunt best goedkoop een 316 of 318 oppikken tegenwoordig dat was de reden dat ik benieuwd ben naar de verschillen tussen de tbhd en tatj bakken.
325i donor zou het mooist zijn, maar die vind je niet onder de 1000 euro en ik wil geen auto afbreken die nog te redden valt.
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de verschillen tussen de versnellingsbakken.
Ik bedankt voor de info over cardanassen. Ik dacht zelf dat ze allemaal het zelfde waren tot de 328i maar ik was in de war met de aandrijfassen..
Vliegwiel ben ik van plan om nieuw te kopen samen met koppelingsset zodat dit meteen goed voor elkaar is.
Voor de swap heb ik nodig:
- bak met hydraulische pomp
- Schakelmechanisme
- Pedalenset
- cardanas (hoeft niet perse aan de donor auto te zitten)
- 325i diff (hoeft niet perse aan de donor auto te zitten)
De kabelboom heb je niet nodig, de automaatcomputer kun je laten zitten en uitschakelen dmv een chip te verwijderen uit de computer.
Ik wil de donor auto puur voor de bak en de aanbouwdelen. Je kunt best goedkoop een 316 of 318 oppikken tegenwoordig dat was de reden dat ik benieuwd ben naar de verschillen tussen de tbhd en tatj bakken.
325i donor zou het mooist zijn, maar die vind je niet onder de 1000 euro en ik wil geen auto afbreken die nog te redden valt.
- Ramon 325 Vanos
Oke ja met die chip wist ik niet.
Ik heb de automaat computer eruit gehaald.
Ik heb bij mijne toen de stekker van de automaatpook door verbonden aan de stekker denk dat je dit misschien ook moet doen.
Ik heb toen de complete kabel boom omgezet dan ben je wat kabel onder de kan kwijt anders had je die stekker nog liggen van de automaat bak
En de achteruit rij verlichting op nieuwe moet aansluiten.
En vergeet niet ander bouten voor je vliegwiel en een centreer lager moet je ook hebben waar de as van de bak ingaat straks.
Aandrijfassen zijn volgens mij ook verschillend kwa diktes.
Ik heb me laten vertellen door BMW dat het achterste getal van een bak aanduiding het koppel zou moeten zijn wat de bak aankan
En ja de rest is het achterste gedeelte van de bak heeft een apart nummer en dat is de soort overbrenging wat er inzit.
Ik heb de automaat computer eruit gehaald.
Ik heb bij mijne toen de stekker van de automaatpook door verbonden aan de stekker denk dat je dit misschien ook moet doen.
Ik heb toen de complete kabel boom omgezet dan ben je wat kabel onder de kan kwijt anders had je die stekker nog liggen van de automaat bak
En de achteruit rij verlichting op nieuwe moet aansluiten.
En vergeet niet ander bouten voor je vliegwiel en een centreer lager moet je ook hebben waar de as van de bak ingaat straks.
Aandrijfassen zijn volgens mij ook verschillend kwa diktes.
Ik heb me laten vertellen door BMW dat het achterste getal van een bak aanduiding het koppel zou moeten zijn wat de bak aankan
En ja de rest is het achterste gedeelte van de bak heeft een apart nummer en dat is de soort overbrenging wat er inzit.