E91 Diesel aankoopadvies en radio/navi vraagjes
E91 Diesel aankoopadvies en radio/navi vraagjes
Hallo mensen,
Sinds een jaar of 6 rijd ik trots rond in een e46 318i Touring, prima auto, maar na 310.000 km toch wel toe aan iets nieuws. (Nog handige jongens die een leuke e46 zoeken voor wat TLC?)
Ik denk aan een e91 Touring facelift model, budget zo'n 13k.
Gezien mijn kilometers (25k/jr) moet het wel een diesel worden lijkt me. Ook lekker qua koppel.
Echt een scheurijzer ben ik niet, dus ik vermoed dat de 318d ruim voldoet. Of is de 316d ook het overwegen waard? (Evt na chiptunen?)
Zijn er nog dingen die ik moet weten? Bekende probleempjes, EGR kleppen, swirlflaps, roest op bepaalde plekken, kapotte turbo's, etc.
Gezien mijn budget zal de kilometerstand zo'n 150-170k worden.
Verder ben ik nu verwend met xenon, leer en navigatie (Dynavin)
Dat zal niet zomaar lukken om allemaal te vinden ben ik bang. Maar achteraf wat knutselen ben ik niet zo bang voor.
Heb het ook allemaal in mn vorige auto gezet.
Ik zie auto's met de business radio, dat zal wel bagger zijn.
Is professional beter? Zit dat alleen in de radio, of heb je dan ook al een speaker update?
Qua navigatie lees ik CIC, CCC, heeft volgens mij met harddisks en of schermgrootte te maken. Klopt het als ik zeg dat de HD versie het meest begeerlijk is? Hoe herken ik ze? (Of zit ie automatisch in het facelift model?)
Klopt het dat alleen de profi navigatie meer features zoals bluetooth, USB, stoere PDC schermpjes etc heeft?
Tenslotte, ik sta open voor alle tips als iemand nog ergens iets leuks weet te staan!
Sinds een jaar of 6 rijd ik trots rond in een e46 318i Touring, prima auto, maar na 310.000 km toch wel toe aan iets nieuws. (Nog handige jongens die een leuke e46 zoeken voor wat TLC?)
Ik denk aan een e91 Touring facelift model, budget zo'n 13k.
Gezien mijn kilometers (25k/jr) moet het wel een diesel worden lijkt me. Ook lekker qua koppel.
Echt een scheurijzer ben ik niet, dus ik vermoed dat de 318d ruim voldoet. Of is de 316d ook het overwegen waard? (Evt na chiptunen?)
Zijn er nog dingen die ik moet weten? Bekende probleempjes, EGR kleppen, swirlflaps, roest op bepaalde plekken, kapotte turbo's, etc.
Gezien mijn budget zal de kilometerstand zo'n 150-170k worden.
Verder ben ik nu verwend met xenon, leer en navigatie (Dynavin)
Dat zal niet zomaar lukken om allemaal te vinden ben ik bang. Maar achteraf wat knutselen ben ik niet zo bang voor.
Heb het ook allemaal in mn vorige auto gezet.
Ik zie auto's met de business radio, dat zal wel bagger zijn.
Is professional beter? Zit dat alleen in de radio, of heb je dan ook al een speaker update?
Qua navigatie lees ik CIC, CCC, heeft volgens mij met harddisks en of schermgrootte te maken. Klopt het als ik zeg dat de HD versie het meest begeerlijk is? Hoe herken ik ze? (Of zit ie automatisch in het facelift model?)
Klopt het dat alleen de profi navigatie meer features zoals bluetooth, USB, stoere PDC schermpjes etc heeft?
Tenslotte, ik sta open voor alle tips als iemand nog ergens iets leuks weet te staan!
Re: E91 Diesel aankoopadvies en radio/navi vraagjes
Ik zou een 320D nemen.
Voor het gestelde budget is wel een facelift E91 te vinden met xenon, leer en navigatie.
Met ccc business valt prima te leven bij de facelift modellen. Een ccc prof.versie staat natuurlijk mooier maar dat is persoonlijk.
Je kan altijd de ccc upgraden naar een cic.
Tussen de cic business en prof. zit niet veel verschil behalve de harddisk, breder scherm en split screen.
Van die "stoere" opties klopt niet dat zijn gewoon opties.
Dit is het menu van de cic:

Voor het gestelde budget is wel een facelift E91 te vinden met xenon, leer en navigatie.
Met ccc business valt prima te leven bij de facelift modellen. Een ccc prof.versie staat natuurlijk mooier maar dat is persoonlijk.
Je kan altijd de ccc upgraden naar een cic.
Tussen de cic business en prof. zit niet veel verschil behalve de harddisk, breder scherm en split screen.
Van die "stoere" opties klopt niet dat zijn gewoon opties.
Dit is het menu van de cic:

|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dank voor je antwoord Source.
Vanwaar de 320D? Vermogen, of ook nog omdat hij motorisch sterker is bijvoorbeeld?
Dus ook bij een facelift heb je nog navigatie met en zonder harddisk?
Zaken als USB aansluiting en Bluetooth bediening zijn volgens mij ook nog niet vanzelfsprekend.
Wat dat betreft is een auto zonder navigatie en daar dan een Dynavin inzetten wel een optie. Dan is dat allemaal prima geregeld.
Hebben we nog ervaring met importeren? Volgens mij is dat sinds het niet meer volledig afschrijven van de BPM een stuk minder interessant geworden, of valt het mee?
Iemand recente ervaring?
Vanwaar de 320D? Vermogen, of ook nog omdat hij motorisch sterker is bijvoorbeeld?
Zaken als USB aansluiting en Bluetooth bediening zijn volgens mij ook nog niet vanzelfsprekend.
Wat dat betreft is een auto zonder navigatie en daar dan een Dynavin inzetten wel een optie. Dan is dat allemaal prima geregeld.
Hebben we nog ervaring met importeren? Volgens mij is dat sinds het niet meer volledig afschrijven van de BPM een stuk minder interessant geworden, of valt het mee?
Iemand recente ervaring?
Hallo mannen,
Zoals te verwachten stond er al een hoop info op dit forum. Ik heb een hoop gelezen, dit is een beetje wat is blijven hangen.
-318d/320d hebben hetzelfde blok, maar dat van de 318d heeft wel eens problemen met het vliegwiel. Welke? Vind er niet veel over terug.
-Rond de 2 ton kun je problemen met je roetfilter verwachten en later de turbo. Preventief roetfilter laten verwijderen is een optie? Dan ook meteen je EGR klep af laten sluiten.
De vraag is of je dan meteen een chipuning meepakt? Hierover zijn de meningen verdeeld.
-Roestvorming onder de deurrubbers
-RFT rijdt oncomfortabel boven de 17"
-Verder is het een briljante auto en er gaat niks stuk? Althans, ik lees niet veel over bekende kwalen
-Koop liever een auto met de opties die je graag wil, want anders kom je gauw aan nieuwe modules, coderen etc
Zoals te verwachten stond er al een hoop info op dit forum. Ik heb een hoop gelezen, dit is een beetje wat is blijven hangen.
-318d/320d hebben hetzelfde blok, maar dat van de 318d heeft wel eens problemen met het vliegwiel. Welke? Vind er niet veel over terug.
-Rond de 2 ton kun je problemen met je roetfilter verwachten en later de turbo. Preventief roetfilter laten verwijderen is een optie? Dan ook meteen je EGR klep af laten sluiten.
De vraag is of je dan meteen een chipuning meepakt? Hierover zijn de meningen verdeeld.
-Roestvorming onder de deurrubbers
-RFT rijdt oncomfortabel boven de 17"
-Verder is het een briljante auto en er gaat niks stuk? Althans, ik lees niet veel over bekende kwalen
-Koop liever een auto met de opties die je graag wil, want anders kom je gauw aan nieuwe modules, coderen etc
Laatst gewijzigd door sjef op 27 mei 2016, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Let erop welk blok je koopt. Turbo kun je preventief vervangen en roetfilter kun je ook laten reinigen. Maar... de 177pk blokken die in de 320d (weet niet of ze ook in de 318d liggen) vanaf eind 2007 zijn geleverd (N47, nieuw aluminium blok) hebben problemen met de spanners van de distributieketting. Je hoort het amper aankomen, maar als die afbreken heb je motorschade van vele duizenden euro's. Preventief vervangen levert ook weinig op. Dus denk goed na voor je zo'n blok koopt.
Welk blok is dit dan?
Ik ken de 163pk Efficient Dynamics versie (heb ik niks aan want ik wil een trekhaak) en 184pk (niet ED)
Ik neem aan dat je het "normale" 320d blok bedoelt?
Ergens las ik ook iets over een eenmalige klus die rond 120kkm uitgevoerd moest worden waarna je geen omkijken hebt naar je distributieketting? Is er een verband?
Als het 318d blok ook al problemen heeft, welke blijft dan nog over?
Ik ken de 163pk Efficient Dynamics versie (heb ik niks aan want ik wil een trekhaak) en 184pk (niet ED)
Ergens las ik ook iets over een eenmalige klus die rond 120kkm uitgevoerd moest worden waarna je geen omkijken hebt naar je distributieketting? Is er een verband?
Laatst gewijzigd door sjef op 28 mei 2016, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh, en mijn vraag over de 316d heb ik nog geen reacties op gehad. Is het kleinste blok een beetje te doen?
Ik heb nu een 318i, ook geen koppelmonster, daarnaast ook een hele tijd naar tevredenheid meet een 116i gereden.
Ik heb nu een 318i, ook geen koppelmonster, daarnaast ook een hele tijd naar tevredenheid meet een 116i gereden.
Aiaiai, nu staat er potentieel iets leuks op Marktplaats.
Wel aan de hoge kant qua kilometers, en dus die vreselijke 177pk motor...
En aan de knopjes op de dvd unit te zien nog wel CCC navigatie?
Wat zeggen jullie?
http://link.marktplaats.nl/m1029922792
Wel aan de hoge kant qua kilometers, en dus die vreselijke 177pk motor...
En aan de knopjes op de dvd unit te zien nog wel CCC navigatie?
Wat zeggen jullie?
http://link.marktplaats.nl/m1029922792
-
leeuwardene46
Knappe bak toch.
Dat dacht ik ook en eindelijk eens niet zilver of zwart.
Maar Mikkie was niet erg positief over dit blok.
Any more thoughts?
Maar Mikkie was niet erg positief over dit blok.
Any more thoughts?
Zo'n 320D rijdt net iets lekkerder. Voor het verbruik hoef je het niet te laten.sjef schreef:Dank voor je antwoord Source.
Iemand recente ervaring?
Inderdaad bij de facelift met en zonder harddisk.
Persoonlijk vind ik een Dynavin niet echt iets wat thuis hoort in een BMW. Je kan het vergelijken als je een sport auto rijdt en je olie bij de Karwei koopt.
Ook ervaring met het importeren en je kan er zo creatief in zijn als je zelf wilt maarja de belastingdienst is er ook nog.
De N47 heeft inderdaad last van dit probleem. Gewoon zorgen dat ze vervangen zijn bij de dealer dan kan je gewoon rijden met zo'n motor.sjef schreef:Welk blok is dit dan?
Bedankt voor de antwoorden mannen.
Vanmiddag ga ik bij de "rooie diesel" kijken ;-)
Ben benieuwd, heb er erg veel zin in.
Is dat nog een dure klus, die spanrollen vervangen? Bij een D-riem stelt het niet perse veel voor.
Maar een ketting zit wat dieper in de motor...
De verkoper heeft het er over dat de volledige onderhoudshistorie ook in de boordcomputer staat.
Wist niet dat dat bestond, wel een logische en coole methode om eea bij te houden.
Daar zou dus ook uit te halen moeten zijn of die rollen vervangen zijn?
Vanmiddag ga ik bij de "rooie diesel" kijken ;-)
Ben benieuwd, heb er erg veel zin in.
Is dat nog een dure klus, die spanrollen vervangen? Bij een D-riem stelt het niet perse veel voor.
Maar een ketting zit wat dieper in de motor...
De verkoper heeft het er over dat de volledige onderhoudshistorie ook in de boordcomputer staat.
Wist niet dat dat bestond, wel een logische en coole methode om eea bij te houden.
Daar zou dus ook uit te halen moeten zijn of die rollen vervangen zijn?
Die historie staat er niet in tenzij ik wat mis? Dat is pas bij latere modellen ingevoerd.
De ketting ed. is een flinke klus.
De ketting ed. is een flinke klus.
- largeproject
- Contacteer:
Auto houd alleen bij de remblokken, remvloeistof,roetfilter,enz, maar das te manipuleren zonder al teveel moeite, dus daar zou ik niet op vertrouwen.