Volgens mij zit je aardig warm. Misschien dat anderen dit nog kunnen bevestigen?
Voor wat betreft de keuze om over te stappen naar een 3-serie:
Als het aan mij lag reed ik nu nog gewoon rond in mijn E60 535d, maar die is 2 weken geleden helaas total loss geraakt in een kettingbotsing ...

... Momenteel shortlease ik zolang als nodig een VW Polo slowmotion terwijl ik driftig aan het rondspeuren ben voor een andere bimmer.
Overwegingen:
- weer een 530d/535d E60 -> beetje 'saai' na dit model al 5,5 jaar in te hebben gereden
- een 530d/535d F10 -> helaas iets boven budget, vanwege andere financiele prioriteiten de komende periode (verhuizing)
- een 520/525d F10 -> wel binnen budget, maar 4 cilinders (met veelvoorkomende kettingproblemen) i.p.v. 6
- een 330d F30 -> helaas iets boven budget, vanwege andere financiele prioriteiten de komende periode (verhuizing)
- een 320/325d F30 -> wel binnen budget, maar 4 cilinders (met veelvoorkomende kettingproblemen) i.p.v. 6
- een 330d/335d E90 LCI -> ben ik nu dus voornamelijk naar aan het rondkijken
Verder rij ik meestal alleen of met zijn tweeen in de wagen dus de ruimte van de 5-serie heb ik niet echt nodig eigenlijk en ik heb voor mijn E60 535d ook 4 jaar een E46 330d gehad die ik ook altijd al heerlijk vond rijden.