E36 loopt met schokken stationair / lekkage *UPDATE*
Re: E36 loopt met schokken stationair / lekkage *UPDATE*
Er zit een m44 blok in, afkomstige uit een 318is (1996 tm 2001), dus dat is helder 
beetje naderhand maar je kan het zien aan de lmm m42 gebruikt de oude ijzere deze heeft de nieuwe dus m44
Heb je in iedergeval ipv 102pk, 140pk en ipv ~150nm, 180nm
Heb je in iedergeval ipv 102pk, 140pk en ipv ~150nm, 180nm
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|
Beste mensen,
Bougies zijn ook vervangen en ook de kleppendeksel pakking zit er nu in (ipv van die kit op de foto.. -.-) Bougies waren mooi geelkleurig , met een kleine beetje zwart op de randen maar dit kan kloppen omdat ik veel kleine ritjes maak. Hij trilt echter nog steeds in stationair. Wat kan dit zijn? Kleur van de bougies is goed toch? Dus dan zal het met de toevoer van de benzine niks te maken hebben denk ik?
Oftewel, waar zoek ik verder? Kan dit te maken hebben met het feit dat de computer is ingesteld op een normale 316i motor? Of zit het toch in bougie kabels of bobine?
Mijn dank is groot voor alle feedback
Bougies zijn ook vervangen en ook de kleppendeksel pakking zit er nu in (ipv van die kit op de foto.. -.-) Bougies waren mooi geelkleurig , met een kleine beetje zwart op de randen maar dit kan kloppen omdat ik veel kleine ritjes maak. Hij trilt echter nog steeds in stationair. Wat kan dit zijn? Kleur van de bougies is goed toch? Dus dan zal het met de toevoer van de benzine niks te maken hebben denk ik?
Oftewel, waar zoek ik verder? Kan dit te maken hebben met het feit dat de computer is ingesteld op een normale 316i motor? Of zit het toch in bougie kabels of bobine?
Mijn dank is groot voor alle feedback
Wat versta je onder trillen stationair? Want beide M44's die ik heb gehad lopen wel merkbaar stationair, kleine trilling is heel normaal voor deze motor.
Wil je dat niet moet je een 6 cil kopen.
Wil je dat niet moet je een 6 cil kopen.
De versnellingspook trilt behoorlijk met om de 2 seconde ongeveer een schok, je hoort dit ook aan de motor wanneer die stationair draait en voelt het wanneer je in de auto zit. Aan de toerenteller is echter weinig te zien, blijft netjes op 750 toeren.
Mijn pook trilt niet, heb ook geen schok, alleen een lichte trilling die je door de hele auto voelt.
Ik zou de steunen eens nakijken, als ze oud zijn trek je ze soms al kapot met een breekijzer.
Luchtmassameter kunnen ze ook rare dingen van doen, hoe is je verbruik en houdt de auto soms in onder het rijden?
Ik zou de steunen eens nakijken, als ze oud zijn trek je ze soms al kapot met een breekijzer.
Luchtmassameter kunnen ze ook rare dingen van doen, hoe is je verbruik en houdt de auto soms in onder het rijden?
En waar vind ik deze steunen?
hij verbruikt gemiddeld zo'n 1 op 13.5 / 14 km en heb niet echt het idee dat hij inhoudt, maar geloof ook weer niet dat de 140pk tot hun recht komen :/
Aan weerzijden van het blok ongeveer in het midden, en onder de auto aan het einde van de versnellingsbak.
Okee, nou denk ik toch eerlijk gezegd dat het 'm daar niet in zit. Pook trilt eigenlijk alleen maar meer sinds er nieuwe bougies inzitten en de boel vrij is gemaakt van olie. Ook heb ik bij nader inzien toch het idee dat hij inhoudt.. dus waar moet ik dan zoeken...? Misschien ook niet al te onbelangrijk, wanneer ik rustig gas los laat schokt de auto ook een paar keer (dit is ook goed te horen in de auto) waarna hij wel normaal uitrolt tot onder de 1000 toeren.
Wie brengt redding...
Wie brengt redding...