Stefan stelt zich voor (E60 530D)

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
matrox

Stefan stelt zich voor (E60 530D)

Bericht door matrox » 17 dec 2015, 14:24

Hallo allemaal,

Mijn naam is Stefan, ben 32 jaar jong en woonachtig in Hippolytushoef.
Ben 10 jaar getrouwd, heb 2 zoons van 4 en 6 en heb in het verleden al aardig wat auto's gehad, maar tot op heden nog geen BMW voorgekomen in mijn lijst.
Ik heb 15 jaar lang in een universele auto garage gewerkt en heb vorig jaar de overstap gemaakt naar werken in de offshore wat tot op heden erg goed bevalt. Evengoed ben ik in mijn vrije tijd nog veel met auto's bezig dus ik zal het niet snel verleren ;)

Zelf ben ik altijd gek van Japanse auto's (met name Toyota), maar dan bedoel ik wel de auto's uit de jaren 90.
Zo heb ik momenteel ook nog inmiddels 13 jaar een uitgebouwde Toyota Corolla van 1993 voor de hobby.

Een rode Nissan Micra K10 is onze boodschappen en korte-stukjes-op-dorp auto.

2 VW Ruska Buggy's zijn eveneens in ons bezit om in de zomer heerlijke toerritten te maken met de kids.

Maar waar het nu om gaat is natuurlijk de BMW E60 530D. Deze is van 2003 en heeft al ruim 300.000 km erop zitten. In 2004 is deze geïmporteerd uit Duitsland vandaan en is in zijn uiterlijk in een hele mooie staat, op gebied van onderhoud en technische delen zijn er wel wat aandachtspuntjes. Het interieur verdiende ook nog een paar kleine aandachtspuntjes, maar dat is al bijna klaar.

Dit is de optielijst wat ik heb kunnen vinden:

1CA Selection Cop Relevant Vehicles
169 Eu3 Exhaust Emissions Norm
205 Automatic Transmission
216 Servotronic
320 Model Designation, Deletion
403 Glas Roof, Electric
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
459 Seat Adjustm., Electr. W. Memory
465 Through-load System
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
502 Headlight Washer System
508 Park Distance Control (pdc)
522 Xenon Light
524 Adaptive Headlights
534 Automatic Air Conditioning
540 Cruise Control
606 Navigation System Business
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf.
698 Area-code 2
785 White Direction Indicator Lights
8SA Country Spec. Release Of Navigation
8SB Country Spec. Release Of Telematic
8SC Country Spec. Release Of Teleservice
8SP Cop Control
801 Germany Version
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
934 Winter Tyres On Lt/aly Wheels
969 Request Navigation Dvd On Shipping

Volgens de optielijst zou er een Business Navigation System in moeten zitten, maar zoals ik begrepen heb is de uitvoering met extra dvd-speler en breed scherm de Professional navigation. Dat zou moeten betekenen dat dit systeem in het verleden waarschijnlijk dus een upgrade heeft gekregen?

Tot slot nog een paar foto's, ik zal t.z.t. even een paar betere foto's maken:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door matrox op 29 mar 2016, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Kevin

Re: Stefan stelt zich voor (E60 530D)

Bericht door Kevin » 17 dec 2015, 17:47

Hallo Stefan,

Keurige 5 serie heb je daar, Bart zal je hier vast nog wel over benaderen!
Welkom op het forum! Mocht je hulp nodig hebben met iets staan wij voor je klaar.
De cooper van mijn vriendin komt ook uit Duitsland, was nog wel wat werk aan maar is ook weer in prima staat.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Maar gelukkig in jou geval is het goed uitgepakt.

Als je vragen hebt, rechtsboven van het forum kun je topics opzoeken die jouw vragen misschien al wel beantwoorden. Zo niet, open je zelf gewoon een topic!

Veel plezier van je wagen en hopelijk tot ziens op onze meetings!
.
Afbeelding

didrickydo

Bericht door didrickydo » 17 dec 2015, 19:55

Welkom hier :duimen:

Mooie 5 heb je daar ! Veel plezier en veilige km's gewenst .

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 18 dec 2015, 10:06

Wekom hier op BimmerPortal Stefan !

Yessssss, weer een 5 serie er bij hier :gekdoen: 5 serie rules ;)

Erg mooi exemplaar hoor, je navi heeft idd een upgrade gehad, wees daar maar blij mee want het business systeem vind ik persoonlijk helemaal niets en zeker niet bij zo'n wagen passen. Bij mij heb ik deze als eerste laten vervangen door een CIC, nog iets mooier dan de professional maar is ook niet verkeerd hoor.

Een 530D s ook een lekkere motor met weinig problemen, daar ga je een hoop plezier aan beleven !

De uitvoering is redelijk hetzelfde als de mijne, behalve dan dat ik de comfortstoelen achteraf heb moeten inbouwen, mooi dat ze er al in zitten bij jou want die zijn echt super.

Tevens nodig ik je meteen maar uit voor 24 april

Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen ;)

Ook nog de complimenten voor je voorsteltopic, zo zien we ze graag :duim:

Verder wens ik je natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers toe en veel plezier hier op het forum :duim:

matrox

Bericht door matrox » 19 dec 2015, 13:28

Bedankt voor het warme welkom :duimen:

CIC is inderdaad ook erg mooi maar vind het te duur om de stap te maken.

Er zat helaas geen navigatie dvd bij, heb er inmiddels wel al een paar geprobeerd op een aantal merken die ik hier thuis had liggen. Hij slikt ze wel als mp3 dvd, maar als navigatie dvd gebeurd er niks. De melding, plaats navigatie dvd blijft in het scherm staan. Zal het nog eens proberen op Verbatim +R dvd's.

Ook de bluetooth module is vermoedelijk stuk aangezien de bluetooth niet te activeren is. Het geluid van de radio valt hierdoor vermoedelijk ook wel eens weg.

530D is een heerlijke motor met een lekker vermogen. Ik zal alleen eerdaags even kijken of de swirlflaps er al uit zijn ;)

Dit zijn dus van die dingen die nog even aangepakt moeten worden.

Nog een leuk kort verhaaltje:

Ik was altijd al gek van E60 maar mijn vrouw had steeds liever een hogere auto en wou er dus niet aan. Aangezien we een 307 SW hadden waar je wat hoger in zat vond ze dat toch wel erg fijn en had ze liever een vergelijkbare opvolger.
Een aantal weken geleden had onze buurman een donkerblauwe E60 met 20" velgen aangeschaft, ook een prachtig mooie auto. Ze zegt opeens tegen me: Hé volgens mij is dat de nieuwe auto van onze buurman, dat vind ik nou een mooie auto! Nou toen was het klaar he, eindelijk zag ze wat voor auto ik steeds bedoelde ;) Wij meteen met z'n tweeën achter de pc om een paar uit zoeken voor een proefrit. Enkele dagen later was de koop gedaan en staat er nog zo'n mooie E60 hier in de straat :gekdoen: :gekdoen:

De buurman keek ook wel even raar toen er opeens nog eentje bij stond :gek:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 25 dec 2015, 10:16

:rolf:

Mooi verhaal, dit kom je nou zo vaak tegen, de vrouw die eerst tegengas geeft en uiteindelijk om gaat :duim:

Swirlflaps idd snel gaan bekijken !

Bluetooth module gaat heel vaak kapot, kans is vrij groot, je kunt er voor kiezen om een Dension of Fiscon in te bouwen, dan kun je ook meteen muziek draadloos streamen, neus maar even rond op het forum, zeer veel info over te vinden :duim:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”