bmw links achterwiel trek na buiten met volgas ??!!
bmw links achterwiel trek na buiten met volgas ??!!
het is gebeurt door dat me ik uit de bocht bent geschoten en in de berm ben beland en ook met de achterwiel tegen een kleine stenen obstakelt bent geraakt . ik heb de auto al uitlaten lijnen en daarbij moest de beide achterwiel recht gezet worden ,rechtsachter is het allemaal gelukt en links achter is 2'26 (camber) maar hij moet 1'30 met spelling van +- 0,1 graden .maar zei zeiden dat ze um echt niet recht kreeg een waarschijnlijk iets kroom is ? De voorwielen stonden klein beetje scheeft maar dat is ook recht geworden . Ik moet ook bij zeggen ik een bult heb aan de buite kant van me linksachter wiel , die wordt vervangen . Alleen ja met volgas voel ik echt dat me achterkant vooral de linker wiel naar buite trek en dus me me stuur wil dan naar rechts trekke maar dat is logisch de dat banden op zijn eigen spoor wil blijven gaan neem ik af . verderest op snelweg en algemeen rijdt hij nog gewoon goeed. ??? iemand een iedee wat krom kan zijn ofzo ?
Re: bmw links achterwiel trek na buiten met volgas ??!!
Als je niet beide achterwielen op dezelfde camber instelling zet dan heb je natuurlijk een oneven contact oppervlak op de weg. Dat betekend dat een wiel sneller zal gaan spollen bij vol gas (en dus een afwijking). Ik weet niet wat voor differentieel er in de 1-series zit maar in theorie zou dat het wel enigszins moeten opvangen, tenzij het deels gesperd is. Althans, dat is de theorie.
Btw,
Als niet autotechnicus zijnde benader ik dit vanuit een natuurkundig aspect. Na wat zoeken op google kwam ik dit tegen:
http://www.santafegarage.com/precision- ... explained/
Wellicht dat je last hebt van de cross camber?
Btw,
Als niet autotechnicus zijnde benader ik dit vanuit een natuurkundig aspect. Na wat zoeken op google kwam ik dit tegen:
http://www.santafegarage.com/precision- ... explained/
Wellicht dat je last hebt van de cross camber?
Short throw dipstick bro.
ja ik denk dat je gelijk heb ik heb er meer over zitten te lezen over de cross camber , mijn beide achterwiel moeten negatief 1,30 graden zijn met klein beetje spelling en nu is de probleem dus links is 2,26 en recht is wel ongeveer 1,30graden dus ik heb een verschil van ongeveer 1 graad , dus me vraag is dus hoe krijg ik t goed of is het nog wel goed te krijgen en wat veroorzak dat hij nog ver negatief staat ? , of is er niks kroom alleen de garage wist niet hoe je de wielvlucht moet verstellen maar dat lijkt me sterk , kan jullie mijn misschien mijn vertellen welke draagarm invloed heeft op de camber ( wielvlucht ) het gaat om de e87 120d 2005
Ik zou verwachten dat de garage beide wielen wel op hetzelfde camber zou moeten kunnen zetten bij de uitlijning. Ik weet alleen niet tot hoever ze die kunnen aanpassen. Anders zal er misschien een aantal nieuwe onderdelen op moeten omdat ze krom zijn geworden.
Short throw dipstick bro.