Michiel en zijn Alpina

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
AlpinaB3

Michiel en zijn Alpina

Bericht door AlpinaB3 » 14 nov 2015, 00:05

Beste allen,

Officieel heb ik dan geen Bimmer maar ik dacht dat de meeste Bimmerfans mijn auto toch wel kunnen waarderen, dus ik ben toch zo brutaal geweest me aan te melden.

Na lang twijfelen en wachten op een juist aanbod heb ik dan toch mijn gewenste Alpina B3 gevonden. Ik heb deze aan de andere kant van het land op mogen halen met een acceptabele kilometerstand van 177.000.
Het bewerkte BMW blok beschikt nu over 280 pk en komt aardig vooruit.

De auto is destijds ongekentekend geleverd aan Alpina als 328 met het meest luxueuze optiepakket. Alpina heeft de auto omgebouwd naar een B3 en voorzien van Alpina gadgets. De stoelen en het interieur (behalve het stuur) zijn nog van BMW. Ik heb door de ombouw ook 2 chasisnummers in mijn auto.

Bij vragen beantwoord ik die graag ;) hopelijk kunnen jullie mij ook helpen als ik vragen heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flos89

Re: Michiel en zijn Alpina

Bericht door Flos89 » 14 nov 2015, 12:42

Prachtige wagen zeg! Daar mag je je (volgens mij) zeker wel mee aanmelden!

Ik zoe de wagen zeker koesteren. Veel plezier er nog mee!

mieske90
BimmerPortal Team

Bericht door mieske90 » 14 nov 2015, 16:28

Welkom Michiel,

een Alpina is zeker welkom op het forum.
zeker deze ziet er netjes uit :duimen:

als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.

vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je Alpina een keer op één van onze meetings/events.
dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events :driving:
Afbeelding
Volgende evenement:

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 16 nov 2015, 08:00

Welkom hier Michiel !

Zeer zeker is deze wagen welkom :duim:

Erg mooi exemplaar !

Hoe werkt dat dan met de 2 chassisnummers ? Lijkt me erg onhandig hahaha, staat dit ook op het kenteken zo ?

Maak ook gerust een showroom aan voor je wagen, altijd leuk voor jezelf en voor anderen :)

Verder natuurlijk vele veilige en probleemloze kilometers gewenst :duim:

AlpinaB3

Bericht door AlpinaB3 » 16 nov 2015, 19:09

Beste,

Op het kentekenbewijs staat alleen het chassisnummer van Alpina. Het chassisnummer van BMW staat in de auto en er staat een kras doorheen (of een streep, waardoor hij goed leesbaar blijft).

Voor de meeste onderdelen kun je het BMW chasissnummer gebruiken, maar voor sommige onderdelen het Alpina chasissnummer. Dit is echter niet veel werk, want in het register staat dit redelijk goed genoteerd.

Showroom wat houd dat in? Zal eens kijken op het forum, maar moet nog wat kleine dingen doen zoals de Alpina onderbumper. 2 kleine (hagel?)deukjes in de motorkap (maar dit mag geen naam hebben).

Hopelijk je vraag beantwoord ;)

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 17 nov 2015, 16:54

Dank voor je antwoord !

Duidelijk zo :duim:

Een showroom is een topic over je wagen, daar zetten mensen dingen in die ze gedaan hebben aan de wagen, of nog willen gaan doen etc etc. :)

Jouw vraag ook beantwoord hopelijk ;)

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”