Motormanagement lampje

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
DonD

Motormanagement lampje

Bericht door DonD » 08 nov 2015, 17:26

Gisteravond reed ik +- 150 km voornamelijk op een N-weg toen opeens het motormanagement lampje ging branden.. Uiteraard schrok ik hier wel een beetje van en ben meteen gestopt. Kwam er gelukkig al vrij snel achter dat ik hier wel rustig/voorzichtig mee door kon rijden en dat het met de brandstofinspuiting en ontsteking te maken had?
Rustig met 100kmpu naar mijn bestemming gegaan. Afgelopen nacht ruim 200km terug naar huis gereden niet harder dan 100kmpu omdat ik bang was het anders erger te maken.. Op de terugreis niet het idee dat er ook maar iets met de motor aan de hand was, maar het lampje bleef branden. Overigens vannacht wel (later dan gepland uiteraard) thuisgekomen.
Vandaag is er geen garage open (duh), dus maar even op internet gezocht. Toen kwam ik o.a. bij dit forum, erg interessant en leuk allemaal dus mij aangemeld.
Hier en daar heb ik wel ervaringen gelezen over het motormanagement lampje. Uiteenlopende reacties, mensen die voor >2000eu dingen vervangen hebben zonder resultaat en aan de andere kant mensen die 98 tanken met een flesje injectiereiniger, even goed doortrekken, die er vanaf zijn.. Over dat laatste moest ik wel lachen, omdat ik de hele nacht 100kmpu heb gereden..
Mijn BMW is tot nu toe altijd dealer onderhouden geweest (of dat goed of slecht is laat ik even in het midden) en het is nog lang geen tijd voor een beurt.
Uiteraard vrees ik voor wat komen gaat, maar misschien zijn er mensen hier die dit een keer meegemaakt hebben? Of een soortgelijk probleem?
Hebben mensen advies? Wel of niet rijden? Ik laat komende week de BMW uiteraard even uitlezen, maar gezien de ervaringen die ik o.a. hier las wil ik niet zomaar dingen laten vervangen voor niets..

Alvast bedankt!

DonD

Source

Re: Motormanagement lampje

Bericht door Source » 08 nov 2015, 20:32

Welkom op het forum.

Om een lang verhaal kort te maken gewoon de auto laten uitlezen dan weet je wat er aan de hand is.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”